Erik79

Level 1
  • 51Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

Geplande opnames verdwijnen

Ik heb regelmatig dat geplande opnames uit de tv gids verdwijnen. Dit gebeurd bij zowel losse opnames als alles van een seizoen opnemen. Dit kan altijd een keer gebeuren maar het komt veel te vaak voor, zeker voor de prijs die ik maandelijks betaal.
Is hier een oplossing voor??
92 Reacties 92
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Ik lees geen vergelijkbare storingen op dit moment.
Even wat meer informatie om een oplossing te kunnen vinden.
Staat de stand by stand op hoog en 's-nachts?
Hoe is je signaalsterkte?
Box op NPO1 menu - opties - diagnose OK klikken en even wachten op 2 witte balkjes.
Erik79
Topicstarter
Level 1
  • 51Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes
Be rt Energieverbruik staat op hoog. Signaal sterkte is goed en signaal kwaliteit is uitmuntend. help?!
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
De box 30 seconden van de stroom wil wel eens helpen, maar als dat niet helpt zou ik Ziggo eens bellen, zij kunnen dieper in je box kijken en zien wat er zich afspeelt.

Laat even weten hoe het verder gaat?
Mocht er geen verbetering zijn, dan kan misschien een Ziggo moderator ook nog even meekijken.
Albertje

Level 3
  • 30Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Ik heb dezelfde problemen.
Alles al geprobeerd. Ziggo heeft in mijn box gekeken en gezien dat er veel meldingen van de tweede tuner kwam (geen meldingen op mijn TV gezien) . Alle stappen volgens het form zoals 5 minuten van stroom 1 min aan en dan weer 15 min. standby daarna nog steeds geen update melding van tvgids blijft op onbekend staan maar tvgids wordt dan wel bijgewerkt, daarna begint der gids weer langzaam steeds meer te haperen.
Vrijdag komt er een monteur . Dit is al mijn 3de box, met bijna dezelfde problemen.
Hopende nu eens van dit probleem af te komen.
Wegvallende opnames, vastlopende gids, vastlopende afstandbediening etc geluid dat af en toe volledig wegvalt.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Albertje
Is je box opgenomen in een thuisnetwerk?

Hoe is je signaalsterkte op NPO1?
Menu - opties - diagnose OK klikken even wachten op 2 witte balkjes.
Kun je ook een foto plaatsen van je AOP met eventuele splitters en versterkers?
Albertje

Level 3
  • 30Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Even ter info, alle signalen zijn gecontroleerd door diverse monteurs/installateurs.
De AOP is vervangen door Ziggo door de nieuwste variant.
Box is niet opgenomen in een thuisnetwerk.
De versterker is Tratec geleverd en aangesloten door Ziggo.
Signaal sterkte op NPO1 is 3/4 in goed en 100% uitstekend.
Afstand versterker AOP is ca 1 mtr, kabel geleverd door Ziggo.
Afstand Versterker Horizon ca 3 mtr. Versterker al teruggezet door Ziggo monteur.
Telefoongesprek gehad met Ziggo klantenservice die hebben gekeken in de horizon en vonden de tweede tuner niet goed werkend, waarschijnlijk liggen de problemen hieraan.
We wachten dus opm vrijdag.
Dank voor het medenken.
Na vrijdag kom ik er op terug in deze topic.
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Zet in iedergeval de automatische schijfbeheer op uit . Dit helpt ook vaak bij problemen inz opnames.
Albertje

Level 3
  • 30Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Was reeds gebeurd en stby op hoog.
dank voor het meedenken
Albertje

Level 3
  • 30Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Monteur is vandaag geweest en kon niets aan het probleem doen.
Probleem is bekend maar er is nog geen oplossing.
Hij heeft alle signalen etc gecontroleerd en alles was goed.
Het had geen zin om wederom de box te vervangen.
Gesprek gehad met klantensertbvice.
probleem bekend oplossing is er nog niet
Gaf me nog 1 tip die ik vanmiddag ga proberen als ditm niet werkt is het vaarwel ziggo
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Wat was die tip, ben wel nieuwsgierig of het geholpen heeft.
Albertje

Level 3
  • 30Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
niet meer via tvgids op knopje afstandbediening maar via menu naar tvgids.
zou moeten werken.
ga het testen nader bericht volgt.
Serkan
Community Testspecialist
Community Testspecialist
  • 11787Posts
  • 897Oplossingen
  • 4303Likes
@Albertje,

Ik zie dat je TV-gids zichzelf voor het laatst op 23 september, op 23:42 heeft geupdate. Je Mediabox XL heeft zichzelf gisteren dus opnieuw niet de tv-gids ververst. De TV-gids moet iedere keer nadat je hem 15 tot 20 minuten in stand-by hebt geplaatst, zichzelf updaten.


Ik heb nog 1 belangrijke vraag, voordat je de onderstaande stappen kunt doorlopen:
Plaats je de Mediabox XL wel in stand-by op het moment dat je hem niet meer gebruikt?

Mocht je TV-gids dan nog steeds niet bijgewerkt worden, is dit het juiste advies.
- Schakel de Mediabox XL voor enkele seconden uit via de knop aan de linker achterzijde.
- Schakel de Mediabox XL weer in via de knop aan de linker achterzijde.
- Wacht totdat je Mediabox XL online is en de tijd op het display weergeeft.
- Schakel hem opnieuw in nadat hij online is gekomen en het juiste tijdstip op het display weergeeft.
- Plaats hem weer in stand-by en wacht voor 15 tot 20 minuten. Je zult na verloop van tijd streepjes ( - - - - - -) heen en weer zien gaan en als dat proces is afgelopen, kun je de Mediabox XL inschakelen en moet de tv-gids weer up to date zijn.

Ik weet dat mijn collega een soortgelijk advies heeft gegeven, maar ik mis enkele belangrijke stappen in het advies van mijn collega en daarom heb ik hem nu voor je uitgeschreven.

Wil je mij laten weten of je het probleem hiermee verhelpt?
Albertje

Level 3
  • 30Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Ja als ik de box niet meer gebruikt zet ik hem op standby.
Het is nog te kort dag om te zien of het goed werkt.
Tot nu toe blijven de geprogrammeerde programma's er wel in staan en ik zie nog geen deze zender geeft geen informatie

Peter
Serkan
Community Testspecialist
Community Testspecialist
  • 11787Posts
  • 897Oplossingen
  • 4303Likes
Zie je ook al de programma's van 1 oktober? Ik denk het niet, want de programma gegevens zijn op 23-09 om 23:42 bijgewerkt.

Dat betekent dat de programmagegevens tot maximaal 30 september zijn bijgewerkt terwijl hij de tv-gids al had bij moeten werken tot 2 oktober, controleer het maar eens.
Albertje

Level 3
  • 30Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
t/m 30 sept is het goed, daarna komen de meldingen zender geeft geen informatie
Serkan
Community Testspecialist
Community Testspecialist
  • 11787Posts
  • 897Oplossingen
  • 4303Likes
Exact.

Wil je mijn advies eens toepassen? Dan kan ik straks weer controleren of je Mediabox XL de update heeft binnengehaald, zie stappen:

Mocht je TV-gids dan nog steeds niet bijgewerkt worden, is dit het juiste advies.
- Schakel de Mediabox XL voor enkele seconden uit via de knop aan de linker achterzijde.
- Schakel de Mediabox XL weer in via de knop aan de linker achterzijde.
- Wacht totdat je Mediabox XL online is en de tijd op het display weergeeft.
- Schakel hem opnieuw in nadat hij online is gekomen en het juiste tijdstip op het display weergeeft.
- Plaats hem weer in stand-by en wacht voor 15 tot 20 minuten. Je zult na verloop van tijd streepjes ( - - - - - -) heen en weer zien gaan en als dat proces is afgelopen, kun je de Mediabox XL inschakelen en moet de tv-gids weer up to date zijn.
Albertje

Level 3
  • 30Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Geen verschil

Je zult na verloop van tijd streepjes ( - - - - - -) heen en weer zien gaan en als dat proces is afgelopen
Dit zag ik alleen als ik hem dmv de achterschakelaar heb aangezet.
Plaats hem weer in stand-by en wacht voor 15 tot 20 minuten. Je zult na verloop van tijd streepjes ( - - - - - -) heen en weer zien gaan en als dat proces is afgelopen, kun je de Mediabox XL inschakelen en moet de tv-gids weer up to date zijn.
dit zag ik dus niet, of het was zeer kort.
Serkan
Community Testspecialist
Community Testspecialist
  • 11787Posts
  • 897Oplossingen
  • 4303Likes
@Albertje,

Kunnen we vandaag anders even met elkaar telefoneren? Dan kan ik het je misschien wat beter uitleggen.

Verder zie ik dat je TV-gids zichzelf heeft geupdate, vanochtend om 9.11. Ik denk dan ook dat de Mediabox XL rond 8.55 is uitgeschakeld. Kun jij dit ook bevestigen?
Albertje

Level 3
  • 30Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Vanmorgen om even rond 08.55 heb ik de madiabox uitgezet, op stby.
vanavond om 20.00 weer aan, de gids is bijgewerkt tot 2 okt. bij 3 oktober komen de meldingen weeer.
Morgen ben ik thuis, dus u kunt me bellen op de uw bekende telefoonnummer bij Ziggo

Uitgelicht topic