Niet van toepassing

horizon code 4017 alweer !

regelmatig mislukt de opname dat is te zien omdat het replay icoontje niet rond is.
Zaterdag j.l.Falco opgenomen en heb de laatste serie 5 minuten gemist omdat ik volgens ziggo niet ben geabonneerd ?! Kan het ook niet terug zien bij programma gemist omdat deze aangeeft dat het programma is niet vrij gegeven voor replay.Daar er al weken prut is op de tv(herhalingen en oude films)was het een verademing weer een serie te volgen maar dat je de ontknoping mist.... #*+#*.Aangezien er geen verandering kan komen zal ik overstappen naar een provider die wel een
volwaardig product kan leveren.Oja dit is mijn 8 ste horizon box jullie worden bedankt!!!
56 Reacties 56
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Ik denk dat hier een Ziggo moderator eens naar moet kijken, zij kunnen zeer effectief handelen.
Het kan even duren, zij komen eens in de paar dagen alle topics langs, maar dan heb je ook wat.
tjupje

Level 2
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Ik heb regelmatig hetzelfde probleem gisteren ook weer met Silent Witness op ned1, mededeling niet geabonneerd.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Bob de jonge
In de instellingen van de box kun je de menu > opties > voorkeurinstellingen > automatisch schijfbeheer op uit zetten.
Dit wil opname problemen wel eens oplossen.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
tjupje wrote:
Ik heb regelmatig hetzelfde probleem gisteren ook weer met Silent Witness op ned1, mededeling niet geabonneerd.

Bedoel je in replay?
Zo ja, buitenlandse series worden vaak niet vrij gegeven door de makers voor replay.
tjupje

Level 2
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
nee, ik bedoel door mij opgenomen serie.
Thijs Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3070Posts
  • 318Oplossingen
  • 230Likes
@Bob de Jonge Ik snap dat je hiervan baalt! Je kan in ieder geval de ontknoping nog bij de NPO zelf kijken op deze pagina (nog 2 dagen). Sorry dat dit nou net bij Falco gebeurde. Heb je vaker last van deze melding? Mag ik enkele instellingen op je Mediabox XL optimaliseren?

@tjupje Voor jou gaat het dus ook om opnames?
tjupje

Level 2
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
het fenomeen treedt bij mij alleen op bij opnames, soms ook andere fouten, zoals 4028.
Thijs Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3070Posts
  • 318Oplossingen
  • 230Likes
@tjupje Er lijkt dan toch iets mis te gaan in het signaal of de instellingen. Mag ik bij jou een reset uitvoeren en enkele instellingen optimaliseren. Ik zal daarbij dan ook het wifi van je Mediabox XL uitschakelen.
tjupje

Level 2
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
OK,ik wacht het even af.
Thijs Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3070Posts
  • 318Oplossingen
  • 230Likes
@Tjupje Ik heb wat aanpassingen gemaakt. Ik zie daarnaast dat je box in energiestand Eco staat in standby. Dat kan ook problemen geven met het maken van opnames. Advies is om daar te kiezen voor 'Middel' of 'Hoog'.
tjupje

Level 2
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
OK Thijs, bedankt voor de moeite , wanneer het nog optreedt zal ik het laten weten. groeten Ton
Thijs Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3070Posts
  • 318Oplossingen
  • 230Likes
Graag gedaan! Ben benieuwd naar de uitkomst. 🙂
tjupje

Level 2
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Thijs, ik heb e.e.a een paar weken aangezien, deze week weer 2 opnamen mislukt, geen abo.
ik heb overigens de mediabox nog steeds in de stand eco want ik vind het stroomverbruik veel te hoog, ik laat het verder zo en accepteer de mislukte opnamen.
Ruud R.

Level 1
  • 637Posts
  • 3Oplossingen
  • 8Likes
tjupje
tjupje wrote:
Thijs, ik heb e.e.a een paar weken aangezien, deze week weer 2 opnamen mislukt, geen abo.
ik heb overigens de mediabox nog steeds in de stand eco want ik vind het stroomverbruik veel te hoog, ik laat het verder zo en accepteer de mislukte opnamen.


Die stand ECO heeft niets met mislukte opnamen te maken, ik heb de Mediabox-XL al bijna 5 jaar en heb hem altijd in de ECO-stand gebruikt, alles wordt gewoon opgenomen en die mislukte opnamen met foutcode 4017 kwamen de eerste jaren niet voor, is iets van de laatste tijd en heeft andere (onbekende) oorzaken.
Blacktip

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik krijg hier nu ook de 4017, recent naar ECO geswitched omdat ik 100€ (500kwh) verbruik niet kon plaatsen, bleek Ziggo te zijn.

Overigens belachelijk dat een bedrijf als Ziggo niets aan dat stroom verbruik doet. Ze zijn verantwoordelijk voor meer stroomverbruik dan de NS. Als alle abbonees een Horizon hebben op middle/hoog dan gebruikt Ziggo 1.8 TWh (1.800.000.000 kwh) met hun routers en mediaboxen, oftewel genoeg om de NS anderhalf jaar te laten rijden. Of in geld 360 MILJOEN euro van hun klanten in stroom verbruik, over het milieu zullen we het maar niet hebben.

Dat terzijde, graag die 4017 error oplossen in de ECO stand!
Mietekmike

Level 5
  • 42Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes
Blacktip wrote:
Ik krijg hier nu ook de 4017, recent naar ECO geswitched omdat ik 100€ (500kwh) verbruik niet kon plaatsen, bleek Ziggo te zijn.

Overigens belachelijk dat een bedrijf als Ziggo niets aan dat stroom verbruik doet. Ze zijn verantwoordelijk voor meer stroomverbruik dan de NS. Als alle abbonees een Horizon hebben op middle/hoog dan gebruikt Ziggo 1.8 TWh (1.800.000.000 kwh) met hun routers en mediaboxen, oftewel genoeg om de NS anderhalf jaar te laten rijden. Of in geld 360 MILJOEN euro van hun klanten in stroom verbruik, over het milieu zullen we het maar niet hebben.

Dat terzijde, graag die 4017 error oplossen in de ECO stand!

Hoi,
Wat ik doe is de Box s`nachts uitzetten en de volgende dag zet ik hem weer aan als ik tv wil gaan kijken. zo ook als we 1 dag of een paar dagen weg zijn .....

Groeten,
Mike.
Blacktip

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Dat zouden ze overigens zeer simpel met een firmware aanpassing kunnen maken (minder dan een paar dagen werk inclusief testen)

- Via een menu selecteren op welke tijden/dagen de box op de eco stand mag.

Voor mij op Maandag-Vrijdag tussen 18:30 en 23:00 op middle, daarbuiten op ECO, za-zo van 14:00 -23:30

- Vakantie modus om tijdelijk continu op ECO te zetten

- Bonus feature, gebruiks analyse om de optimale tijden te bepalen (das wel wat meer werk)

Dat het er niet is geeft aan dat de leverancier van de box er geen zier om geeft helaas, maar Ziggo kan ze er makkelijk toe dwingen. Het kost hun klanten honderden miljoenen dus dat mag wel.
martie64

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik heb ook zeer regelmatig dit probleem. Vanavond weer en oplossingen ho maar. Maar wel de prijzen verhogen. Heb nog nooit zo'n bagger apparaat meegemaakt als die ***horizon box waardeloos. En inderdaad ook het stroomverbruik niet van deze tijd schande! En wederom oplossingen ho maar
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
martie64

Kun je hier je signaalsterkte met een foto plaatsen of een nauwkeurige omschrijving als de box op NPO1 staat?
Druk op de Menuknop van je afstandsbediening.
Ga naar Opties.
Selecteer Diagnostiek en druk op OK.
Klik een paar keer op het pijltje naar beneden totdat je de opties Signaalsterkte en Signaalkwaliteit in beeld ziet.
Wacht even een paar seconden totdat de balk achter de opties wit kleurt.
Je ziet nu of de signaalkwaliteit en signaalsterkte Zwak, Goed of Uitmuntend is.

Kun je ook een foto plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo binnenkomt in je huis met eventuele splitter en versterkers?

Heb je de box opgenomen in een thuisnetwerk of met een UTP kabel aangesloten aan je modem?
Zo nee, prima, zo ja, laat even weten.

Uitgelicht topic