deneb

Level 1
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Hapering MediaBox XL bij replay tv

Hallo allen,

Nog niet eerder gehad, maar vanmorgen doet op alle zenders replay tv niet goed, als ik een programma afspeel hapert elke seconde.


  • Er is niks gewijzigd qua bekabling
  • Signaal sterkte is bijna tegen het 1e streepje uitmuntend
  • signaalkwaliteit = 100%

Zie nergens dat er storing is...


  • Box al naar fabrieksinstellingen gezet
  • Geen UTP kabel er tussen
  • Geen thuisnetwerk ingesteld, mode is: GATEWAY modus.

Regio EMMEN 7891
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
deneb
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Ondertussen werkt ie alweer ... Toch een Ziggo storing.. zucht.

Bekijk in context

9 Reacties 9
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Dat is al veel relevante informatie die niet meer gevraagd hoeft te worden:relaxed:

Mogelijke oplossingen:
Dan zou ik, heb hiermee ook wel eens deze klachten hier thuis en bij anderen opgelost, alle stekkers en een keer helemaal los maken en weer goed vast draaien of drukken.

Hoeveel splitters en stekkerdozen zitten er tussen de Mediabox XL en de AOP?
(= eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt = Abonnee Overname Punt.)
Als dit te veel is of wat ouder, dan kan het zijn dat het retoursignaal niet duidelijk bij Ziggo aankomt en dat kan ook haperingen geven bij replay.

Kun je hier nog een foto plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers?
deneb
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Be rt wrote:
Dat is al veel relevante informatie die niet meer gevraagd hoeft te worden:relaxed:


Mogelijke oplossingen:
Dan zou ik, heb hiermee ook wel eens deze klachten hier thuis en bij anderen opgelost, alle stekkers en een keer helemaal los maken en weer goed vast draaien of drukken.

Hoeveel splitters en stekkerdozen zitten er tussen de Mediabox XL en de AOP?
(= eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt = Abonnee Overname Punt.)
Als dit te veel is of wat ouder, dan kan het zijn dat het retoursignaal niet duidelijk bij Ziggo aankomt en dat kan ook haperingen geven bij replay.

Kun je hier nog een foto plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers?


Dag,

Ik heb alles via Hirschmann kabels lopen, net ook even direct op het AOP aangelosten, exact zelfde probleem.. Ik vermoed toch een ZIggo storing, aangezien hij vrijdag bijv. wel gewoon deed en er niets gewijzigd is in de bekabeling.
deneb
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Ondertussen werkt ie alweer ... Toch een Ziggo storing.. zucht.
echtefries

Level 2
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Rreplay tv is hier ook hopeloos. Laatste tijd ook vaak last van blokjes beeld.
echtefries

Level 2
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Ter aanvulling formule1 kijken op tablet of laptop is helemaal een drama. Zelfs als ik het later terug kijk. Beeld stopt heel vaak en er verschijnt buffering of ik moet weer opnieuw opstarten. En dat voor een dikke €90,= per maand!!!!!!!
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
echtefries

Kun je hier je signaalsterkte met een foto plaatsen of een nauwkeurige omschrijving als de box op NPO1 staat?
Druk op de Menuknop van je afstandsbediening.
Ga naar Opties.
Selecteer Diagnostiek en druk op OK.
Klik een paar keer op het pijltje naar beneden totdat je de opties Signaalsterkte en Signaalkwaliteit in beeld ziet.
Wacht even een paar seconden totdat de balk achter de opties wit kleurt.
Je ziet nu of de signaalkwaliteit en signaalsterkte Matig, Goed of Uitmuntend is.

Heb je de Mediabox XL of Horizon box opgenomen in een thuisnetwerk met je afstandsbediening?
En/of de Mediabox XL met een UTP kabel aangesloten aan je modem?
Laat SVP even weten, er zijn nogal wat problemen met deze wijze van aansluiten en instellen van de Mediabox XL.
echtefries

Level 2
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
echtefries

Level 2
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Bij deze de door u gevraagde informatie. Heb hem inderdaad verbonden met een modem.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Dan is het raadzaam om dit topic te lezen en uit te voeren, waarschijnlijk zijn dan al je problemen voorbij echtefries
Thuisnetwerk storing of werkt niet of niet te installeren op Mediabox XL.
https://community.ziggo.nl/deel-je-tip-91/thuisnetwerk-storing-of-werkt-niet-of-niet-te-installeren-op-mediabox-xl-20580

Uitgelicht topic