Beantwoord

Horizon XL box start op en blijft hangen op even geduld aub

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, start dan een nieuw topic.

124 Reacties

Reputatie 7
Mijn conclusie op basis van de antwoorden die ik gekregen heb; je signaalsterkte is waarschijnlijk te hoog. Ik kreeg een reactie @Ronald Ziggo dat er eventueel een demper tussen kon. Maar op mijn vraag wat hij daar precies mee bedoelde heb ik geen reactie meer ontvangen.

@Popeye,
Ik ben weer terug met vakantie en neem het topic weer over van @Ronald Ziggo.

Het signaal is wat mij betreft momenteel goed op de Mediabox XL. Hoe heb je de afgelopen week ervaren?
Reputatie 7
@ All,

De storing met "Even geduld a.u.b. is helaas nog niet verholpen. We dachten eerst van wel en daarom is storingsmelding van korte tijd verwijderd van de www.ziggo.nl/storing

Voor degene die hier problemen mee ervaren, onze excuses voor het ongemak en we doen ons best om het probleem z.s.m. te verhelpen.
@Serkan Ziggo

Hallo Serkan,

Het probleem met mijn Ziggo box is nog steeds niet opgelost. Ik heb foto's gepost van het AOP en de box, maar sinds een week niets meer gehoord... Kun je er nog eens naar kijken?
Ik vind het onacceptabel dat Ziggo zulke slechte producten levert waar al sinds jaar en dag problemen mee zijn en keer op keer "gelapt" wordt, maar nooit echt opgelost!!
Reputatie 7
Badge +35
Als de melding "even geduld" komt > op menu drukken, laat de Mediabox XL verder gaan.

Het vastlopen van de TV-gids in het voormalig Ziggo gebied is bij ons bekend. Heb je ook nog de ervaring dat je Mediabox XL vrij traag opstart? Beide problemen lijken met elkaar te maken te hebben, we hebben dit momenteel in onderzoek en zijn volop bezig om een oplossing hiervoor te vinden.
Reputatie 7
@Sven85,
Ik heb helaas nog geen nieuws voor je. De problemen met het traag opstarten van de Mediabox XL en het vastlopen van de TV-gids speelt nog steeds en we hebben het nog steeds in behandeling/onderzoek.
waarom steed updates.. laat het nou eens werken als het goed werkt zonder aan de software steeds te sleutelen.. ik ben hem zoo zat.. wel betalen iedere maand.. is er geen goede oplossing te vinden? ik bel ook maar niet meer na een paar monteur bezoekjes en lange wacht tijden aan de telefoon. het begon al direct toen ik hem kreeg en binnen 2 maanden een nieuwe kreeg.. de monteurs doen hun best maar kan me voorstellen dat ze het ook wel zat worden met al die klachten.
verlang eigenlijk weer terug naar mijn oude hd recorder.. echter dan geen Netflix die ik wel graag wil houden.
Reputatie 7
Badge +35
@henksuper
Kun je de huidige ervaringen waar je niet blij mee bent uitgebreider omschrijven?
De box kan vrijwel zonder storingen werken, zoals bij veel van de miljoen gebruikers.
ok even uitleg waarom ik gereageerd heb .
Bij het aanzetten van de horizon box gaat hij aan, en er komt in beeld een moment aub.. dat duurt soms 1 minuut of 3-4 minuten voor je beeld hebt.
Als je er op wacht is dat lang..
Ook komt het voor dat soms het beeld even een seconde op zwart gaat terwijl het geluid dan wel doorgaat.
Het is gewoon lastig.
de monteur legde uit na diverse kabels te hebben vervangen en het kastje aan de muur- dat de schijf in de horizon soms niet de data kon bij houden of zoiets..en dat daarom het beeld even een hikje had- ik ben 62 jaar en een digibeet op dat gebied.
Na het laatste bezoek van de monteur werkte alles weer een poosje goed, maar weer een update of zo van Ziggo gehad in de Horizon en daar gaan we weer.
Het is niet anders en we hebben ons er maar bij neer gelegd.
met vr. gr. Henk
sorry, vergat te vermelden dat het beeld een seconde op zwart gaat, dat is bij een opname die we dan terug kijken..
Henk.
Reputatie 7
Badge +35
Hoi Henk,

Vreemd verhaal van de schijf, want de box kan 4 kanalen opnemen en dan nog één kijken tegelijkertijd.
Dat zijn 5 opnames tegelijkertijd.

Er kan wel eens een verbetering optreden door schijfbeheer op uit te zetten.
menu > opties > voorkeurs instellingen > AUTOMATISCH SCHIJFBEHEER > druk op OK zet vinkje bij uit

Kun je hier je signaalsterkte met een foto plaatsen of een nauwkeurige omschrijving als de box op NPO1 staat?
Druk op de Menuknop van je afstandsbediening.
Ga naar Opties.
Selecteer Diagnostiek en druk op OK.
Klik een paar keer op het pijltje naar beneden totdat je de opties Signaalsterkte en Signaalkwaliteit in beeld ziet.
Wacht even een paar seconden totdat de balk achter de opties wit kleurt.
Je ziet nu of de signaalkwaliteit en signaalsterkte Zwak, Goed of Uitmuntend is.
Er staan nu verschillende afleveringen op de schijf van verschillende zenders.. raak ik deze niet kwijt als ik schijf beheer aan vink op uit?
we zijn altijd huiverig om dingen uit te proberen en dan iets verkeerds te doen met de instellingen.. anders zou ziggo dit toch standaard uit hebben gezet?
waar is het anders goed voor.. schijf beheer?
graag zou ik dat van u horen..
Henk
Reputatie 7
Badge +35
@henksuper
Nee, je raakt niets kwijt, juist op automatisch gaat hij verwijderen als hij denkt dat de schijf vol is.
ok, ik zal het dit weekeind proberen, nu neemt hij al op, morgen ook en ik moet werken dus wordt het overdag niet wat.
ik zal terug komen met het resultaat.
gr. Henk
Reputatie 7
Badge +35
@henksuper We zien het wel komen, werk ze.
Ook bij ons is het probleem met deze box aanwezig.
Ik ben dit hele topic al doorgelopen en heb dus ook alles al geprobeerd.
Signaal op npo1 is goed en uitmuntent.
Netwerk verandert en schijfbeheer uit heeft even geholpen.
Nu is het probleem na 4 dagen terug
Ook het zoeken van programmas via het menu werkt bij ons niet
zo.. net van Ziggo bericht ontvangen dat het opgelost is allemaal.. ik ga dit eerst proberen dit weekeind voor ik in het menu wat ga veranderen in de instellingen...
ik wacht dus nog even af...
hoop zo dat het nu beter is..
Henk.
Reputatie 7
Badge +35
@Alexander77 schreef: "Netwerk verandert"
Wat heb je veranderd en is een eventuele kabel tussen modem en Mediabox uitgehaald?
Als je nog even geduld ziet wil het wel eens helpen op menu te drukken, dan schijnt de box verder te gaan.
Ik heb het netwerk op de mediabox verandert er zijn geen kabels uit de box gehaald
Ook dit verhaal met het netwerk is een keer voorbij gekomen in dit topic

Op menu drukken tijdens de storing heeft vanmorgen geholpen maar lijkt mij niet echt de oplossing

Er zit een versterker tussen in de meterkast
De mediabox zit op de 1e poort 0 db versterking tot 5 meter
Daar kan het probleem niet zitten volgens mij
Reputatie 7
Badge +35
@Alexander77

Kun je hier je signaalsterkte met een foto plaatsen of een nauwkeurige omschrijving als de box op NPO1 staat?
Druk op de Menuknop van je afstandsbediening.
Ga naar Opties.
Selecteer Diagnostiek en druk op OK.
Klik een paar keer op het pijltje naar beneden totdat je de opties Signaalsterkte en Signaalkwaliteit in beeld ziet.
Wacht even een paar seconden totdat de balk achter de opties wit kleurt.
Je ziet nu of de signaalkwaliteit en signaalsterkte Zwak, Goed of Uitmuntend is.

De box is heel gevoelig op te laag en te hoog signaal en het inkomend signaal kan zeer verschillen in sterkte.
ok, vanmorgen gedaan wat Ziggo voorstelde per mal die ik gisterenavond heb ontvangen, router eerst resetten, dan Horizon box resetten, daarna wat hier in het forum werd voorgesteld- in menu gekeken hoe sterk het signaal en kwaliteit was, signaalsterkte staat op goed, bijna uitstekend en signaalkwaliteit staat helemaal rechts op uitmuntend via opties - voorkeur instellingen automatisch schijfbeheer wou ik het vinkje bij uit zetten maar ik denk dat de monteur dat de laatste keer al heeft aangepast want deze stond al aangevinkt op uit. ok, nu dus maar afwachten hoe het dan nu gaat.. nu afwachten en ik zal u op de hoogte houden van het resultaat.
met vr. gr. Henk

Dit is het eerste waar ik naar kijk als ik storing heb en volgens mij staat het signaal altijd het zelfde
Ik heb heel lang zonder problemen gebruik gemaakt van de box op de dezelfde aansluiting
foto staat er op..
gr. Henk

Reputatie 7
Badge +35
De signaalwaarden zien er perfect uit. @Alexander77

Ik begrijp uit het bericht van @henksuper en uit ander topic dat er een mail is verstuurd met een mogelijke oplossing voor dit probleem:

Opnieuw opstarten gedaan en voor nu lijkt het te helpen 👍🏼
Nu afwachten of het ook zo blijft