Beantwoord

Kan de Mediabox XL op één TV i.c.m. CI+ Module?

Vandaag is bij mij een Horizon mediabox geplaatst.
Ik heb een Sony Tv waarmee ik PIP (picture in picture) kon kijken.
Dit kon door de CI+ module te combineren met analoog TV of met een extra Digitale ontvanger (met opname mogelijkheid) die ik had aangesloten.
Nu werkt de CI+ module niet meer omdat er geen kabelaansluiting meer op de TV zit.
Weet iemand hoe dit is op te lossen?

Ik wil namelijk niet altijd de Horizon box aanhebben omdat deze vrij veel energie gebruikt>
Ik wil dus ook nog Digitaal TV kunnen kijken via de CI+ module.

Alvast dank voor jullie antwoord
icon

Best beantwoord door Robert H 2 februari 2016, 12:28

Nu werkt de CI+ module niet meer omdat er geen kabelaansluiting meer op de TV zit.

Uiteraard, in principe is dat niet zo lastig: Je TV moet een eigen aansluiting krijgen. Ergens in de keten moet de kabel dus gesplitst worden. Waar dat precies het handigst is, hangt vooral af van je thuissituatie. De meest simpele manier is passief splitten vlak voor de Horizon. Of dat zonder problemen gaat werken hangt vooral van de (kwaliteit van) je splitter af.

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, start dan een nieuw topic.

2 Reacties

Reputatie 7
Badge +22
Kunt u een retourgeschikt splitter plaatsen en daarop de HB en de TV aansluiten?
Reputatie 2
Badge +2

Uiteraard, in principe is dat niet zo lastig: Je TV moet een eigen aansluiting krijgen. Ergens in de keten moet de kabel dus gesplitst worden. Waar dat precies het handigst is, hangt vooral af van je thuissituatie. De meest simpele manier is passief splitten vlak voor de Horizon. Of dat zonder problemen gaat werken hangt vooral van de (kwaliteit van) je splitter af.