1
Vraag
2
Reageer en help mee
ldassen

Level 2
  • 26Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Geplande serie opnames moeten iedere keer weer opnieuw worden ingesteld

Bij geplande opnames van bijv series (seizoen opnemen) moet de opname steeds opnieuw worden ingesteld
20 Reacties 20
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes
Gaat het over de mediabox xl?

De box al eens gereset?
Is die opgenomen in het netwerk?
Hoe staat je automatisch schijfbeheer? Uit is het beste.



Probeer dit eens https://community.ziggo.nl/ziggo-replay-tv-gids-157/geen-info-in-de-tv-gids-van-de-mediabox-xl-lees-...
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes
Hallo ldassen, welkom op onze Community.

Het opnemen van alle afleveringen van series is niet altijd vlekkeloos, het is bijvoorbeeld belangrijk dat de gids goed is bijgewerk. Steefb geeft daar al de juiste informatie over 🙂 Laat je ons weten of het allemaal is gelukt?
ldassen
Topicstarter
Level 2
  • 26Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Hallo,
Alle instellingen staan, voorzover ik dat kan beoordelen zoals aangegeven. De updates zijn actueel, signaalsterkte is goed. Ik weet niet of ik bij een eventuele reset van de box opgeslagen opnames kwijtraak
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Wanneer je de box reset, kun je ervoor kiezen om de opnames te bewaren, dus dat kun je met een gerust hart doen 🙂
ldassen
Topicstarter
Level 2
  • 26Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Ik ga dat straks proberen. Dank!
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes
Hi ldassen, ben je al een stapje verder gekomen?
ldassen
Topicstarter
Level 2
  • 26Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Heb de box succesvol en met behoud van opnames gereset. De opnames zijn opnieuw ingepland. Nu is het even afwachten of ze inderdaad ingepland blijven.
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes
Bedankt voor je reactie. Dan hoop ik binnen een week weer een berichtje van je te zien hoe het inplannen gaat 🙂
ldassen
Topicstarter
Level 2
  • 26Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Hallo,
Het functioneert nog echt niet. Heb opnieuw gereset, wat heel lang duurde. Inmiddels gemerkt dat ook On Demand en terugkijken niet werkt. Wat nu?
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes
Hallo ldassen,

Dat is een tegenvaller! Het lijkt erop dat er meer aan de hand is dus. Er zijn nog niet veel details besproken lees ik in bovenstaande, dat gaan we nog een keer proberen 🙂


  • Er is gevraagd naar welke mediabox je gebruikt, is dat de Ziggo Mediabox XL?
  • Staat automatisch schijfbeheer uit?
  • Hoe heb je opnieuw gereset, door de stroom eraf te halen of door vanuit het menu een fabrieksreset uit te voeren?
  • Welke signaalwaarden geeft je box aan in het statusoverzicht?


Met de antwoorden daarop ontvang je gerichtere adviezen van ons.
ldassen
Topicstarter
Level 2
  • 26Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

  • Het betreft de Ziggo Mediabox;
  • Automatisch schijfbeheer staat Uit
  • Resetten is op beide manieren: stroom eraf èn vanuit menu fabrieksreset gebeurd
  • Signaalsterkte Goed - Signaalkwalieteit Uitmuntend
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Heb je de Mediabox XL of Horizon box opgenomen in een thuisnetwerk met je afstandsbediening?
En/of de Mediabox XL met een UTP kabel aangesloten aan je modem?
Laat SVP even weten, er zijn nogal wat problemen met deze wijze van aansluiten en instellen van de Mediabox XL.
ldassen
Topicstarter
Level 2
  • 26Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
De mediabox is niet opgenomen in een thuisnetwerk en is aangesloten met een UTP kabel
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
De Mediabox XL heeft geen UTP kabel nodig om de functies replay, on-demand, apps en de gids te kunnen gebruiken.
Hij heeft hiervoor een IP adres via de coax kabel.

Een UTP kabel tussen een modem en Mediabox XL is juist de oorzaak van een hoop vreemde storingen en vreemde acties van de box.

Voer de volgende stappen uit en ik hoop dat dan je problemen voorbij zijn:
Thuisnetwerk storing of werkt niet of niet te installeren op Mediabox XL.

Laat SVP even weten of het nu goed gaat?
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes
ldassen, bedankt voor de antwoorden! 🙂 Je hebt de tip gekregen om de UTP kabel los te koppelen van de Mediabox XL. Dat gaat een hoop problemen oplossen. We zijn benieuwd naar die uitkomst.
ldassen
Topicstarter
Level 2
  • 26Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Hallo,
Nadat gisteren via telefonisch contact met de helpdesk van Ziggo alles gecontroleerd is, werd mij de keuze gegeven te kiezen voor een technische swap of om een monteur te laten langskomen. Die monteur brengt kosten met zich mee, dus koos ik voor de technische swap (wat dat dan ook mag in houden). Maximaal 4 uur later zou e.e.a. in orde moeten zijn.... Niet dus. Vanmorgen voor de zoveelste keer gereset door de stroom eraf te halen en .... On demand deed het!!!
Ik heb net de reacties gelezen en het advies gevolgd. De stappen van Be rt uitgevoerd. Ook nu reageert On demand en ook het terugkijken. Hoop dat nu een en ander is opgelost. Dank voor jullie meedenken!
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes
Hoi ldassen, bedankt voor je update! Het lijkt erop dat het loskoppelen van de UTP kabel je heeft geholpen. Zet voor de zekerheid de mediabox in Gateway modus.

'Technical Swap' is een interne term die in tools voorkomt waar het gaat om 'Het omruilen van serienummers van apparatuur'. Dit gaat dus over activeren en deactiveren. Het is erg ongebruikelijk dat die term in klantcontact wordt gebruikt, en het is nog vreemder dat je geen verdere uitleg hebt gekregen.

Ik wil graag controleren of er geen zaken in gang zijn gezet wat niet had gemoeten. Stuur mij daarvoor een privébericht met je postcode, huisnummer en klantnummer. Ik check dan ook de eerder besproken Gateway modus.
simonlebon

Level 8
  • 260Posts
  • 4Oplossingen
  • 61Likes
Als ik het zo lees, denk ik al te weten wat er aan de hand is. Waarschijnlijk staat de box in eco-modus (energieverbruik).


Maar de box is in midden en hoog modus wel een stroomvreter, op de website van Ziggo staat het volgende te lezen:

Hoeveel stroom gebruikt de Mediabox XL?


Hoeveel stroom de Mediabox XL per uur verbruikt is afhankelijk van je energie-instellingen, of de mediabox aan of in stand-by staat en of de mediabox in stand-by aan het opnemen is. Opnemen in stand-by gebeurt altijd in Hoog. Staat je Mediabox XL ingesteld op Midden? Dan schakelt de mediabox automatisch naar Hoog zodra er een programma opgenomen moet worden.

-Aan Maximaal 59 Watt
-Stand-by Hoog 56 Watt
-Stand-by Midden 27,5 Watt
-Stand-by Eco
simonlebon

Level 8
  • 260Posts
  • 4Oplossingen
  • 61Likes
On Demand en Replay TV werken bij mij regelmatig niet. Ik haal tegenwoordig maar gewoon de stroom van de Mediabox. Nu begint waarschijnlijk de interne harde schijf te overlijden (niet zo vreemd in de warmte die het apparaat produceert); vooruit-terugspoelen geeft nog wel eens problemen (vastloper) en afspelen van opnames geeft een foutmelding.

Ook kan ik sinds de laatste update (die meer problemen veroorzaakt dan oplost) de box niet meer in eco-mode zetten. :angry:

:bulb:Waarom niet de mogelijkheid om een eigen USB-schijf aan de box te hangen voor opnames? Werkt op mijn tv ook uit de kunst, dus ik neem meer met mijn TV op dan met de mediabox waarvan de schijf zo vol zit. Opnames kunnen gecodeerd opgeslagen worden, dus qua rechten moet het ook geen probleem opleveren.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic