Beantwoord

Internet valt om de zoveel uur weg (Horizon Box)

  • 17 maart 2019
  • 13 Reacties
  • 804x Bekeken

Sinds vorig weekend valt internet (zowel wifi als bedraad) regelmatig weg op de Horizon Box. Het begon met 1-2 keer per dag, maar nu is het al om de paar uur. Op de Horizon Box komt dan soms een rood symbooltje van een telefoon te staan (niet altijd):



Windows 10 op de PC (met draad verbonden) geeft de volgende foutmelding:



Zowel www.ziggo.nl als www.google.nl zijn niet te bereiken.

De mobiele apparaten die via wifi zijn verbonden geven aan dat er een verbinding is, maar er vind geen data transfer plaats. Op het moment dat ik de Horizon Box uitzet (nadat internet een aantal uur weg was, bijvoorbeeld 's nachts) en 4G het overneemt, dan pas komen alle appjes, mailtjes, push-berichten, etc. binnen op de mobiele apparaten (zowel iOS als Android). Wanneer ik de Horizon Box daarna weer aanzet is de internetverbinding weer hersteld.

Horizon Box admin panel up/down tijdens zo'n storing:



Er is niet recent met kabels gekloot of wat dan ook, al jaren werkt de box prima. Iemand een idee?
icon

Best beantwoord door Be rt 20 maart 2019, 10:13

Dit is een heel oude AOP = Abonnee Overname Punt = eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt.
De kans dat daar de storing zit is 99,9% en de coax kabel kan ook een niet goed afgeschermde zijn, die 4G signaal opvangt en doorgeeft aan je Mediabox XL.

Een Ziggo monteur kan gratis de AOP vervangen en direct kijken of dit de oplossing is of dat er nog meer actie uitgevoerd moet worden.
Bekijk origineel

13 Reacties

Reputatie 7
Badge +35
Dit is een heel oude AOP = Abonnee Overname Punt = eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt.
De kans dat daar de storing zit is 99,9% en de coax kabel kan ook een niet goed afgeschermde zijn, die 4G signaal opvangt en doorgeeft aan je Mediabox XL.

Een Ziggo monteur kan gratis de AOP vervangen en direct kijken of dit de oplossing is of dat er nog meer actie uitgevoerd moet worden.
De monteur is vandaag geweest. 5 minuten werk binnen en 5 minuten werk buiten, nieuwe kabel zit er ook in. Vandaag al de hele dag geen storing meer gehad. 👍

Dank, allen!
Reputatie 7
Het AOP wordt inderdaad gratis vervangen, maar de monteur zal wel kosten in rekening brengen (€50) voor het vervangen van de coax kabel. Die ziet er behoorlijk oud uit.
Je kunt voor een afspraak contact opnemen met de klantenservice (ziggo.nl/contact), of je kunt mij een privébericht sturen. Ik ben alleen niet alle dagen aanwezig, dus mijn reactie is niet altijd even snel.

Ik kan je in ieder geval een nieuwe kabel toesturen, hoe lang moet deze zijn van de muur naar de Mediabox XL? We kunnen kabels tot 5m leveren.
Reputatie 7
Badge +35
Als er een signaalstoring is door 4G instraling helpt niets behalve de juiste AOP, stekkers en kabel @xGarfieldx-Dave
Zie mijn eerdere reactie.
@Be rt Dit is de eerste plaats waar Ziggo de woning binnen komt. Deze draad zit verbonden aan de Horizon Box. Het zit in een hoek achter de bank waar nooit iemand komt, dus vergeef me dat het er een beetje ranzig uitziet.



@xGarfieldx-Dave Ik heb het telefoon-icoontje eigenlijk nooit, alleen wanneer deze storing optreedt. Ik heb de Horizon Box ook al eens ruim een uur van de stroom afgehaald. Helaas zonder resultaat.
@Be rt en @Mark Ziggo ; bedankt voor jullie reacties en de oplossing!

Mark, ik probeer je een PM te sturen, maar de site zegt dat je alleen PM's ontvangt van mensen die je volgt. Een kabel van 2,5 meter is voldoende. De coax kabel kan ik zelf ook vervangen, alleen de AOP dus niet.
Reputatie 7
Badge +24
Jammer dat een reset niet werkt, maar naar mijn mening is de AOP behoorlijk aan de oude kant, maar ik kan het mis hebben. @Be rt heeft hier een betere kijk op en wacht even zijn bericht af.
Reputatie 7
Badge +35
@JB2000 Veel kijkplezier gewenst.☺
Reputatie 7
Mooi, houden zo! 😊
Reputatie 7
Mark, ik probeer je een PM te sturen, maar de site zegt dat je alleen PM's ontvangt van mensen die je volgt. Een kabel van 2,5 meter is voldoende.
My bad, ik ben vergeten om je te volgen. Bij dezen!

De kabel is onderweg en ik zie je reactie op mijn pm tegemoet.
Reputatie 7
Badge +35
OK, dat is duidelijke instraling van 4G op je kabels.
Geen verbinding meer met kanaal 5 t/m 8.
Na de afschakeling van analoog is de frequentie veranderd op je Mediabox XL.

De mogelijke oplossing:
Kun je een foto plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters erop?
Als dit een niet hedendaagse is wordt deze door een Ziggo monteur verwisselt voor een hedendaagse en kan hij meteen kijken of het opgelost is.
Reputatie 7
Badge +24
Heb je de Media Box al 30 minuten van de stroom gehaald en daarna opnieuw opgetart.

Misschien werkt het.
Icoontje van de telefoon staat altijd aan ook al gebruik je deze niet. Hier ook namelijk.
Reputatie 7
Badge +24
@Be rt We hebben elkaar gekruist, er stond niks toen ik plaatste, forum is hele weekend al raar aan doen. Sorry en de AOP klopt dan zeer zekers😊

Reageer