1
Vraag
2
Reacties
Michel26031982

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Kwaliteit van NPO 1,2,3 niet stabiel

Goede avond,

Sinds een week (direct na het stopzetten van analoge tv) heb ik problemen met de kwaliteit van NPO 1,2,3. Op de rest van de zenders heb ik nog geen problemen ontdekt. Het probleem is dat ik bepaalde momenten haperende beelden en geluid heb, waardoor programma's op dat moment totaal niet te volgen zijn. Het probleem leek een paar dagen opgelost te zijn, maar het probleem is helaas weer terug gekomen. Het probleem is er ook niet de gehele tijd. Zo kan ik op het moment van schrijven normaal NPO kijken. Een andere nieuwe kabel tussen de hoofdkabel ingang en mijn mediabox XL (nog van UPC) en Wifi modem (voor internet Max.) helpt helaas niet.
Hebben meer mensen hier op dit moment last van?

Aanvulling: Op de momenten dat de problemen opspelen, dan zie ik bij diagnostiek dat de signaalkwaliteit van uitmuntend naar helemaal niets is gegaan.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Michael Z1
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2609Posts
  • 346Oplossingen
  • 522Likes
Bedankt voor de uitgebreide terugkoppeling, Michel.

Je zegt dat de hoofdaansluiting erg gevoelig is. Is dat de aansluiting op de plek waar de groene kabel je huis binnenkomt? In dat geval is de hoofdaansluiting onze verantwoordelijkheid en adviseer ik je om die niet zelf te vervangen. Als er problemen met die hoofdaansluiting zijn dan zijn wij daar verantwoordelijk voor en pakken wij die voor je aan.

Aan jou dus de keuze of je het voor nu even aankijkt, of contact met ons opneemt om een monteur hiervoor in te plannen die dit voor je aanpakt. We horen graag van je.

Bekijk in context

4 Reacties 4
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes
Kun je hier een foto plaatsen van je hoofdkabel ingang (aop) en eventuele splitters?
Michael Z1
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2609Posts
  • 346Oplossingen
  • 522Likes
Welkom op onze Community, Michel26031982. Leuk dat je hier bent.

Er lijkt iets niet helemaal goed te gaan in je signaal, dus de vraag van Steefb is een zeer goed begin om tot een oplossing te komen. Wil je hier die foto plaatsen? Mocht je in de tussentijd al een oplossing hebben gevonden, dan vinden we dat natuurlijk ook erg leuk om te lezen. We horen dus graag van je.
Michel26031982
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
goede middag,
Mijn excuses dat ik niet eerder heb kunnen reageren. Sinds de dag na het plaatsen heb ik de problemen niet meer gehad. De signaalsterkte staat nog steeds op halverwege goed, maar de signaalkwaliteit staat nu op uitmuntend ipv helemaal niets of matig. Het kan dus best een storing in kast van Ziggo zijn geweest. Echter moet ik ook het volgende zeggen dat ik heb ontdekt dat mijn horizonbox niet automatisch met het uitzetten van mijn tv uitging (in standby), maar de gehele tijd aanbleef. Dit heb ik aangepast waardoor hij nu netjes uitgaat. Het kan dus zijn dat deze gewoon te lang aanstond en daardoor niet goed functioneerde. Ook heb ik ontdekt dat de hoofdaansluiting zeer gevoelig is. Deze ga ik ondanks dat mijn beeld nu perfect is, alsnog vervangen (uiteraard zal dit een Ziggo gecertificeerde zijn). En zal ik de kabel vanuit de hoofdaansluiting vervangen door een nieuwe kabel aangezien ik deze al in huis had om te testen. Mocht het probleem terugkomen, dan zal ik zeker een foto maken en deze plaatsen. Voor nu heeft het denk ik geen waarde, omdat het probleem op dit moment niet meer bestaat.
Michael Z1
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2609Posts
  • 346Oplossingen
  • 522Likes
Bedankt voor de uitgebreide terugkoppeling, Michel.

Je zegt dat de hoofdaansluiting erg gevoelig is. Is dat de aansluiting op de plek waar de groene kabel je huis binnenkomt? In dat geval is de hoofdaansluiting onze verantwoordelijkheid en adviseer ik je om die niet zelf te vervangen. Als er problemen met die hoofdaansluiting zijn dan zijn wij daar verantwoordelijk voor en pakken wij die voor je aan.

Aan jou dus de keuze of je het voor nu even aankijkt, of contact met ons opneemt om een monteur hiervoor in te plannen die dit voor je aanpakt. We horen graag van je.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic