Boompieapp

Level 1
  • 431Posts
  • 11Oplossingen
  • 26Likes

Ineens slecht ontvangst ONS

De zender ONS (k 50) is niet meer om aan te zien i.v.m. de beruchte blokjes en piepjes op de Mediabox XL. Op de TV's met CI+ modules komt helemaal geen signaal binnen op k 50. Dit is sinds een week. Is er wat veranderd?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes
Er kan altijd wat veranderen, breken, losraken, in je eigen bekabeling of in die van Ziggo.

De eerste stap is altijd: al, van begin waar Ziggo binnenkomt tot aan je TV, je stekkers even los en weer vast maken en kijken of ze nog stevig contact maken.
(Ik moest pas een paar aansluitingen aan de mediabox en TV een beetje dicht knijpen om een goed contact te krijgen met de coax stekker.)

Mocht het hierna nog zo zijn, kun je dan een foto plaatsen van de eerste plaats, het AOP, waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers erop?
Mocht het van voor een bepaalde tijd zijn, kan dit storing opvangen en wordt dit gratis vervangen door een monteur.

Bekijk in context

7 Reacties 7
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes
Er kan altijd wat veranderen, breken, losraken, in je eigen bekabeling of in die van Ziggo.

De eerste stap is altijd: al, van begin waar Ziggo binnenkomt tot aan je TV, je stekkers even los en weer vast maken en kijken of ze nog stevig contact maken.
(Ik moest pas een paar aansluitingen aan de mediabox en TV een beetje dicht knijpen om een goed contact te krijgen met de coax stekker.)

Mocht het hierna nog zo zijn, kun je dan een foto plaatsen van de eerste plaats, het AOP, waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers erop?
Mocht het van voor een bepaalde tijd zijn, kan dit storing opvangen en wordt dit gratis vervangen door een monteur.
Boompieapp
Topicstarter
Level 1
  • 431Posts
  • 11Oplossingen
  • 26Likes
Het AOP is vorig jaar door Ziggo geheel vernieuwd. Inclusief goedgekeurde kabels en versterker. Ik denk dat het gewoon afwachten wordt op een goed signaal...
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14026Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Hey @Boompieapp. Gewoon wachten is natuurlijk niets aan. Ondanks dat zaken (recentelijk) vernieuwd zijn, kunnen er altijd dingen mis gaan. Wie weet is er iets wat niet meer helemaal goed vast zit en los je het inderdaad makkelijk op door de kabels allemaal eens los te halen en opnieuw vast te maken!
Ook kan het bijvoorbeeld zijn dat een splitter of kabel voor storingen zorgt, dus is het ook altijd goed om eens te testen hoe het gaat wanneer je rechtstreeks op het eerste aansluitpunt kijkt, of bijvoorbeeld met een andere kabel.

Kan je ons vertellen wat er eventueel al gedaan is en updates geven hoe het gaat met de stappen die we noemen?
Boompieapp
Topicstarter
Level 1
  • 431Posts
  • 11Oplossingen
  • 26Likes
Lycke Ziggo wrote:

----------------------------------8< --------------------------------
Kan je ons vertellen wat er eventueel al gedaan is en updates geven hoe het gaat met de stappen die we noemen?


Hallo Lycke Ziggo
Alles opnieuw aangesloten.
Er zit alleen een versterker tussen het AOP en de Mediabox (door Ziggo aangesloten). Heeft altijd goed resultaat gegeven. Ik heb dit vaker gehad na werkzaamheden in de wijk. Zenders die slecht of helemaal niet werden doorgegeven had ik ineens wel, en andere zenders kreeg ik ineens niet meer. Dagen later was alles weer goed..
Volgens mij zijn er recent geen werkzaamheden geweest. Dus... ik wacht het wel af. Zo'n ramp is het ook weer niet. Dank voor het meedenken.
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14026Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Mijn advies is om toch eens zonder versterker te testen (puur als test) of eventueel een andere aansluiting op de versterker. Maar goed, alleen wanneer je dit wilt natuurlijk :grinning: . Bedankt voor je update in elk geval!
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes
Boompieapp

Kun je hier je signaalsterkte met een foto plaatsen of een nauwkeurige omschrijving als de box op NPO1 staat?
Druk op de Menuknop van je afstandsbediening.
Ga naar Opties.
Selecteer Diagnostiek en druk op OK.
Klik een paar keer op het pijltje naar beneden totdat je de opties Signaalsterkte en Signaalkwaliteit in beeld ziet.
Wacht even een paar seconden totdat de balk achter de opties wit kleurt.
Je ziet nu of de signaalkwaliteit en signaalsterkte Zwak, Goed of Uitmuntend is.
Boompieapp
Topicstarter
Level 1
  • 431Posts
  • 11Oplossingen
  • 26Likes
Be rt en Lycke Ziggo,

Ook rechtstreeks op het AOP kreeg ik (zij het iets minder) die blokjes. Edoch..... gisteravond was het beeld weer goed. En ook vandaag is het OK op de Mediabox XL. Ik heb die sticky topic van Thijs Ziggo nog eens doorgenomen en begrijp eruit dat er legio oorzaken zijn. Nogmaals dank.

Uitgelicht topic