Beantwoord

Horizon XL box start op en blijft hangen op even geduld aub


Hallo! Sinds jaren heb ik een goed werkende Horizon box. Laatste tijd blijft hij zo ongeveer dagelijks hangen op het 'even geduld aub' scherm. Het lampje wordt blauw maar de box reageert niet. Je moet m dan van de stroom halen en vervolgens start hij weer op.
Ik heb fabrieksreset gedaan en hij staat op energiestand hoog, echter zonder resultaat. Bekabeling is goed en getest. Ik las hier een zelfde topic waarbij de moderator 'iets vanop afstand' gedaan heeft wat het probleem blijkbaar heeft opgelost. Het topic is echter gesloten vandaar dit nieuwe topic. Kan de moderator ook bij mij even vanop afstand kijken of mijn box ook zo kan geholpen worden ? Thanks !
icon

Best beantwoord door Serkan Ziggo 2 juni 2017, 15:03

Goedemiddag,

Ik zie dat je ook gebruik maakt van 2 extra Mediabox XL's. Wil je als test beide Extra Mediabox XL's eens afkoppelen (van het stroom afkoppelen) en dan weer eens testen of je hetzelfde probleem ervaart?

Alvast bedankt en ik zie je reactie tegemoet.
Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, start dan een nieuw topic.

124 Reacties

Reputatie 7
Badge +26
Als u een snelle oplossing wilt, kunt u beter de helpdesk bellen. Die kan ook dingen op afstand doen.
Reputatie 7
Goedemiddag,

Ik zie dat je ook gebruik maakt van 2 extra Mediabox XL's. Wil je als test beide Extra Mediabox XL's eens afkoppelen (van het stroom afkoppelen) en dan weer eens testen of je hetzelfde probleem ervaart?

Alvast bedankt en ik zie je reactie tegemoet.
Badge
Staat Uw mediabox XL aangesloten op het thuisnetwerk? Ik ben dit namelijk al eerder tegen gekomen en daar stond hij ook op het thuisnetwerk. ALs je hem uit het thuisnetwerk haalt zou het niet meer voor mogen komen.
Dank voor de reacties !
@Serkan : ik heb de extra boxen uitgezet en nu lijkt hij inderdaad goed op te starten (vijftal keer na elkaar aan en uit gezet - normaal gezien was hij nu al vastgelopen ). Wat zijn de volgende stappen ? Ik wil namelijk wel de extra boxen blijven gebruiken ;-)
@Sander : dank voor de tip, ik heb hem nu in mijn netwerk hangen (Asus router en los ziggo modem) en gebruik dus de router/modem functie van de box niet. Bedoel je dat of helemaal uit het netwerk halen ? Werken interactieve diensten dan nog wel ?
Thanks!
Reputatie 7
@Koendefoort,
Je kunt de Mediabox XL opnemen in het thuisnetwerk waardoor je de Mediabox XL ook kunt gebruiken als bijv. een accespoint. Ik wil je vragen om de verbinding met het thuisnetwerk te verbreken om daarna te bekijken hoe alles functioneert.
Reputatie 4
Badge +4
@Koendefoort,
Je kunt de Mediabox XL opnemen in het thuisnetwerk waardoor je de Mediabox XL ook kunt gebruiken als bijv. een accespoint. Ik wil je vragen om de verbinding met het thuisnetwerk te verbreken om daarna te bekijken hoe alles functioneert.


Opnemen in thuisnetwerk schijnt nog niet mogelijk te zijn heb ik gehoord.
Reputatie 7
Badge +26
Het is wel mogelijk, maar raadzaam om dit even tijdelijk uit te stellen. Door een bug in de huidige software KAN er storing ontstaan in beeld en geluid, en bij apps bij o.a netflix en videoland.
Badge
Mijn box doet ook niks meer, start op met welkom en stopt er dan weer mee. OP de box zie je zoeklampjes heen en weer gaan. Ik het al ene paar dagen geen tv....
Reputatie 7
Badge +35
Even een paar stappen die je misschien al gedaan hebt:
* Alle stekkers en kabels nalopen, aandrukken en/of aandraaien.
* De box 30 seconden van de stroom halen en weer aanzetten.
Badge
Klopt alles al gedaan!

Geen resultaat... dus tv loos...
Reputatie 7
Badge +35
Dan wordt het echt tijd om Ziggo te bellen.
Reputatie 7
Goedemorgen @RainBowCatcher,

Ik heb je Mediabox XL opnieuw uitgelezen en hij is momenteel weer online. Hij heeft een klein beetje moeite met het retoursignaal, wat veroorzaakt kan worden doordat je hem teveel splitst (i.v.m. meerdere decoders).

Ik denk dat hij momenteel weer functioneert, kun je dat ook bevestigen?
Excuus dat het even geduurd heeft dat ik iets van me loet horen !
Ondertussen het volgende allemaal geprobeerd :
- extra mediaboxen uitgeschakeld
- van het thuisnetwerk af gehaald (netwerkkabel eruit)
- fabrieksinstellingen hersteld
- energiestand hoog

Het probleem blijft wisselend aanwezig. Nu zit ik al zo'n 10 minuten naar het "een ogenblik geduld a.u.b." scherm te kijken... een andere keer krijg ik direct beeld... signaalkwaliteit is uitstekend, signaalsterkte is goed.
Hebben jullie nog suggesties of wordt het tijd voor een nieuwe box ?
Reputatie 7
Badge +35
Heb je de box ook in Gateway gezet?
Beste Be rt. Dank voor je reactie. Ik gebruik de box niet als modem/router. Daarvoor heb ik een los modem en Asus router.
Ik heb dus in de setup van de box aangegeven dat hij geen functie dient te hebben als modem/router. Is dat wat je bedoelt ?
Reputatie 7
@Koendefoort,

Je gebruikt de Mediabox XL niet als modem, maar je kunt hem wel instellen als accespoint. De data dat ik uitlees (van 1 maand geleden) geeft aan dat je hem had opgenomen in het thuisnetwerk en dat hij verbonden is. Heb je een UTP kabel aangesloten op de Mediabox XL? Zo ja, wil je deze ontkoppelen en de volgende stappen doorlopen?

Ga naar:
- Menu
- Opties (tandwiel)
- Mijn thuisnetwerk
- Instellen thuisnetwerk
- Op de Mediabox > OK
Thanks. Heb m zo ingesteld en zowaar... hij startte direct netjes op. Gisteren en vandaag ook weer. Zou het ?? Voorzichtig positief. Ik kijk het enkele dagen aan. Alvast van harte bedankt voor het meedenken !
Helaas !!!! Te vroeg gejuicht :-((. Gisteren 8 minuten "Een ogenblik geduld a.u.b." ; nu zit is al 15 minuten naar dat scherm te kijken en is de box nog steeds niet gestart....
nog andere suggesties ? Toch de box omruilen ?
Badge
Hallo Koendefoort en Serkan,
Ik heb iets min of meer vergelijkbaars met de mediabox..
Niet in een thuisnetwerk en geen 2e of 3e box in bezit..

Bij mij gaat ie sinds de laatste update al voor de 3e keer in een week in een soort restart..
Dan brand het blauwe lampje en de grijze blokjes blijven maar heen en weer gaan op t display..
Echter stopt dit dus niet meer..
Is nu op dit moment ook weer aan de gang sinds vannacht ongeveer half 1 en nu is het 10:52
uur's morgens..

Had in eerste instantie ziggo gebeld en moest de schakelaar uit en daarna aan zetten.
Heb toen ik meen donderdag weer gebeld en zei toen ook dat ik aan de testen mee doe..
Moest toen in de topics gaan zoeken en hier mijn probleem melden..
Wederom wel box ff uit en weer aan gezet..
Wil toch echt wel tv kijken..

Serkan wat moet/kan ik hier aan doen..?????

Groet, Jos Seitzinger...
Reputatie 7
Badge +35
@JosJaws
Kun je eens kijken wat de signaalsterkte en signaalkwaliteit op NPO1 is?
Menu > opties > diagnose - even wachten op de 2 witte balkjes.
Kun je ook een foto plaatsen van het AOP, de 1e contactdoos die in je huis zit.
En kun je foto's hier plaatsen van eventuele splitters en versterkers die je in gebruik hebt?
Dan kunnen we misschien een oorzaak vinden en oplossen.
Badge
Ik gebruik helemaal niets extra Be rt..
De balkjes staan op goed en uitstekend.. Dus goed..
Geen splitters, geen versterkers.. Heb maar 1 tv..
En de kontaktdoos is laatst al vervangen voor de nieuwste..
Alles maar dan ook alles is nieuw hier..
Daar kan t m gewoon niet in zitten..
Heb dit echt sinds de laatste testversie is geinstalleerd..
Reputatie 7
Badge +35
Als je een testversie gebruikt, dan heb je apart deel in het forum waar je je ervaringen moet delen.
Info in de mails betreffende de testen.
Daar krijg je ondersteuning op het gebied van de test.
Succes.
Badge
Kan niets vinden met dit probleem daar en geen idee hoe en wat..
Bel ziggo wel weer..
Word er nu behoorlijk misselijk van..
Heb nl al maanden allerlei problemen..
Thnx voor je moeite..
Reputatie 7
Badge +35
Als je een testversie gebruikt en de helpdesk belt, gaat dit niet goed, zij kennen al die tientallen testversies niet en kunnen er ook niets aan doen.
Wat een sof, mediabox uitgezet, aangezet ... maar weer nx.
Kan zien dat signaalsterkte en kwaliteit matig zijn. Software is van 14:11:2016.
Graag zsm advies en hulp, helpdesk telefonisch proberen te bereiken is geen optie daar ik er niet door kom, hoogstwaarschijnlijk drukte.