Gerrit_65

Level 4
  • 39Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Haperend beeld en geluid Mediabox XL

Een aantal maanden geleden is door de Ziggo monteur de Mediabox XL vervangen omdat het beeld en geluid bijdehand vorige Mediabox XL regelmatig haperden. Tot vorige week had ik na de vervanging geen problemen meer maar ook deze Mediabox Xl vertoont nu dezelfde storingen. Elke dag moet deze box worden herstart (schakelaar op uit, netsnoer eruit, 30 seconden wachten, netsnoer er weer in en schakelaar op aan) om weer een paar uren zonder storing te kunnen kijken.

De Mediabox XL is een drama product! Wanneer wordt de opvolger Mediabox 4K eindelijke eens door Ziggo beschikbaar gesteld?

In 2019/2020 wordt hier glasvezel aangelegd en wordt het 100% overstappen als Ziggo de kwaliteit van de beschikbare apparatuur niet snel verbetert.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Steefb

Level 20
  • 15866Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes
Kijk hier eens

https://community.ziggo.nl/mediaboxen-modules-95/haperend-beeld-op-alle-zenders-33367

Bekijk in context

5 Reacties 5
Steefb

Level 20
  • 15866Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes
Kijk hier eens

https://community.ziggo.nl/mediaboxen-modules-95/haperend-beeld-op-alle-zenders-33367
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes
Kun je hier je signaalsterkte met een foto plaatsen of een nauwkeurige omschrijving als de box op NPO1 staat?
Druk op de Menuknop van je afstandsbediening.
Ga naar Opties.
Selecteer Diagnostiek en druk op OK.
Klik een paar keer op het pijltje naar beneden totdat je de opties Signaalsterkte en Signaalkwaliteit in beeld ziet.
Wacht even een paar seconden totdat de balk achter de opties wit kleurt.
Je ziet nu of de signaalkwaliteit en signaalsterkte Matig, Goed of Uitmuntend is.

Heb je de Mediabox XL of Horizon box opgenomen in een thuisnetwerk met je afstandsbediening?
En/of de Mediabox XL met een UTP kabel aangesloten aan je modem?
Laat SVP even weten, er zijn nogal wat problemen met deze wijze van aansluiten en instellen van de Mediabox XL.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes
"Wanneer wordt de opvolger Mediabox 4K eindelijke eens door Ziggo beschikbaar gesteld?"

Voor zover ik ergens gelezen heb, ergens in het eerste kwartaal van 2019.
Gerrit_65
Topicstarter
Level 4
  • 39Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes
Be rt wrote:
Kun je hier je signaalsterkte met een foto plaatsen of een nauwkeurige omschrijving als de box op NPO1 staat?
Druk op de Menuknop van je afstandsbediening.
Ga naar Opties.
Selecteer Diagnostiek en druk op OK.
Klik een paar keer op het pijltje naar beneden totdat je de opties Signaalsterkte en Signaalkwaliteit in beeld ziet.
Wacht even een paar seconden totdat de balk achter de opties wit kleurt.
Je ziet nu of de signaalkwaliteit en signaalsterkte Matig, Goed of Uitmuntend is.

Heb je de Mediabox XL of Horizon box opgenomen in een thuisnetwerk met je afstandsbediening?
En/of de Mediabox XL met een UTP kabel aangesloten aan je modem?
Laat SVP even weten, er zijn nogal wat problemen met deze wijze van aansluiten en instellen van de Mediabox XL.


Hallo Bert,

ik heb de Mediabox XL NIET opgenomen in een netwerk, de box is ook niet aangesloten op een modem.
hieronder een foto van het diagnostiekscherm

vriendelijke groet,
Gerrit

Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Dit ziet er goed uit. Dat haperend geluid en beeld, is dat bij enkele zenders of allemaal? In geval van enkele zenders, welke zenders?

Uitgelicht topic