rooder

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Instellingen Samsung TV verdwijnen

Ne het uitzetten van de mediabox XL verdwijnt de koppeling met de TV en moet de mediabox XL na opstarten weer aan het TV menu gekoppeld worden. Het lijkt wel alsof de mediabox XL in een dermate diepe slaapstand gaat waardoor alle instellingen verdwijnen. Heeft iemand een tip?

Ik had gehoopt dat de Mediabox Next een oplossing zou kunnen bieden maar begrijp dat Ziggo niet voor deze optie kiest. Vandaar eerst maar even via het forum naar een oplossing zoeken. Naast de Samsung 4K QLed tv is er ook een Sonos Sound Plate aan het systeem gekoppeld.

Het geheel heeft normaal gewerkt maar is sinds een paar maanden helemaal van slag.

9 Reacties 9
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Je zou een fabrieksherstel kunnen proberen, opnames blijven bewaard als je dat wil.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Alleen geplande opnames en instellingen opnieuw instellen.

rooder
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dank voor je reactie Steef, Deze actie hebben we ook al uitgevoerd, helaas zonder succes.

Mvg!

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5181Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Hoi @rooder 

Welkom op de Community! Irritant dat de koppeling steeds verdwijnt tussen je TV en de mediabox. Je geeft aan dat de mediabox aan het TV menu gekoppeld moet worden. Wat ik me afvraag, welke koppeling verlies jij precies? Gaat de TV niet automatisch op de juiste source staan? Of gaat het om de afstandsbediening?

rooder
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Het gaat om de menuknop waarmee je naar het menu van de Mediabox gaat (in dit geval de knop die Ziggo-Sonos genoemd is. Deze knop verdwijnt continu en moet elke keer weer toegevoegd worden.

Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes

Dat is het menu van je tv-toestel, de instellingen in het tv-toestel kan de Mediabox XL weinig aan veranderen denk ik.

Heb je al geprobeerd om een ander energieverbruik in stand-by te proberen waardoor dit misschien wel bewaard blijft? Als de tv dit gedrag ook in Hoog energieverbruik vertoont is er geen sprake van een diepe stand-by.
En heb je al contact opgenomen met Samsung om dit ook bij hun voor te leggen?

rooder
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dank voor je reactie Mark.

Ik zal het energieverbruik een dezer dagen op hoog energieverbruik instellen. Ik ben alleen bang dat we dan weer tegen het probleem van het zoemen van het apparaat aanlopen, het is namelijk niet een van de stilste apparaten om eerlijk te zijn.

Ik zal inderdaad ook Samsung benaderen hoewel een vriend van mij dit probleem met zijn Samsung TV en mediabox niet heeft. Die heeft zelfs een eenvoudigere en oudere TV.

 

rooder
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hallo Mark,

Helaas is het instellen van de Mediabox op hoog energie verbruik niet de oplossing. Bij controle stond de instelling al op hoog verbruik. Dit had mijn TV leverancier al gedaan nadat hij voor dit probleem langs geweest was. Ik herinnner mij nu ook weer dat hij dat toen al zei en hij een vermoeden had dat de mediabox in een te diepe slaap gaat waardoor de instellingen verloren gaan.

Kan het zijn dat er een verschil in de verschillende mediaboxen zit waardoor de een er wel last van heeft en de ander niet?

Welke alternatieven heeft Ziggo eventueel qua ontvanger?

 

Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes

De Mediabox XL is onderdeel van het TV Complete abonnement, daar zit dus geen keuze in tenzij je je abonnement verandert naar TV Start (met een Standaard Mediabox of CI+ module) of TV Max (met een Mediabox Next).

 

Ik snap nog niet helemaal wat er fout gaat. Als ik mijn tv aanzet schakelt deze automatisch in op HDMI1, omdat ik dat in het menu van de tv heb ingesteld. Voorheen had ik een CI+ module en schakelde de tv in op de coax input, omdat ik dat zo had ingesteld in het menu van de tv. Maakt niet uit of daar een apparaat op aangesloten is of niet, daarmee start hij op.

Waarom schakelt jouw tv niet goed in, wat is er anders aan jouw nieuwe Samsung tv waardoor deze niet opstart zoals jij dat wil.

Uitgelicht topic