A74

Level 5
  • 50Posts
  • 1Oplossingen
  • 12Likes

Haperend geluid Mediabox XL

Na blikseminslag heb ik een nieuwe mediabox gekregen en al enkele keren een monteur gehad omdat ik problemen bleef houden met haperend beeld en geluid, foutcode 2010 en wat al niet meer. Half oktober zelfs 2 uren een monteur gehad die alles nogmaals nagekeken heeft en kabels nagekeken. Weer een nieuwe mediabox. Nu ineens weer haperend geluid. Vooral bij reclames. Het is net of de eerste woorden worden "ingeslikt". Monteur zei dat als ik weer problemen kreeg dan zou het aan mijn tv liggen. Nou ja zeg. Die is net nieuw!! Wat is DE oplossing?
83 Reacties 83
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Kun je hier je signaalsterkte met een foto plaatsen of een nauwkeurige omschrijving als de box op NPO1 staat?
Druk op de Menuknop van je afstandsbediening.
Ga naar Opties.
Selecteer Diagnostiek en druk op OK.
Klik een paar keer op het pijltje naar beneden totdat je de opties Signaalsterkte en Signaalkwaliteit in beeld ziet.
Wacht even een paar seconden totdat de balk achter de opties wit kleurt.
Je ziet nu of de signaalkwaliteit en signaalsterkte Matig, Goed of Uitmuntend is.

Heb je de Mediabox XL of Horizon box opgenomen in een thuisnetwerk met je afstandsbediening?
En/of de Mediabox XL met een UTP kabel aangesloten aan je modem?
Laat SVP even weten, er zijn nogal wat problemen met deze wijze van aansluiten en instellen van de Mediabox XL.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
A74
Topicstarter
Level 5
  • 50Posts
  • 1Oplossingen
  • 12Likes
Hallo
Tv is wel verbonden met wifi.
Voor de signaalsterkte moet ik morgen even kijken.
TThanks voor je reactie alvast
A74
Topicstarter
Level 5
  • 50Posts
  • 1Oplossingen
  • 12Likes
Signaalsterkte is goed en signaalkwalitiet is uitmuntend.
Tgebeurt vaak als de tv lang aan staat.
Volgende dag is het vaak weer goed.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Heb je ook een apart modem?

Zo ja, is er tussen je modem en de Mediabox XL een netwerkkabel aangesloten?
(Zo nee, niet gaan doen, dat geeft problemen.)
A74
Topicstarter
Level 5
  • 50Posts
  • 1Oplossingen
  • 12Likes
Heb aparte modem. Niet via kabel aangesloten op mediabox
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Het lijkt dan meer op een probleem buiten je huis, misschien in de straatkast?

Moeilijk te beoordelen van hieruit.

Misschien kan een Ziggo moderator meer zien wat er zich in de achtergrond afspeelt, zij komen eens in de paar werkdagen langs in ieder topic en kunnen advies geven dan wel actie ondernemen.
A74
Topicstarter
Level 5
  • 50Posts
  • 1Oplossingen
  • 12Likes
LaatsteLaatste monteur heeft ook buiten bij kastje gekeken. Dus dat zal blijkbaar ook allemaal goed zijn.... Heb tv ook gecontroleerd op software update. Ik snap er ook totaal niets van.....
Pepper010

Level 5
  • 54Posts
  • 0Oplossingen
  • 19Likes
Ook ik heb al (heeeel) lang last van t haperend geluid, zeker in de avond. Daarbij dan ook soms haperend beeld.
Min de avond vallen bij het begin van elke reclame de eerste lettergrepen weg. Voor reclame niet echt een issue maar het geldt ook middenin een film.
Modem heb ik apart en mediabox staat niet in m’n netwerk (met utp naar slaapkamer met mini box).
Na, pak ‘m beet, bijna 20 nwe boxen en net zoveel monteurs nog steeds geen oplossing (ja dat ik een andere aanbieder moest zoeken). Splitter, verloopkabels, wcd, hdmikabel, alles al vervangen (zelfs de tv).
gouden tip zeeeer welkom!
A74
Topicstarter
Level 5
  • 50Posts
  • 1Oplossingen
  • 12Likes
BBij mij vanmorgen ook ineens weer haperend geluid! Balen! Hoop ook op een goede oplossing!
Pepper010

Level 5
  • 54Posts
  • 0Oplossingen
  • 19Likes
is de enige oplossing dan echt overstappen naar KPN of tmobile?
Ik ben van mezelf geen opgever maar denk dat echt alles door mij en de vele monteurs nou wel voorbij is gekomen.
Ik denk nog steeds dat het de mediabox is (in het algemeen omdat er al velen vervangen zijn (oud, nieuw, heel oud, weer heel nieuw..)
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Ik heb je verhaal bij een Ziggo moderator weggelegd, zij kunnen dieper in de systemen kijken. A74
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Pepper010

Kun je hier je signaalsterkte met een foto plaatsen of een nauwkeurige omschrijving als de box op NPO1 staat?
Druk op de Menuknop van je afstandsbediening.
Ga naar Opties.
Selecteer Diagnostiek en druk op OK.
Klik een paar keer op het pijltje naar beneden totdat je de opties Signaalsterkte en Signaalkwaliteit in beeld ziet.
Wacht even een paar seconden totdat de balk achter de opties wit kleurt.
Je ziet nu of de signaalkwaliteit en signaalsterkte Matig, Goed of Uitmuntend is.

Heb je de Mediabox XL of Horizon box opgenomen in een thuisnetwerk met je afstandsbediening?
En/of de Mediabox XL met een UTP kabel aangesloten aan je modem?
Laat SVP even weten, er zijn nogal wat problemen met deze wijze van aansluiten en instellen van de Mediabox XL.
Pepper010

Level 5
  • 54Posts
  • 0Oplossingen
  • 19Likes
Signaalsterkte via NPO1 staat ruim op goed en -sterkte op t maximale van uitmuntend.
de mediabox is niet verbonden met thuisnetwerk, en de enige utp-kabel die er in zit gaat naar de kleinere box in de slaapkamer.
dus apparaat werkt als gateway (vlgs menu).
NB: signaalsterkte stond voorheen precies tussen goed en uitmuntend maar zit even een splitter tussen omdat ik íets moest proberen ivm evt te sterk signaal.
tips zeer welkom natuurlijk (!)
kevin_h

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dit probleem heb ik ook. Haperend geluid (nog geen seconde) en af en toe haperend beeld alsof er een andere zender door komt.
Tot 2 maanden geleden altijd een CI+ module gehad en nooit problemen. Nu een mediabox XL en vanaf dag 1 is de kijkervaring hierdoor een stuk minder. Ik gebruik trouwens alle functies van de box, ook modem en wifi-router. Geen apart modem dus. De box is niet in het thuisnetwerk opgenomen, maar dient wel als gateway en dhcp-server. Daar ontkom je niet aan als je de box ook als router gebruikt.
Ik ga het de komende dagen zonder modem/router functie proberen en geen netwerk. Maar aan de overige reacties te zien zal dat het waarschijnlijk niet zijn.
Weet iemand toevallig of de modem-functie uit kan? Wifi uit lukt wel. Maar waarschijnlijk gaat de box gewoon weer als modem aan de slag zodra ik de coax kabel erin steek.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
kevin_h Pepper010 Kunnen jullie uit je Mediabox XL de downstream en upstream dBmV waarden hier plaatsen met een screenshot of copy/paste?

Dat zegt veel over het inkomend en uitgaand signaal van de Mediabox XL.

Een PC/laptops met een kabel aansluiten aan de Mediabox XL en inloggen.

Inloggen op de Ziggo Mediabox XL
Michael Z1
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2609Posts
  • 346Oplossingen
  • 522Likes
A74 Poeh, alles is dus eigenlijk al aangepakt bij je, behalve de tv begrijp ik. Ik snap dat het onlogisch klinkt maar we zullen de tv wel moeten uitsluiten, want ook daar kan natuurlijk iets mee aan de hand zijn. Heb je toevallig een andere HDMI-kabel? Of wil je de huidige kabel in een andere ingang doen? Wellicht dat dat iets helpt. Heb je thuis een andere tv die je kan testen? We komen namelijk enkel tot een oplossing door zaken uit te sluiten.

Pepper010, Nog eenzelfde soort soap als hierboven dus, alleen is de drama bij jou nog heftiger. Wat een verhaal! Ook bij jou is alles al aangepast en omgewisseld. Je geeft aan dat je denkt dat het nu aan de box ligt en het lijkt me wel het minste om dat nog eens uit te sluiten. Op je mailadres kan ik geen gegevens vinden. Wil je je adresgegevens sturen naar Ronald Ziggo? Dan stuurt hij je een nieuwe box toe.

kevin_h, Je bent hier nu de 3e op een rij met soortgelijke problemen. Een twijfelachtige eer, maar we gaan aan de slag. Houd je ons hier op de hoogte van de vorderingen? We zijn benieuwd!
Pepper010

Level 5
  • 54Posts
  • 0Oplossingen
  • 19Likes
Michael Ziggo ik ben op dit forum nogal vers, dus geen idee hoe ik ronald kan mailen maar daar kom ik nog wel achter.
Je gaf aan dat er nog van alles uit te sluiten is. Nou zelfs een andere tv én ander HDMI-kabel én een kabel vanaf de splitter naar de mediabox, alles geprobeerd.

Ronald Ziggo Mijn klantnummer is:***gegevens aangepast door moderator***. De mediabox XL is al talloze malen vervangen, vandaar dat ik dacht dat er na een update bij alle boxen iets mis was, of dat dat door het voormalig UPC-gebied kom(?)

Be rt ik moet wat regelen om in de mediabox te komen maar zal morgen even zoeken waar die gegevens over down- en upstream staan dan zal ik die plaatsen.

allemaal: bedankt alvast voor het meedenken, hopelijk wordt het een gouden tip/oplossing waar iedereen iets aan heeft.
Ruudjuh

Level 3
  • 28Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Al minimaal 3 dagen last van haperen geluid op rtl zenders in de reclame blokken. Bij het begin tussen elke reclame in steeds een happerend geluid en mis je soms dus enkele geluiden of woorden.
Ook heb ik dit bij mijn schoonzus en schoonouders geconstateerd, waarbij mijn schoonouders zelfs in een andere straat wonen. Hoelang zou deze storing nog duren?

Uitgelicht topic