1
Vraag
2
Reacties
Pianoman

Level 1
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Instellingen tv gids

De tvgids staat standaard op gids&replay en maar ik zou graag als ik op het knopje tvgids van de afstandbediening druk tvgids enkele zender willen zien.
Die indeling is eenvoudiger voor mijn moeder.
Ik heb al gekeken bij instellingen,maar ik kan nergens instellen dat tvgids enkele zender standaard wordt.
Weet iemand of dat mogelijk is?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Kim Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 341Posts
  • 25Oplossingen
  • 63Likes
Hi Pianoman, welkom op onze Community! Leuk dat je ons gevonden hebt en hier je vraag voorlegt!
Toeboog geeft al een mooie tip. Maar ik begrijp dat je toch iets anders zoekt voor je moeder dat nog eenvoudiger is.

Je kunt er voor kiezen 'favoriete zenders' in te stellen. Zodra je dit instelt en activeert, zap je alleen tussen deze zenders en zijn dit de enige zenders die getoond worden in de tv gids. Een belangrijk detail is wel, dat als je zapt naar een kanaal dat niet is ingesteld onder 'favorieten', je de favoriete zenders weer uitschakelt en weer alle zenders te zien krijgt in de tv gids. Het is dus wel belangrijk dat je moeder begrijpt hoe ze de favoriete zenders in- en uitschakelt.

Met dit stappenplan stel je de favoriete zenders in.

Bekijk in context

5 Reacties 5
Toeboog

Level 1
  • 79Posts
  • 2Oplossingen
  • 14Likes
Hallo Pianoman. Welke box heb je? Ik kan alleen maar over de Horizonbox praten. Druk op je afstandbediening de knop MENU in. Selecteer daarna ,,enkele zender", daarna o.k. indrukken en je krijgt elke zender apart om programma's te programmeren en/of te kijken hoe laat en op welke zender een programma wordt uitgezonden. Moet niet moeilijk zijn voor je moeder. Succes ermee.
Pianoman
Topicstarter
Level 1
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Hallo Toeboog,
Ik heb de mediabox xl.
Ik kan via menu en dan tvgids enkel zender selecteren.
Maar dat kan alleen via menu.
En ik wil het graag als standaard instellen voor mijn moeder.
Dus als ze op het knopje tvgids drukt dat ze dan tvgids enkele zender te zien krijgt.
Voor ons is het heel makkelijk om via menu te gaan,maar voor mijn moeder is pc en technologie acabadabra,
Ik wil alles zo simpel als mogelijk voor haar instellen,want de standaardgids:gids&replay is een beetje verwarrend voor haar qua opzet.
Kim Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 341Posts
  • 25Oplossingen
  • 63Likes
Hi Pianoman, welkom op onze Community! Leuk dat je ons gevonden hebt en hier je vraag voorlegt!
Toeboog geeft al een mooie tip. Maar ik begrijp dat je toch iets anders zoekt voor je moeder dat nog eenvoudiger is.

Je kunt er voor kiezen 'favoriete zenders' in te stellen. Zodra je dit instelt en activeert, zap je alleen tussen deze zenders en zijn dit de enige zenders die getoond worden in de tv gids. Een belangrijk detail is wel, dat als je zapt naar een kanaal dat niet is ingesteld onder 'favorieten', je de favoriete zenders weer uitschakelt en weer alle zenders te zien krijgt in de tv gids. Het is dus wel belangrijk dat je moeder begrijpt hoe ze de favoriete zenders in- en uitschakelt.

Met dit stappenplan stel je de favoriete zenders in.
Pianoman
Topicstarter
Level 1
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Hallo Kim ,

Ja dat had ik al meteen gedaan een favorietenlijst gemaakt.
Maar het probleem is dat de gids een beetje verwarrend is voor mijn moeder.
Want alles staat pal onder elkaar en je ziet de namen van de programma's en series niet helemaal.En bij de gids enkele zender heb je dat mooi duidelijk in beeld.
Misschien iets om dat mogelijk te maken in de toekomst om via het menu te kunnen switchen naar tvgids enkele zender.
Kim Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 341Posts
  • 25Oplossingen
  • 63Likes
Tja, dan hebben we nu inderdaad niet de oplossing die je zoekt. Ik stuur je verzoek intern door als verbetervoorstel!
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic