Vraag

Horizonbox vaak offline.

  • 9 november 2018
  • 31 Reacties
  • 10924x Bekeken

Hallo, altijd goed gewerkt maar nu heel regelmatig dat de Horizonbox off line is... dus geen ondemand en niet terugkijken.
Haal ik de box van het stroom en start hem opnieuw op dan werkt alles weer.
Maar ik moet dit (stroom eraf en opnieuw opstarten wel heel regelmatig herhalen.
Dat kan de bedoeling toch niet zijn.
Heb geen veranderingen gedaan of wat dan ook.
Waarom werkt het dan wel dan weer niet?

31 Reacties

Reputatie 7
Badge +26
Heb je de Mediabox XL of Horizon box opgenomen in je thuisnetwerk
En/of de Mediabox XL met een UTP kabel aangesloten aan je modem?
Laat SVP even weten, er zijn nogal wat problemen met deze wijze van aansluiten en instellen van de Mediabox XL.
Nee niet in netwerk.
We hebben het modem los advies monteur toen. ( ivb Alarm woning)
Box zit met coax kabel in de wandcontactdoos. En op box is telefoon en WiFi uit.

In de meterkast komt kabel binnen.. dan naar goedgekeurde bij UPC gekochte dure versterker.. splitter. Van splitter tv boven en... naar de wandcontactdoos woonkamer daar zit de box in.

Dit is al jaren zo
In begin veel problemen met de horizonbox gehad dus veel monteurs en door hen alles aangesloten.

Wat we nu hebben is weet opeens.
Reputatie 7
Badge +35
Kun je hier je signaalsterkte met een foto plaatsen of een nauwkeurige omschrijving als de box op NPO1 staat?
Druk op de Menuknop van je afstandsbediening.
Ga naar Opties.
Selecteer Diagnostiek en druk op OK.
Klik een paar keer op het pijltje naar beneden totdat je de opties Signaalsterkte en Signaalkwaliteit in beeld ziet.
Wacht even een paar seconden totdat de balk achter de opties wit kleurt.
Je ziet nu of de signaalkwaliteit en signaalsterkte Matig, Goed of Uitmuntend is.

Reputatie 7
Badge +26
Signaalsterkte is te laag en Signaalkwaliteit moet uitmuntend zijn, dit betekent vaak dat kabels of aansluitingen niet goed zijn. Kun je alle coaxkabels even loshalen en weer vastzetten?
Ook fijn zou zijn een foto van alle aansluitingen en evt splitters. Zeker die van het AOP

Het AOP is het punt waar de Ziggo kabel het pand binnenkomt. Vanaf de hoofdaansluiting wordt het tv-signaal verder verspreid, bijvoorbeeld richting je tv of mediabox.


1. Vind je hoofdaansluiting

Je hoofdaansluiting herken je zo:
  • Een witte wandcontactdoos met 1 of 2 aansluitingen.
  • Een groene kabel die de wandcontactdoos in gaat. Deze is alleen niet altijd zichtbaar.
  • Zit in de meterkast of in de kamer.
Tip: Twijfel je tussen een wandcontactdoos in de kamer en meterkast? Als er een wandcontactdoos in je meterkast zit, is dit altijd de hoofdaansluiting~
Reputatie 7
Badge +35
Als de eerste plaats niet meer aan de huidige technische specificaties voldoet wordt hij gratis vervangen door een Ziggo monteur met eventueel ook nog andere onderdelen.
Dus de vraag van Steefb zou zomaar tot de oplossing kunnen leiden. @Arnold1963
Ik ga het regelen



Thxx alvast



Zo is het door de laatste monteur die hier was aangesloten.
Heb veel gedoe met toen uoc gehad steeds weer een andere monteur... de een kraakte het werk van de ander af...
Vij laatste monteur ook al gezegt dat signaalsterjte matig was ... maar dat maakte niet uit..... signaal kwaliteit was goed dus het matig was totaal geen probleem zeiden ze.
Nu opeens toch gedoe ermee....
ff box en tv bij de meterkast zetten en korte kabel is voor mij heel moeilijk.... ben mindervalide.

En tja een monteur laten komen weer ik financieel niet waar ik aan toe ben...
Wat kost dat.... straks een torenhoge rekening.
Best balen
Reputatie 7
Badge +35
Ik zie een oude eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt en een oude versterker.

Ik ga dit verhaal bij een Ziggo moderator wegleggen en zij kunnen nu door de foto's zien wat er gedaan moet worden en of er al dan geen kosten zijn voor een monteur en wat de mogelijke kosten kunnen zijn.

Morgen of overmorgen komt de Ziggo moderator hier langs in dit topic.☺
@Be rt
Dank voor je antwoord.
Dit is allemaal door monteurs aangelegt, er zijn toen heel veel verschillende monteurs geweest... ieder kraakte elkaar af.. steeds andere koppelkabeltjes van splitter naar versterker en zo verder.
Steeds moest ik die kabeltjes maken betalen... kabeltjes van 30 tot 50 cm...
Ook de versterker kopen rond de 80 euro.
En toen nog matig signaal maar Hr Klokman dat is geen enkel probleem... beter te zwak als te sterk... en kwaliteit is goed... mooi beeld toch..
En ja ik ben klant geloof de monteur. Nu blijkt signaal sterkte matig is wel een probleem...
Ik zie nu met foto ook nog dat de monteur op 1 uitgang versterker zelfs geen afsluut dopje gedaan heeft.. en deze dus ook niet achter gelaten heeft.. hoe kom ik aan een los dopje?

Al met al heeft het mij toen best veel geld gekost.
Ik hoop dat Ziggo dit begrijpt.... zo is tv best duur.. en dan nog ruim 90 euro per maand.
Ik wacht af.
Thxx voor he inzet.
Reputatie 7
Badge +35
@Arnold1963 Hoe lang geleden is de versterker opgehangen?

Dit soort electronica geef ik 10 jaar levensduur gemiddeld.
@Be rt ik zou het niet meer weten. Was met horizonbox
Was voor stotteren en hangende berlden toen
Reputatie 7
Badge +35
Dan wachten we de hulp af die onderweg is.☺
Ik kom nergens aan en op nl1 nog eens een testje. Signaal nu half in goed en kwaliteit uitmuntend.

Hoe kan dit van matig naar goed wisselen?
Reputatie 7
Badge +35
Er zit ergens een loszittend contact, denk ik.
Dat kan van buiten in de wijkkast of straatkast zijn, maar ook bij binnen.

Of de versterker is aan het einde van zijn bestaan, dan zie je ook die fluctueringen.

Of de voeding van de versterker is aan het haperen en geeft verschillende stroomsterktes af aan de versterker, dat zie je na grofweg 8 jaar continu gebruik steeds vaker voorkomen in de praktijk.
Reputatie 7
Hey @Arnold1963. Welkom op de Ziggo Community! Goed dat je hier even contact over opneemt, want dit is natuurlijk niet de bedoeling.

Ik zie dat je inmiddels ook contact gehad hebt met mijn collega en dat er een paar zaken met betrekking tot de bekabeling en harde schijf zijn doorgenomen. Ben je hier al mee aan de slag geweest en/of kan ik nog ergens mee helpen? 🙂
@Lycke Ziggo

Zie berichten en foto s hierboven.
Berichten van @Be rt

Er is een nieuw modem onderweg oude tec 7200... is aan z.n einde.

Staat dus los van tv en box.

Gr Arnold
Reputatie 7
Ik zie wat er hierboven besproken is. Zoals @Be rt aangeeft, kan het goed zijn dat er iets in de bekabeling niet helemaal goed vast zit. Ik zie dat mijn collega die je hebt gesproken inderdaad een nieuw modem heeft toegestuurd maar dat hij het ook met je heeft gehad over het probleem dat je hier bespreekt. Ik lees in zijn notitie dat hij heeft aanbevolen om je bekabeling nog eens goed na te lopen. Daarnaast constateerde hij dat je harde schrijf zo goed als vol zit en dat heeft hij geadviseerd om deze wat te legen. Is dat inmiddels gelukt?

@Be rt geeft ook aan dat het kan zijn dat de voeding van de versterker wat gammel kan zijn. Zou je de volgende keer dat je mediabox offline gaat eens willen kijken of het lampje op de versterker (tratec, in je foto) nog brandt?
@Lycke Ziggo bert schrijft ook dat het kastje van upc wat bij mij binnen komt verouderd is... u heeft het alleen maar over de zaken aan mijn kant in de meterkast.
Tegenwoordig hebben jullie nu allemaal aop's in de meterkast tot 1200 mhz .

Vr gr arnold
Het wordt steeds vreemder

Al 2 avonden

Ook geen tv gids deze laad niet en zit dan erg lang vast.. box reageerd dan niet meer... op de AB


Box geeft soms 8015 vaak totaal geen code het zwarte startscherm met horizontale streep ondemand maar geen pictogrammen.
Bij programmagids gaat de box hangen.. reageerd niet meer. Tv hoor je meer stotteren op de achterkant.
Na een tijd reageerd de box weer maar alleen op de uitknop AB



Box lijkt ook te hangen duurd heel lang voor hij weer op de AB reageerd.

Twee dagen terug in de nacht van di op wo

Diagnose staat signaal sterkte halverwege goed
En signaal kwaliteit uitmuntend.

Vandaag
Signaal sterkte kwart van vakje Goed.. en schommeld een beetje. Naar lager maar wel in hoed vakje.

In de meterkast brand op versterker groen lampje!



Ps liefst via forum bellen is ff lastig
.zeker in de ochtenden.

Ik reset hem vannacht niet misschien zien jullie wat op afstand zien.... morgen ochtend of middag. Tegen de avond reset ik hem weer
Reputatie 7
Badge +35
Ik zou toch maar eens een monteur langs laten komen.

Het snelste contact met Ziggo is via de chat:

De chatbox (24 uur per dag/365 dagen per jaar te gebruiken) komt rechtsonder in beeld van de pagina hieronder, als er iemand beschikbaar is, soms even wachten:
https://www.ziggo.nl/chat
@Be rt ja ik denk dat ik hulp nodig heb...
Na gezocht en monteur is 5 jr geleden geweest dus toen was alles top.. en is versterker ook geplaatst.
Ik wil dan ook dat zij het kastje waar de kabel binnen komt vervangen... en wand contact doos. Ze doen er nu veel meer mhz door de kabel denk dat ik daarom nu opeens weer problemen heb.. dan ben ik klasr voor de nieuwe box volgend jaarđŸ€”
Of de box is stuk.
Reputatie 7
Badge +35
Heb je al contact gehad met Ziggo? @Arnold1963
@Be rt
Nee ga het aankomende week doen.
Dan heb ik meer gelegenheden.

Ik ben mindervalide... OPS beter bekend als de schildersziekte.
Daardoor chronische pijn...
Dat verklaart ook waarom ik vaak s.nachts op ben.... wil nijn partner die fulltime juf is niet wakker houden.

Het is nu even heftig, ga volgende wk eerst de meterkast opruimen.. wel zo handig.
Ik hoop dat ik dat red.... en dat het goedkomt.
Voor mij is terugkijken en ondemand een uitkomst😉

Thxx
Reputatie 7
Hey @Arnold1963. Hopelijk heb je inmiddels minder last van de OPS. Het klinkt echt heel erg naar 😞.
Hoe gaat het nu met het signaal van de mediabox?

Reageer