Beantwoord

Inloggen op Mediabox XL kom je op de pagina om de Connectbox in te stellen

• 9 mei 2019
  • 9 Reacties
  • 393x Bekeken

Ik was het wachtwoord kwijt van de hozinbox (dacht ik), via de chat met ziggo, de horizonbox naar fabriekinstellingen gezet. Vervolgens met 192.169.100.1 naar de pagina om in te loggen op de horizo box. Ik kom echter niet op de inlogpagina van de horizonbox, doch op de welkomspagina voor het instellen van de connectbox. Ik moet de taal aangeven en als ik op volgende klik moet in een wachtwoord invullen dat op de connectbox zou staan.

gwlogin.net werkt niet ik kom dan op en pagina van magenta business en dat de pagina door T-mobile oostenrijk bewerkt wordt.

ik kom met geen mogelijheid op de inlog pagina van de horizonbox
icon

Best beantwoord door Be rt 9 mei 2019, 09:56

Ziggo kan het modemdeel van je Mediabox XL resetten op afstand naar de fabrieksinstellingen, dat kun je zelf niet, vraag om specifiek het resetten van het modem deel van de Mediabox XL, dit is volledig apart van het TV deel van de Mediabox XL of even wachten op een Ziggo moderator die hier vrijwel iedere dag in ieder topic langskomen.

Je kunt alleen zelf het TV deel van de Mediabox XL naar de fabrieksinstellingen zetten.
Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, start dan een nieuw topic.

9 Reacties

Reputatie 7
Badge +35
@boogie63 Allereerst, je hebt een netwerkkabel tussen je modem en je Mediabox XL of een verbinding tussen die 2 via Wifi gemaakt.

Dat gaat helemaal fout, je hebt nu 2 DHCP servers in je netwerk in 2 verschillende IP ranges en dat geeft problemen met verbindingen en internet zoals je nu al ervaart.

Daarnaast heeft de Mediabox XL een bug in de software die allerlei problemen met replay, de gis, on-demand en de apps oplevert, als de Mediabox XL in een thuisnetwerk zit.

Volg allereerst deze stappen: Thuisnetwerk storing of werkt niet of niet te installeren op Mediabox XL.

en sluit daarna pas een computer of een laptop op de Mediabox XL aan met een kabel of via Wifi en ga dan naar 192.169.100.1 of naar 192.168.192.1

Hieronder de precieze gebruiksaanwijzing om in de Mediabox XL te komen.
https://www.ziggo.nl/klantenservice/mediabox-xl/inloggen#

Vragen, stel ze gerust, er is meer genoeg expertise op de Ziggo community om van alles en nog wat te kunnen beantwoorden.
Oke bert, als ik het goed begrijp moeten er geen utp kabel van modem naar mediabox. En dan pas herstellen.
Oke, dat is gelukt. horizonbox nogmaals naar fabrieksinstellingen gezet. Wachtwoord admin werkt helaas niet. Is er nog een andere oplossing?
De Box zend ook niet de standaard wifinetwerken uit, alleen het oude netwerk
Reputatie 7
Badge +35
Ziggo kan het modemdeel van je Mediabox XL resetten op afstand naar de fabrieksinstellingen, dat kun je zelf niet, vraag om specifiek het resetten van het modem deel van de Mediabox XL, dit is volledig apart van het TV deel van de Mediabox XL of even wachten op een Ziggo moderator die hier vrijwel iedere dag in ieder topic langskomen.

Je kunt alleen zelf het TV deel van de Mediabox XL naar de fabrieksinstellingen zetten.
Dank je bert, hopenlijk komt er een ziggo moderator langs, kan het ook met de chat?
Alles geregeld bert, box gereset door ziggo, via de chat. Alles werkt weer dankjewel voor de hulp.
Reputatie 7
Badge +35
@boogie63 TOP, veel succes verder.☺
Reputatie 7
Fijn dat alles weer werkt, @boogie63. Bedankt voor je terugkoppeling hier. Bert heeft je goed onder z'n vleugel genomen zo te lezen. Fijn weekend!