jak

Level 6
  • 85Posts
  • 5Oplossingen
  • 17Likes

Herhaald opstarten Horizon Mediabox tijdens TV kijken

De laatste dagen valt de Horizon Mediabox regelmatig uit.
Na het inschakelen van de box via de afstandsbediening zap ik langs zenders .
Vervolgens valt de box ineens uit en begint deze aan een zelfstart van ongeveer 90 sconden.
Dit gebeurt soms een paar keer achter elkaar in één kijksessie.
De vogende dag loopt het weer soepel zonder enige storing.
Geen touw aan vast te knopen.
Ik heb een plm. 6 weken alle verbindingen en stekers vervangen door nieuwe en complete (door Ziggo aanbevolen) kabels.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7507Likes
Het probleem is een storing geweest en is verholpen, maar blijft het zich voordoen dan kan je beste even moderator benaderen of de klantenservice bereiken.

Bekijk in context

23 Reacties 23
EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1873Likes
Hoi Jak,

Wat is je signaalkwaliteit & signaalsterkt als je op NPO1 aan het kijken bent?
Heb je van Ziggo ook een nieuwe splitter ontvangen of alleen informatie over nieuwe kabels?

Het kan aan veel dingen liggen maar de meeste problemen komen door een oude splitter en/of oude kabels. Maar deze heb je allemaal vervangen, daar kan het dan niet aan liggen. Je zou ook eens kunnen proberen om je Mediabox XL opnieuw in te stellen.
ab.vanderspoel

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Inmiddels moet dit probleem opgelost zijn.
Veel kijk plezier.
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7507Likes
Het probleem is een storing geweest en is verholpen, maar blijft het zich voordoen dan kan je beste even moderator benaderen of de klantenservice bereiken.
EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1873Likes
ab.vanderspoel wrote:
Inmiddels moet dit probleem opgelost zijn.
Veel kijk plezier.
Hoe was je daar zo zeker van? Stond dit online op de website van Ziggo?

Zoals xGarfieldx-Dave al zegt, als het blijft dan even de klantenservice bellen.
J. de Rooij

Level 1
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Bij mij het zelfde probleem. Zender gaat op zwart en vervolgens zelfstart. Probleem was er vanochtend (13 april 2018, rond 06:15 uur) ook nog. NPO1 valt uit, beeld zwart en de box start opnieuw op.
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Oeps. Dan lijk het bij jou nog niet opgelost @J. de Rooij. Zou je eens de Mediabox volledig willen resetten (je opnames kunnen worden behouden) via het menu? Opties - uitgebreide instellingen - Ziggo Mediabox XL - Fabrieksinstellingen herstellen.

Ik hoor graag of het na deze reset nog steeds voorkomt. Hou ons op de hoogte!
J. de Rooij

Level 1
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Vanochtend de mediabox gereset. Hoop dat het daar mee is opgelost. Viel me wel op dat bij bijvoorbeeld NPO1 Extra ik nu slechter beeld heb met dropouts. Signaalsterkte staat nu op goed (was uitstekend) en signaalkwalititeit op uitstekend (net als voorheen).
twigger

Level 1
  • 2288Posts
  • 18Oplossingen
  • 765Likes
J. de Rooij wrote:
Vanochtend de mediabox gereset. Hoop dat het daar mee is opgelost. Viel me wel op dat bij bijvoorbeeld NPO1 Extra ik nu slechter beeld heb met dropouts. Signaalsterkte staat nu op goed (was uitstekend) en signaalkwalititeit op uitstekend (net als voorheen).
Ik had eerst ook signaalsterkte dicht bij uitstekend staan, en nu staat dat balkje een stuk lager en heb gehoord van Evert96 en moderators dat dat beter is.

zo was het eergisteren nog en sinds gisteren na weer werkzaamheden is het signaal nog iets gezakt. Het balkje komt nu tot aan de O van goed.
horizonfreak

Level 13
  • 808Posts
  • 15Oplossingen
  • 145Likes
Hier vanmorgen ook spontane reboot gehad. Probleem is dus nog niet verholpen blijkt wel weer.:thinking:
Bushflyer

Level 4
  • 25Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Hier ook zojuist (14/4 22:15u) een spontane reboot. Alles rustig afgewacht en de box doet 't weer normaal. Is nog nooit eerder gebeurd.
twigger

Level 1
  • 2288Posts
  • 18Oplossingen
  • 765Likes
Ik las dit op ziggoforum.nl
https://ziggoforum.nl/topics/91432/page-6#post-1228134
sebas14

Level 11
  • 590Posts
  • 16Oplossingen
  • 306Likes
Her probleem speelt nog steeds en is zo te lezen bekend bij Ziggo. Net de Mediabox XL weer aangezet sinds vanochtend. Stond op Ziggo sport en ging naar RTL 4 en....ging spontaan weer uit. Balkje gaat lopen op het display en wacht maar weer totdat ik de klok zie om hem weer aan te kunnen zetten. Toen ik hem weer aanzette stond hij weer op Ziggo sport. Dus hij heeft niet onthouden dat hij op RTL 4 stond. Zette hem weer op RTL 4 en begon even te hikken met beeld en geluid en nu gaat het weer. Ik heb dit probleem ook ruim een week.
Ik hoop gauw op een oplossing.
borry52

Level 15
  • 1201Posts
  • 18Oplossingen
  • 418Likes
Na maanden van probleemloos werken, afgezien van een zeer trage gids, heb ik plotseling de laatste paar dagen dat de box zich spontaan herstart.
Als ik de tv en de box aanzet en ik zap van b.v. TLC naar RTL4 dan duurt het een minuut of twee en dan herstart de box zich, krijg ik het lopende balkje op de box.
Heel vervelend als je even snel naar het nieuws wilt kijken.
Als later de box is uitgereuteld en ik hem weer aanzet staat hij weer op TLC.
Gelukkig heb ik ook nog een CI+ kaart in de tv zitten maar dan heb ik het begin van het nieuws gemist.
En nee, hij zit niet in het netwerk, signaalkwaliteit & signaalsterkte zijn midden ‘Goed’ & max ‘uitmuntend’, kabels en splitter zijn nog geen half jaar oud.
De box, en daar ben ik heel blij mee, is handwarm en de ventilator hoor je nauwelijks alleen als je je oor er tegenaan houdt, daar kan het niet aan liggen.
Heb hem ook al een keer een tijd van de spanning gehad.
Ik begrijp dat Ziggo er mee bezig is dus hoe meer meldingen hoe actiever ze worden.
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Hey @borry52. Dit is zeker niet wat de mediabox zou moeten doen.
Wil je via het menu - opties - uitgebreide instellingen - Ziggo Mediabox XL - Fabrieksinstellingen herstellen, de mediabox eens een fabrieksreset geven? Uiteraard kan je je opnames behouden.
Graag hoor ik hoe het hierna gaat!
borry52

Level 15
  • 1201Posts
  • 18Oplossingen
  • 418Likes
Lycke Ziggo wrote:
Hey @borry52. Dit is zeker niet wat de mediabox zou moeten doen.
Wil je via het menu - opties - uitgebreide instellingen - Ziggo Mediabox XL - Fabrieksinstellingen herstellen, de mediabox eens een fabrieksreset geven? Uiteraard kan je je opnames behouden.
Graag hoor ik hoe het hierna gaat!

Vandaag wordt het niet wat maar ik zal het in het weekend proberen.
Alleen jammer dat de opnameplanning wel is verdwenen, voor een weekplanning is dat geen probleem maar er staan bij mij ook opnames in de planning die maar af en toe voorkomen zoals "Het Uur van de Wolf" van de VPRO.
Het is niet anders.
Alfons Verbiest

Level 9
  • 266Posts
  • 20Oplossingen
  • 60Likes
Ook bij mij is het vanavond het geval geweest. Best wel lastig.
iRuud

Level 7
  • 170Posts
  • 1Oplossingen
  • 35Likes
Weet niet wie de antwoorden als beste kiest maar het herstarten van de Mediabox is tegenwoordig weer een dagelijks ritueel. Niksprobleem opgelost. Wanneer worden alle problemen, die al jaren bekend zijn, eens opgelost? Het blijft een brak ding..
borry52

Level 15
  • 1201Posts
  • 18Oplossingen
  • 418Likes
Zaterdag de stoute schoenen aan getrokken en de box een fabrieksreset gegeven.
Vanmorgen was het weer mis, wil naar het journaal kijken, zet de Tv en de Box aan en na twee minuten weer een spontane herstart.
Ik heb zelfs niet van zender gewisseld, hij stond gewoon op NPO1.
Fabrieksreset heeft dus niets uitgehaald.

Ik vind het wel vreemd dat er maanden lang niets aan de hand is en dat hij dan plotseling nukkig wordt.
Het is al jarenlang dweilen met de kraan open, wordt het niet eens tijd dat Ziggo de Mediabox XL aan de wilgen hangt en op zoek gaat naar een betrouwbaar alternatief?
borry52

Level 15
  • 1201Posts
  • 18Oplossingen
  • 418Likes
Ben ik weer...... gisterenavond wilde ik naar Hinterland kijken op NPO1.
Twee keer een spontane herstart binnen tien minuten :rage: :rage: .
Begint me nu wel een beetje de keel uit te hangen.

Uitgelicht topic