ralphH

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

kortsluiting in horizon box alle cdmi aansluitingen defect

hallo,
vandaag is mijn horizon box eruit geklapt, nu bijkt dat alle apparaten en de tv zelf een defect aan de HDMI hebben, hebben jullie hier al van gehoord? @ziggo : wat is jullie oplossing?
14 Reacties 14
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Daar zal een van de moderators zich over moeten buigen. Maar als het echt door de Horizon komt zal er wat geregeld moeten worden. Doorgaans zijn de reparaties aan HDMI boards niet heel goedkoop, maar wellicht kan je aankloppen bij de verzekering. Maar goed, die zullen ook eerst bevestigd willen zien of het door de Horizon is gekomen en geen externe oorzaak heeft.

Hierbij zal ik vragen of Lycke Ziggo even naar je bericht wil kijken.
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
Is de kortsluiting spontaan ontstaan?
ralphH
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
bij thuiskomst lag de zekering eruit....
Nick999

Level 17
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1081Likes
Dat "alle apparaten" defect geraakt zijn door de horixon lijkt me erg sterk.
De HB zit normaal gesproken 1:1 aangesloten op de tv en heeft maar 1 hdmi uitgang.
Dus in het (zeldzame) geval dat het vanuit de Horizon komt, zou alleen de ingang van de tv defect zijn en andere apparaten niet.

Tenzij er een splitter tussen zou zitten, maar dan raakt, ingeval van een goede splitter, alleen de chip van de splitter defect en wordt een eventuele sluiting niet doorgegeven naar andere apparaten.
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Wellicht liep de aansluiting via een receiver? Nick999
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Dat is zoeken naar de veroorzaker, welke apparaten waren er allemaal aan elkaar aangesloten?
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Be rt wrote:
Dat is zoeken naar de veroorzaker, welke apparaten waren er allemaal aan elkaar aangesloten?


Dat is het ook zeker. Ik wijs dan ook niet zomaar de Horizon als dader aan. Daar zal toch gedegen onderzoek naar moeten worden gedaan. Want kortsluiting in een apparaat leid natuurlijk niet zomaar tot defecte HDMI aansluitingen of boards. Maar goed, het komt helaas wel voor dat HDMI boards defect raken.

Maar nu zo even aangeven wat er precies is gebeurd is niet te doen. Maar als het apparaat echt een defect vertoond kan dat wellicht wel worden uitgezocht.
Nick999

Level 17
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1081Likes
Willem-A wrote:
Wellicht liep de aansluiting via een receiver? Nick999


In dat geval staat de HB niet rechtstreeks in verbinding met de TV en kan die dus ook nooit de TV opblazen, hoogstens de chip van de receiver.
DennyW

Level 17
  • 3150Posts
  • 251Oplossingen
  • 921Likes
Oorzaak en gevolg blijft duister.
De mogelijkheid dat een defect in de TV de HorizonBox opgeblazen kan hebben wordt door TS op voorhand uitgesloten. Hoe weet hij dat zo zeker?
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Ik ben er helemaal nog niet zeker van dat de HDMI poorten op de TV opgeblazen zijn. Dat is niet goed op te maken uit de probleemstelling.
Hoe heb je dit getest ralphH ?

Toch niet alleen met de HorizonBox? Daarvan zou de HDMI poort stuk kunnen zijn.
Probeer een ander apparaat dat je via HDMI op de TV kunt aansluiten en ook een andere HDMI kabel, als je dit nog niet deed.
Ook kan het nog interessant zijn te weten of de HB het op een andere TV misschien nog wel doet.

Als je dit wel al uitvoerig testte, met gemeld teleurstellend resultaat, dan valt er niet veel anders over te zeggen dan: dat is wel heel veel pech met een lastig vast te stellen precieze oorzaak.
Gr Han
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Nick999 wrote:

Willem-A wrote:
Wellicht liep de aansluiting via een receiver? Nick999
In dat geval staat de HB niet rechtstreeks in verbinding met de TV en kan die dus ook nooit de TV opblazen, hoogstens de chip van de receiver.



Ja, dat zou je ook inderdaad denken. Maar goed, ik geef ook al aan dat in dit geval echt onderzoek nodig is, en dat denk ik, eigenlijk niemand echt kan aangeven wat er is gebeurd en wat de gevolgen zijn. TS geeft aan dat door de Horizon alles defect is geraakt, en dat moet natuurlijk nog maar blijken. Ik zeg niet meer dat het niet kan, want je komt de vreemdste dingen tegen, maar wat er is gebeurd blijft zo toch duister, en of dat exact boven water komt is ook maar de vraag...
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Ik schreef:
Ook kan het nog interessant zijn te weten of de HB het op een andere TV misschien nog wel doet.


Enige omzichtigheid is hier geboden. Als je de HB verdenkt als oorzaak van de makke en de HDMI poorten van de TV bijken inderdaad opgeblazen. Etc.
Kan een lastige beslissing zijn, die ik niet voor je kan maken.
Uitweg: vervanging HB gaan regelen bij Ziggo.

By the way ralphH : laat eens wat van je horen. Er wordt niet voor niets gereageerd hier & je laatste reaktie is nu al weer 17 uur geleden.
Al was het maar: ik zal as zaterdag de zaak gaan bekijken, of zoiets.
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Hey ralphH . Welkom hier!
Poeh, dat zal wel schrikken geweest zijn! Wanneer door toedoen van ons (ons apparaat) jouw apparaten stuk zijn gegaan, moeten we hier natuurlijk iets in oplossen. We moeten hiervoor natuurlijk wel even weten hoe en wat. Zomaar gaan vergoeden gaat niet.
Zoals je in de reacties hierboven leest, zijn er een hoop zaken te testen. Zien we je snel weer? 🙂
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Hey ralphH. We hebben helaas niets meer van je gehoord :-(. Zien we je snel terug?

Uitgelicht topic