1
Vraag
2
Reacties
Paypal King

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Horizon Mediabox XL staat geen verbinding toe !

Sinds kort ineens geen verbinding meer met zowel 2,4 GHz als de 5 GHz Wifi verbinding
van mijn Mediabox XL. Fabrieksinstellingen terug gezet en alles gechecked, hij krijgt zijn IP puur en alleen van de coax kabel en heeft dus een compleet andere range als mijn
Ubee modem, die dus verder geen verbinding heeft met de Horizon Box.

Ik kan verbinden met zowel de 2,4 GHz en de 5 GHz SSID's en er komt te staan 'Verbonden maar geen internet" Hij deelt ook keurig uit met de DHCP, maar toch geraak ik niet op
internet met beide frequenties...

Wat is er nog meer in te stellen of te wijzigen ? Hoor het graag van jullie

Alvast dank voor het meedenken


Groet,



René
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Wanneer je de WiFi gebruikt hebt van de Mediabox XL naast de WiFi van het modem, moet haast de Mediabox XL wel verbonden zijn geweest met het modem. Of middels een netwerkkabel of omdat de box opgenomen is in het thuisnetwerk. Beide zijn in ieder geval niet aan te raden en ik vermoed dat daar geen oplossing voor komt, omdat het al jaren niet opgelost is.

Bekijk in context

3 Reacties 3
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Hoi Réné,

Zolang de Mediabox XL niet verbonden is met je modem, zul je WiFi ook niet kunnen gebruiken. Het IP adres dat de box krijgt, wordt gebruikt voor de on demand diensten.

Je kunt de box opnemen in het thuisnetwerk, dan wordt de WiFi wel bruikbaar, maar dit is sterk af te raden, zie onder andere hier. Een netwerkkabel tussen het modem en de Mediabox XL geeft ook dezelfde problemen.

Je kunt het beste de WiFi van de Mediabox XL uit (laten) zetten en de WiFi van je modem gebruiken.

Groet,
Evert
Paypal King
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Is er dan recentelijk een update geweest of zo... ? Het heeft altijd goed gewerkt en sinds
een dag of twee loopt alles ineens in de soep... wachtwoord is zogenaamd fout, wel verbinding, maar geen internet..... Jammer, want het werkte in principe heel goed !

Hoop dat er snel een workaround of andere update voor komt

Gr,


René
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Wanneer je de WiFi gebruikt hebt van de Mediabox XL naast de WiFi van het modem, moet haast de Mediabox XL wel verbonden zijn geweest met het modem. Of middels een netwerkkabel of omdat de box opgenomen is in het thuisnetwerk. Beide zijn in ieder geval niet aan te raden en ik vermoed dat daar geen oplossing voor komt, omdat het al jaren niet opgelost is.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic