1
Vraag
2
Reacties
Truus

Level 1
  • 157Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

"Lege" opname niet te verwijderen

De serie de Spa (sbs6) neem ik dagelijks op via geplande opnames. Op donderdag stond deze ook in de opnamelijst maar toen ik wilde afspelen kreeg ik de melding "u heeft geen programma opgenomen". Dus niet opgenomen en ook geen mogelijkheid om te verwijderen. Gewacht op opnames van maandag en dinsdag. Deze hadden wel inhoud maar stonden in een aparte map (normaal staan geplande opnames van een serie bij elkaar). Deze opnames gewist dmv hele seizoen wissen. De 2 waren weg maar de zgn opname van donderdag staat er nog steeds. Volgens de klantenservice alleen te verwijderen door fabrieksinstellingen en alles wissen. Ja hallo, daarvoor heb ik geen mediabox om alle opnames te wissen. Nou, dan kon hij me niet helpen. Iemand een idee hoe ik dit weg kan krijgen?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Sparco1955

Level 16
  • 1781Posts
  • 171Oplossingen
  • 458Likes
Truus,

ook hier speelde dat probleem met een serie die niet te verwijderen was. De oplossing was het zoeken op titels e/o spelers. Uiteindelijk na het invoeren van tig acteurs en actrices, kwam de desbetreffende serie tevoorschijn met de optie tot verwijderen. Dit speelt al geruime tijd een echte oplossing is nog niet in zicht. Als U niet al teveel opgenomen hebt, zorgt de optie: Alles wissen van de harde schijf ook voor het verdwijnen van die hardnekkig opname. U hoeft echt niet terug naar fabrieksinstellingen want dat hielp hier ook niet.

Succes.

Bekijk in context

49 Reacties 49
EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1873Likes
Ik kan je hier niet echt een antwoord op geven. Er is hier op de Community al eens eerder over gesproken: https://community.ziggo.nl/ziggo-mediabox-xl-154/opname-verwijderen-lukt-niet-probleem-wat-al-jaren-speelt-6572

Best vreemd om te zien dat er na 2 jaren eigenlijk nog geen oplossing voor is. Maar wie weet is er al wel een oplossing en kan een moderator je deze geven. Heb nog even geduld, het staat je hopelijk niet in de weg, en dan komt er vast een oplossing. Tenminste, dat hoop ik dan want vorige vragen is er niet echt een antwoord op gekomen.
Truus
Topicstarter
Level 1
  • 157Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes
klopt EnergieBoy. Dit was ook tijdens de testfase van de mediabox, toen heb ik het ook gehad maar weet helaas niet meer hoe ik dat toen weggekregen heb. Hoop toch niet dat het weer van voor af aan begint. Heb al vanalles geprobeerd maar het lukt me niet. Hopelijk komt er nog een moderator langs met een oplossing want ik weet dat toen meerdere testers hier problemen mee hadden.
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
TruusWat je nog even kan proberen is het volgende, en mijn gedachten. ( ik neem eigenlijk nooit series op , maar in de test fase het volgende geprobeerd. Ik meen mij te herinneren. In de tv gids de serie opzoeken. Als het goed is zie je Bij een aflevering het rode rec. Symbool. Selecteer, en annuleer de opnamens. In dit geval de serie. Ik hoop dat ik mij dit goed heb herinnert .
Truus
Topicstarter
Level 1
  • 157Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes
Dank je Robbo. Net geprobeerd maar ook dat helpt niet. Het is nl ook nog zo dat bij die opname geen seizoen en afleveringnr. staan er staat film. Normaal zet die serie opnames die gepland zijn samen in een mapje maar deze blijft apart staan. Heb ook al via de zoekfunktie geprobeerd. Normaal staan opnames hier ook genoemd in de bibliotheek maar ook hier kan ik deze niet vinden. Het is een fout die terugkomt of een fout die nooit opgelost is tijdens de testfase. Had er toen ook last van en weet niet meer hoe het opnte lossen was. Heb er ook al heeeeel lang geen last meer van gehad.
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Nav reactie Truus tekst verwijderd
Truus
Topicstarter
Level 1
  • 157Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes
robbo wrote:
Nav reactie Truus tekst verwijderd

Ah moest even kijken wat je bedoelde. Zie dat je dat wat jij dacht dat de oplossing was weggehaald hebt. Was al bang dat ik weer wat verkeerd gezegd had hihi
Sparco1955

Level 16
  • 1781Posts
  • 171Oplossingen
  • 458Likes
Truus,

ook hier speelde dat probleem met een serie die niet te verwijderen was. De oplossing was het zoeken op titels e/o spelers. Uiteindelijk na het invoeren van tig acteurs en actrices, kwam de desbetreffende serie tevoorschijn met de optie tot verwijderen. Dit speelt al geruime tijd een echte oplossing is nog niet in zicht. Als U niet al teveel opgenomen hebt, zorgt de optie: Alles wissen van de harde schijf ook voor het verdwijnen van die hardnekkig opname. U hoeft echt niet terug naar fabrieksinstellingen want dat hielp hier ook niet.

Succes.
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Truus wrote:
robbo wrote:
Nav reactie Truus tekst verwijderd

Ah moest even kijken wat je bedoelde. Zie dat je dat wat jij dacht dat de oplossing was weggehaald hebt. Was al bang dat ik weer wat verkeerd gezegd had hihi


Truus nee hoor :blush: Je hebt niets verkeerd gezegd. Mijn reactie was meer een aanvulling op mijn eerdere reactie. Aangezien dat wij eigenlijk gelijk poste, en jij aangaf dat 1e aanwijzing niet hielp. Dan had de aanvulling ook geen zin.. Ha ha
Truus
Topicstarter
Level 1
  • 157Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes
Geloof het of niet. Heb in on demand naar woorden gezocht die in de omsvhrijving van de aflevering zaten. Toen bij "zoeken" van alles ingetikt en bij het woordje EHBO liet hij mij de aflevering zien in de bibliotheek en kon ik hem verwijderen. Daarna zag ik wel in mijn opnames nog 2 eerdere afleveringen staan (die er eerst niet meer instonden) maar deze kon ik ook zo verwijderen. Probleem opgelost
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Truus wrote:
Geloof het of niet. Heb in on demand naar woorden gezocht die in de omsvhrijving van de aflevering zaten. Toen bij "zoeken" van alles ingetikt en bij het woordje EHBO liet hij mij de aflevering zien in de bibliotheek en kon ik hem verwijderen. Daarna zag ik wel in mijn opnames nog 2 eerdere afleveringen staan (die er eerst niet meer instonden) maar deze kon ik ook zo verwijderen. Probleem opgelost


Top dat het gelukt is en tnx voor het delen van de oplossing.
EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1873Likes
Top!
Bedankt voor het delen :blush:
Folkert
Community Testspecialist
Community Testspecialist
  • 7450Posts
  • 630Oplossingen
  • 3978Likes
@All

Wat tof om te lezen dat jullie @Truus zo goed hebben geholpen. Gelukkig zijn de lege opnames nu verwijderd en is alles met een omweg opgelost.
WdeJong

Level 5
  • 39Posts
  • 1Oplossingen
  • 10Likes
Mij lukt het helaas ook niet om zo’n opname via zoeken te verwijderen (het is maar 1 die niet te verwijderen valt)

Bij zoeken (via on-demand menu of de normale zoekfunctie in het menu) op NCIS hij in de biblioteeh “NCIS” van 24-11 20:25, alleen zodra ik die kies krijg ik de melding “Geen informatie beschikbaar” en verder geen mogelijke opties, ed.

Vrees dat er niks anders op zit om dan alles op de harddisk te wissen als ik deze opgeruimd wil krijgen
Folkert
Community Testspecialist
Community Testspecialist
  • 7450Posts
  • 630Oplossingen
  • 3978Likes
Hallo WdeJong,

Wat jammer dat het niet lukt om met de bovenstaande tips om de lege opname van NCIS te verwijderen.

Is het je toch gelukt om de 'lege' opname met andere steekwoorden te vinden en te verwijderen? Of heb je er toch voor gekozen om de hele schijf te wissen.

Ik ben erg benieuwd! :blush:
WdeJong

Level 5
  • 39Posts
  • 1Oplossingen
  • 10Likes
Hi Folkert Ziggo

Het is nu net alsnog gelukt zoals hier beschreven

Dit kon echter alleen maar doordat ik op mijn Extra Mediabox XL inene wel een beschrijving zag bij de datum...
(Die zag ik voorheen niet op de hoofdbox)

Daarop toen wezen zoeken, en toen kon ik inderdaad die specifieke aflevering vinden (ipv. alleen de ‘groep’)
en vervolgens verwijderen

Grappig genoeg zat er daarna nog een aflevering in de groep, en die kon ik nu ook gewoon nog kijken en verwijderen

Top 🙂
Folkert
Community Testspecialist
Community Testspecialist
  • 7450Posts
  • 630Oplossingen
  • 3978Likes
WdeJong
Zo te lezen moest je extra zoeken, maar gelukkig is het je toch gelukt! :blush:
marcella234

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb het probleem dat het programma te lang geleden is opgenomen, 2 weken geleden.
Ik vind het programma terug on demand, maar niet van de opgenomen, juiste datum. Het programma is op RTL Crime nl nog een aantal keer herhaald.
Heeft er iemand een oplossing voor dit probleem?
Ik wil niet mijn harde schijf wissen, want er staan te veel programma’s op die ik wil bewaren.
Bedankt alvast
MadEdd

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hier hetzelfde... wordt er moe van.... waarom werkt zo'n mediabox niet gewoon, er is altijd wel iets dat het niet doet. Tijd voor een goede firmware-update.
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Hey @MadEdd. Er zijn hierboven een aantal dingen genoemd die kunnen helpen alsnog de opname te verwijderen. Heb je deze zaken al geprobeerd? :-).
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic