Heda26

Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

HDMI koppeling - Ziggo Mediabox XL op de TV

In het kader van een overstap naar een "Alles in 1-abonnement" heb ik een Mediabox XL ontvangen. Deze heb ik geprobeerd via de HDMI aan te sluiten op een Sony Bravia TV type KDL-40V2000.
Tijdens het installeren van de Mediabox verschijnt enkele seconden het welkomscherm op de TV en vervolgens is er urenlang niets meer op het tv-scherm te zien en blijft de Mediabox het woord "Installeren" weergeven.

Heeft iemand anders deze ervaring ook? Zo ja, want is er aan de hand en hoe kan ik dit probleem oplossen?
20 Reacties 20
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes
Goedemorgen Heda26 en welkom op de community.

Het installeren van de Media Box is een leuk bezigheid om te doen, zoals je aangeeft bij installatie geeft hij welkomst scherm bij installeren en dan gaat hij over naar even geduld alstublieft. Dat houd dus in dat hij aan het installeren is, de software aan het installeren en bijwerken, er zit een complete board computer in. Mocht het na een uur nog het welkomst scherm tonen met Even Geduld AUB dan is het raadzaam even contact op te nemen met de klantenservice omdat dan het retour signaal niet binnen komt en deze moet vanuit Ziggo een zetje krijgen.

Als je op deze link https://www.ziggo.nl/klantenservice/contact kom je bij de klantenservice en is het handig even te bellen, dan kunnen ze je verder helpen.

Succes en laat even weten hoe het gegaan is.
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes
Ik heb hier nog even de Handleiding Media Box XL pdf voor je bijgezet, zodat je die nog even kan doornemen tijdens installatie voor vragen en oplossingen.
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Kun je hier een foto plaatsen van het AOP? Dat is de plek waar Ziggo je huis binnenkomt.
Misschien is die niet in orde..
Heda26
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Beste xGarfieldx-Dave,
Bedankt voor je reactie. Ik ben er inmiddels achter dat na het aansluiten (via HDMI) van de betreffende Mediabox op een andere TV (Samsung UE32D6530) het wel werkt. Kennelijk zit er een verschil in de HDMI's van de beide TV's. Hoe kan ik er voor zorgen dat het ook via de HDMI van de Sony TV gaat werken?
AlexHelpt

Level 16
  • 1536Posts
  • 249Oplossingen
  • 680Likes
Heda26 wrote:
Beste xGarfieldx-Dave,
Bedankt voor je reactie. Ik ben er inmiddels achter dat na het aansluiten (via HDMI) van de betreffende Mediabox op een andere TV (Samsung UE32D6530) het wel werkt. Kennelijk zit er een verschil in de HDMI's van de beide TV's. Hoe kan ik er voor zorgen dat het ook via de HDMI van de Sony TV gaat werken?

Probeer eens eerst de Mediabox XL aan te zetten (zender komt op het schermpje), daarna de oudere Sony. Sommige TV's hebben eerst de input nodig.
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Ik lees dit:

"Tijdens het installeren van de Mediabox verschijnt enkele seconden het welkomscherm op de TV en vervolgens is er urenlang niets meer op het tv-scherm te zien en blijft de Mediabox het woord "Installeren" weergeven".

Dat hebben we vaker gezien. Staat de resolutie van de XL goed? Het welkomstscherm heeft nl. een lagere resolutie en zal dus wel worden weergegeven. Het Tv beeld zelf niet altijd. Althans, dat is wat er destijds ook eens speelde.
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Hey Heda26 . Goed dat je gebruik maakt van de Community om je nieuwe apparaat te laten werken. Welkom!

Even voor mijn beeld; je zegt dat je het welkomscherm op de tv ziet tijdens de installatie. Is dit het welkomscherm van de tv of van de mediabox XL?
Heda26
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Beste Lycke,
Dit is het welkomscherm van de Mediabox
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Oke, top Heda26 . Ik wilde dit voor de zekerheid toch even checken :-).
Heb je de reacties boven de mijne ook gelezen? ^^
Teun

Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes
Al een keer eerder meegemaakt. Tv resetten naar fabrieksherstelling, hdmi kabel plaatsen en tv weer aanzetten. In het menu van de Sony kun je bij instellingen bron voorkeurkeuze instellen. Als je hem gaat installeren en je slaat alles over (dus zenderinstallatie) zal hij allen de hdmi poort zien. Wil je dit eens proberen?

Teun
Heda26
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Beste Lycke Ziggo,
Ja, ik heb de reacties allemaal gelezen en de suggesties opgevolgd. Helaas allemaal zonder succes. Ik denk dat ik slechts twee keuzes heb: ofwel een nieuwe tv aanschaffen ofwel de Mediabox retour Ziggo en een overstap naar een ander systeem dat wel met mijn tv kan samenwerken.

Beste Teun,
Bedankt voor je reactie. Jouw voorstel heb ik al geprobeerd, helaas zonder succes.
Teun

Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes
Je zou dan nog eens de box kunnen aansluiten op een andere tv en als hij daar wel op werkt, de resotutie lager zetten en dan weer aansluiten op de sony tv.

gr Teun
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Laatst was het de resolutie welke dit issue liet zien. Maar dat had ik dus al genoemd. Dan kun je wel het welkomstscherm zien, maar geen beeld. Maar goed, het is natuurlijk nog wel de vraag of wat hier speelt daar identiek aan is.
Teun

Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes
En wat gebeurt er als ts een ander apparaat met hdmi op zijn tv aansluit??


Teun
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Teun wrote:
En wat gebeurt er als ts een ander apparaat met hdmi op zijn tv aansluit??


Teun


Ja, dat weet ik toch niet!

hahahaha
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Teun

Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes
Is de mediabox nu wel of niet helemaal doorgelopen met installatie??? dat vraag ik me wel even af.

Teun
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Ik wacht nog maar even af totdat TS alles heeft gelezen én gecontroleerd/uitgeprobeerd. Want anders word het wel heel erg gissen naar...
youriy

Level 17
  • 2998Posts
  • 152Oplossingen
  • 709Likes
Tja, gaat het over installatie van de mediabox of over hdmi-verbinding met de tv? 2 verschillende dingen, maar totaal onduidelijk waar het over gaat.

Uitgelicht topic