Verwijderd account
Niet van toepassing

Geregeld paar seconden geen signaal

Zowel op de xl box dan wel op de humax een paar seconden geen beeld, kan zender niet vinden staat er dan.
Dit komt meerdere malen per dag voor

Zijn er meerdere gebruikers die hier last van hebben?
12 Reacties 12
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23611Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes
Welkom luukenschede op de Community.

Heb je de beide boxen al eens stroomloos gemaakt, en modem even opnieuw opgestart
Verwijderd account Topicstarter
Niet van toepassing
Geregeld. Maar het modem heeft hier geen aandeel in

De humax en mediabox zijn 2 verschillende platformen, en hebben er beiden last van.

Foutcode 2020
Nooit last van gehad, sinds een week nu wel.
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23611Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes
Foutcode 2020 kan je hier bekijken om het beste op te lossen https://www.ziggo.nl/klantenservice/mediabox-xl/foutcodes/foutcode-2020
Fester 538

Level 1
  • 554Posts
  • 27Oplossingen
  • 73Likes
Kun je van de mediabox de up en de downstream posten.
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Dag luukenschede

Ik houd me even bezig met de Humax. Heb je deze al eens rechtstreeks aangesloten op het AOP, de huisaansluiting van Ziggo, met een liefst zo kort mogelijke, zeer goede kabel, zonder tussenkomst van wat dan ook?

En wat voor AOP is het? Ik neem aan dat deze nog vrij recent is, gezien het gegeven dat je ook een XL gebruikt? Een 2 gaats uitvoering zal dit dus niet meer zijn, maar ook de splitter welke erop aanwezig moet natuurlijk in orde zijn.

En wat zijn de waarden van de Humax, zoals BER, sterkte en kwaliteit? En dan liefst bij beide tuners, indien het om een model gaat met 2 tuners.

Kun je dit eens bekijken bij wat verschillende zenders en doorgeven?

Daar je het op beide apparaten ziet, lijkt me spanningsloos zetten niet zo zinvol. Maar uiteraard is in dit opzicht inderdaad het modem niet van belang. Maar wel kan de splitter, een eventuele versterker of het AOP een oorzaak zijn.
Verwijderd account Topicstarter
Niet van toepassing
Dit is geen nieuwe aansluiting, zonder dat er in huis veranderingen hebben plaats gevonden, trad dit opeens op. Is jaren goed gegaan,
Van AOP's ed weet ik ook genoeg, van C12 coax ook, heb alles afgeschermd met hirschmann connectoren, F-connectoren op de splitter (geen gamma spul)
Ik was benieuwd of er meer gebruikers opeens last van hebben.
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Tja, als er alleen maar op deze wijze word gereageerd komen we natuurlijk niet verder.

Natuurlijk komt dit wel vaker voor, maar de reden kan bij een ieder anders zijn. En wat heb je eraan dat te weten? Het is veel belangrijker dat het word opgelost. En wat eerder goed werkte kan ook ineens problemen laten zien.

Je kan wel aangeven dat je genoeg weet van AOP's, e.d. maar deze valt onder Ziggo en als deze verouderd is, of niet in orde, zal men deze kosteloos vervangen.

Maar nu krijgen we helemaal niet de kans het op te lossen, terwijl je de vraag hier wel voorlegt en dan houd het helaas een beetje op. Begrijp me niet verkeerd maar je geeft helemaal niet de info waarom word gevraagd en we zien vaker dat men alles zelf wel weet, maar ik begrijp dan nooit helemaal waarom men dan toch de vragen voorlegt...
jethea

Level 1
  • 871Posts
  • 6Oplossingen
  • 88Likes
luukenschede wrote:
Dit is geen nieuwe aansluiting, zonder dat er in huis veranderingen hebben plaats gevonden, trad dit opeens op. Is jaren goed gegaan,
Van AOP's ed weet ik ook genoeg, van C12 coax ook, heb alles afgeschermd met hirschmann connectoren, F-connectoren op de splitter (geen gamma spul)
Ik was benieuwd of er meer gebruikers opeens last van hebben.

luukenschede Ik heb dit inderdaad ook zo nu en dan, had dit een jaar geleden ook voor een korte periode en daarna ook helemaal niet meer, tot nu, maar ik heb er persoonlijk niet zo’n last van. Bij ons is verder ook alles prima in orde. Signaal is goed, kabels in orde. Soms heb ik er een paar dagen helemaal geen last van, dan werkt de box perfect en dan in ene is het er weer.
Maar ik heb het echt zo weinig, dat ik het maar zo laat. Als het echt vervelend wordt, haal ik hem van het stroom en dan gaat het weer een tijdje goed.
Ik heb ook eens een poos zo nu en dan blokjes en dwarrels in het beeld gehad en ook stilstaand beeld 1 of 2 seconde en dat is vanzelf over gegaan, dus dit zal ook wel weer over gaan. Ik denk dat deze dingen ook een beetje aan de medibox XL liggen, onze box is een beetje storing gevoelig. Het wordt tijd voor de Next denk ik.?
Over de Humax kan ik niet veel zeggen, die had ik tijdelijk boven gezet toen de extra mediabox de geest gaf, maar ik had telkens halve opnames of mislukte opnames op de Humax, dus die is er ook weer tussen uit. Ik kan mij boven nu aardig redden met de ziggo Go app en Google chroomcast.
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
jethea schreef:

"Over de Humax kan ik niet veel zeggen, die had ik tijdelijk boven gezet toen de extra mediabox de geest gaf, maar ik had telkens halve opnames of mislukte opnames op de Humax, dus die is er ook weer tussen uit".

Welk model is dit? En kan ik je daar nog bij helpen? Zo ja, geef dan even wat meer info a.u.b.
jethea

Level 1
  • 871Posts
  • 6Oplossingen
  • 88Likes
Willem-A
Ik heb nog een oude Humax IHDR 5200c, en een kleinere in de kast.
Als ik opneem, krijg ik heel gek een geel mapje in de opnames en als ik die open krijg ik iet te zien als geen data gevonden.
Een enkele keer lukt het half. De oude opnames die er nog op stonden van een aantal jaar geleden van voor de Horizon, kan ik nog wel bekijken.
Bedankt voor je aanbod om te helpen en dag mag hoor, maar de Humax is er nu al tussen uit en ik doe er niets meer mee, ik red mij nu heel goed met de Google Chrome cast en de ziggo Go app.
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Dag jethea

moet wel op te lossen lijkt me. Doorgaans lukt er veel met wat inzet. Ik neem aan dat je al weleens een uitgebreide fabrieksreset hebt uitgeprobeerd? Kijk anders maar even wat je wilt. Maar als je deze niet meer gebruikt... :disappointed_relieved:

:wink:
jethea

Level 1
  • 871Posts
  • 6Oplossingen
  • 88Likes
Misschien ga ik volgende week eens een fabrieksreset doen, ik heb het nu even druk, ik kijk wel even. Haast heb ik ook niet hoor
Dank je wel

Uitgelicht topic