MrSCM

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Geplande opnames stoppen

Voor de recente update van de software van mediabox kon je via het menu geplande opnames vinden en stoppen. Ik kan het nu niet meer vinden en als je in het programmaoverzicht een opname cancelt voor het hele seizoen werkt dat niet en worden volgende afleveringen wel opgenomen. En ik kan ook geen up-to-date handleiding van de nieuwe menustructuur van de mediabox vinden. Dus hoe voorkom ik dat de mediabox overloopt met niet meer gewenste programma's.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1873Likes
Hoi,
Welkom op de Community van Ziggo.

Misschien helpt deze pagina je: https://www.ziggo.nl/klantenservice/mediabox-xl/software-updates/

Daarnaast is er nog een pagina met informatie: https://community.ziggo.nl/ziggo-mediabox-xl-154/veelgestelde-vragen-over-de-ziggo-mediabox-xl-22044


Hoe verwijder ik geplande opnames van een serie?
Via het menu: Ga naar Mijn Media -> Geplande Opnames. Ga naar de bewuste opname en druk op OK. Je krijgt dan de optie om de opnamereeks te verwijderen.
Via de EPG: Ga naar een opname van het bewuste programma. Druk op Ok en kies Annuleer Opname. Je krijgt dan de keuze om alleen deze opname te annuleren of de gehele reeks.

Bekijk in context

23 Reacties 23
EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1873Likes
Hoi,
Welkom op de Community van Ziggo.

Misschien helpt deze pagina je: https://www.ziggo.nl/klantenservice/mediabox-xl/software-updates/

Daarnaast is er nog een pagina met informatie: https://community.ziggo.nl/ziggo-mediabox-xl-154/veelgestelde-vragen-over-de-ziggo-mediabox-xl-22044


Hoe verwijder ik geplande opnames van een serie?
Via het menu: Ga naar Mijn Media -> Geplande Opnames. Ga naar de bewuste opname en druk op OK. Je krijgt dan de optie om de opnamereeks te verwijderen.
Via de EPG: Ga naar een opname van het bewuste programma. Druk op Ok en kies Annuleer Opname. Je krijgt dan de keuze om alleen deze opname te annuleren of de gehele reeks.
Egelvriendin

Level 5
  • 82Posts
  • 1Oplossingen
  • 13Likes
Ik kan geplande serieopnames niet meer verwijderen. Als ik ze aanklik in de geplande opnames (waar sinds enige tijd alleen nog de geplande serieopnames worden getoond met de datum waarop je dit hebt gestart... bloedirritant zo langzamerhand!!) kan ik alleen kiezen voor alle afleveringen (seizoen), en die staan al ingepland dus is een nutteloze menukeuze), of annuleer alles. En kies niet voor deze laatste optie, want dan ben je al je geplande opnames kwijt!!
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21928Likes
Egelvriendin

Ik sluit me bij je bericht aan.
Er staan bij mij ook een aantal geplande serieopnames, die nemen goed op, maar ze staan op een eerdere datum in menu > geplande opnames en staan niet in de volgende opname datum, die kun je niet apart verwijderen zoals eerder.

Misschien kan een Ziggo moderator hier eens zijn licht over laten schijnen, want het is al een tijdje aan de gang.
Tien

Level 5
  • 60Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes
"Seizoen ingepland" wat een waardeloos systeem.

Ik heb weer een nieuwe HorizonBox gekregen en ging voor de komende 5 dagen inplannen. 22 programma's in totaal waarvan de helft als serie ingepland en de andere helft als eenmalig ingepland.
Wat zie ik daarna bij mijn Ingeplande Opnames? >> 36 opnames ingepland. Dat zijn er 14 méér dan ik zelf heb ingepland. Maar wat blijkt nu: 14 ingeplande opnames staan dubbel in de lijst. Sommigen als "Seizoen Ingepland" terwijl het een wekelijkse serie betreft en sommigen zoals het zou moeten dus met naam zender, datum van de eerstvolgende opname in de serie enz. Bij degenen die als "Seizoen Ingepland" staan, kun je inderdaad niets mee doen, alleen verwijderen, erg irritant.

En daarbij komt dat die 14 ingeplande opnames die er dubbel in staan, kris kras door de hele lijst staan.

En haal je 1 dubbel ingeplande opname weg dan verdwijnen ze alletwee dus daar heb je ook niets aan.

Ziggo hier over gebeld maar ze weten niet hoe ze dat moeten oplossen. Oplossing lijkt mij heel eenvoudig: terugzetten naar het gewone systeem wat voorheen altijd was.
EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1873Likes
Hoi Tien,

Vervelend wat je allemaal schrijft, dit zou je van de Mediabox XL niet verwachten. Ik weet wel dat wanneer ik een serie opneem en Seizoen ingepland staat dat hij ook de herhalingen opneemt. Misschien is dit bij jou ook het geval, lijkt mij wel want ik heb geen andere software :). Het verwijderen van 1 aflevering en dan de andere ook kwijt raken heb ik dan weer geen ervaring mee. Best vervelend dat het allemaal zo verloopt en misschien dat er een moderator eens kan kijken wat hier aan te doen is?!

Jammer genoeg kan ik het niet voor je bekijken, je zal even moeten wachten op een moderator. Misschien heeft die toch nog een oplossing voor je. Hoe dan ook, het blijft best vervelend, ben het met je eens.

Niet teveel aan ergeren, toch een mooie fijne dag gewenst.
Tien

Level 5
  • 60Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes
Hallo Energieboy,

Ja niet aan ergeren....elke keer dat ik inprogrammeer zie ik de kleuren ""groen en geel"" (spreekwoord).
En het is wel op te lossen door elke aflevering apart in te plannen maar een HB zou je het leven makkelijker moeten maken en niet moeilijker.
En omdat alles in de hele lijst van ingeplande opnames door elkaar staan, heb je totaal geen overzicht meer per dag. Ook staat de ene serie als Seizoen ingepland en de andere serie op de normale manier, een zootje is het, wie heeft dit verzonnen.

Ja en op dit moment schijnt hier de zon dus daar ga ik maar eens van genieten....
Arend7

Level 2
  • 177Posts
  • 7Oplossingen
  • 14Likes
"Seizoen ingepland" verschijnt als je een serie hebt geprogrammeerd, waarvan de eerstvolgende aflevering nog niet op de EPG (TV-gids) staat en daarom ook niet als geplande opname. Helaas blijft het ook staan als een serie helemaal is afgelopen. In de menutitel ALLE AFLEVERINGEN (SEIZOEN) is het woordje "Annuleer" weggevallen. Dat is namelijk de bedoeling. Als je daarop klikt verdwijnt het "seizoen ingepland"', maar dan wordt de betreffende serie ook niet meer opgenomen. De menutitel ANNULEER ALLES slaat nergens op en zorgt alleen maar voor verwarring. Daarmee kun je alle geplande opnames verwijderen, maar dat kan ook bij alle andere geplande opnames.
Tien

Level 5
  • 60Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes
Helemaal mee eens dat Annuleer Alles nergens op slaat omdat dan je hele geplande lijst verdwijnt en wie wil dat nou? Hoeveel mensen zouden er zijn die daar per ongeluk op klikken en dan zien dat de hele lijst verdwenen is en ze weer helemaal opnieuw kunnen beginnen !! En inderdaad, als bij Alle Afleveringen(Seizoen) het woordje Annuleer er bij zou staan dan is dat voor iedereen duidelijk. Wat je schrijft over Seizoen Ingepland en dat de eerstvolgende aflevering nog niet in EPG staat, is bij mij niet zo, bij mij staan ze wél in de EPG.

Vanochtend mijn ingeplande opname lijst weer bekeken. De Seizoen Ingepland had ik er gisteravond allemaal af gehaald.Maar nu zit er ineens weer 1 bij met Seizoen Ingepland terwijl deze gewoon in de EPG staat voor volgende week. Verder zijn van de 28 ingeplande opnames die ik nu heb, 6 ineens dubbel terwijl ik gisteravond alles weer netjes had gemaakt, Voodoo !! En die 6 dubbele staan kriskras door elkaar op de hele lijst.

Maar ik stop er nu mee, het leven bestaat niet alleen uit Ziggoproblemen. Ik ga de series wel per stuk inprogrammeren want dan zijn er geen problemen met Seizoen Ingepland of dubbele. De techneuten van Ziggo die al deze ellende veroorzaken zouden eens moeten nadenken voordat ze een systeem veranderen.
Arend7

Level 2
  • 177Posts
  • 7Oplossingen
  • 14Likes
Tien wrote:
bij mij staan ze wél in de EPG.

.

Komt inderdaad ook voor, maar dan staat dat zonder rode rondjes. Dan heeft de software dat programma om één of andere reden (nog) niet herkend en wordt het vooralsnog niet opgenomen. (Vaak verschijnen later alsnog de rode rondjes en dan verdwijnt ook de melding "Seizoen ingepland".)

Een alternatief voor wekelijks apart programmeren is handmatig met 'wekelijks' programmeren. In 1e instantie lijkt daar het nadeel te zijn dat dan niet de naam van de serie, maar alleen de zender wordt vermeld (lastig als je seriefanaticus, zoals ik, ben).
Ik heb echter een idioot ingewikkeld omlustrucje ontdekt, waarbij ook bij handmatig programmeren de naam van de serie blijft staan. Dan moet je exact onderstaande procedure volgen.
1. Zoek de serie en klik op OK
2. OPNEMEN
3. ALLE AFLEVERINGEN
TV-gids verschijnt weer
4. weer OK
5. ANNULEER OPNAME
6. EXTRA TIJD TOEVOEGEN
7. BEVESTIGEN (je kunt eerst iets in de tijden veranderen)
TV-gids verschijnt weer
8. weer OK
9. weer ANNULEER OPNAME
10. weer EXTRA TIJD TOEVOEGEN
11. verander frequentie in WEKELIJKS (of DAGELIJKS indien van toepassing)
12. BEVESTIGEN

Kijk nu weer op GEPLANDE OPNAMES. Grote kans dat je nu 2 keer de naam van de serie ziet staan. De oorspronkelijke TV-gidsopname en een handmatige. Ik zou ze dan maar allebei laten staan. Want Handmatig heeft wel als nadeel dat het wijzigen in uitzendtijden niet wordt meegenomen.
Tien

Level 5
  • 60Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes
Hallo Arend7,
Altijd leuk om een omlustrucje te vinden maar maar ik ben van mening dat een HB je het leven makkelijker moet maken en niet ingewikkelder. En daarbij blijft het probleem bestaan dat er dubbele ingeplande opnames in de lijst zijn en dan ook nog eens niet op chronologische volgorde dus totaal onoverzichtelijk.

Voorheen werden dubbele ingeplande opnames maar 1 x daadwerkelijk opgenomen maar gisteravond werd er 1 programma daadwerkelijk 2 x tegelijk opgenomen en het probleem daar is weer van dat er konflikten komen omdat er andere programma's misschien niet worden opgenomen omdat je het max. aantal ingeplande opnames in het zelfde tijdsvak overschrijdt.
Arend7

Level 2
  • 177Posts
  • 7Oplossingen
  • 14Likes
Volgens mij is het probleem dat goede softwareprogrammeurs tegenwoordig hartstikke duur zijn. Ziggo wil dat niet betalen dus doen ze (en wij dus ook) het met programmeurs uit de Tweede Divisie. Dat is aan van alles te merken.
Tien

Level 5
  • 60Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes
Ik weet niet of het aan de kwaliteit van de programmeurs ligt maar wat ik heb gehoord is dat er een groep bestaat waar in gebruikers (de klanten dus) zitten + technici en anderen van Ziggo om samen te bekijken welke verbeteringen er aan de HB kunnen worden gedaan. En deze groep heeft oa. besloten om dat systeem van ""Seizoen Ingepland"" te gaan invoeren. Ja, en dat kan op zich handig zijn voor series die gestopt zijn en een paar maanden ofzo later weer verder gaan maar blijkbaar hebben de techneuten dat nog niet helemaal goed voor elkaar. En dát snap ik dus niet>> ga iets pas invoeren als je zéker weet dat alle onderdelen goed werken.
Truus

Level 1
  • 157Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes
Tien wrote:
Ik weet niet of het aan de kwaliteit van de programmeurs ligt maar wat ik heb gehoord is dat er een groep bestaat waar in gebruikers (de klanten dus) zitten + technici en anderen van Ziggo om samen te bekijken welke verbeteringen er aan de HB kunnen worden gedaan. En deze groep heeft oa. besloten om dat systeem van ""Seizoen Ingepland"" te gaan invoeren. Ja, en dat kan op zich handig zijn voor series die gestopt zijn en een paar maanden ofzo later weer verder gaan maar blijkbaar hebben de techneuten dat nog niet helemaal goed voor elkaar. En dát snap ik dus niet>> ga iets pas invoeren als je zéker weet dat alle onderdelen goed werken.

Het is niet juist dat deze groep dit heeft besloten (ik heb in deze groep gezeten en er wordt momenteel niet meer getest). Het enige wat gedaan werd was alle problemen die wij tegenkwamen doorspelen. Daar kwam het op neer, zodat er door Ziggo naar oplossingen gezocht kon worden. Ik erger me momenteel ook groen, geel en ook beetje paars aan de geplande opnames. Wat heb ik er aan als alleen wordt aangegeven "seizoen ingepland"? Dat vertrouw ik niet en moet dus steeds controleren. Bij sommige opnames wordt wel alles vermeld, zoals bijv. bij gtst. Daar worden mooi alle ingeplande data vermeld, en zo hoort het ook. Waarom hier wel en bij anderen niet? Geen idee. jammer dat iets wat goed was, om een of andere onduidelijke reden wordt veranderd. jammer dat geen moderator hier reageert.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21928Likes
Ik ervaar ook de verschillen die je mooi omschrijft Truus

Wel in "menu geplande opname" niet in de gids.
Als ik de box 30 seconden van de stroom haal staan er al weer meer in de gids met rode rondjes, maar nog niet allemaal en neem ik die dan nog maar een opnieuw keer op als serie, terwijl hij wel in "menu geplande opname" staat.

Je kunt er niet meer van op aan wat je programmeert.
Vorig jaar ook dit issue gezien, nu weer terug.

Of heeft het met de hoeveelheid opnamen te maken? (blinde gok)
Bij meer dan 16 beginnen de problemen?
Of ligt het aan de achterliggende servers die de info verwerken?
Arend7

Level 2
  • 177Posts
  • 7Oplossingen
  • 14Likes
Het kan ook met de invoer van de zender zelf te maken hebben. Ik vermoed dat een aflevering van een serie iets van een code door de zender mee moet krijgen om als zodanig herkend te worden. Als dat vergeten wordt komt er geen rood rondje en blijft dus ook de melding "geplande opname" staan (ik probeer maar wat)
Tien

Level 5
  • 60Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes
Truus, Ik ben blij te horen dat niet dat groepje dit idiote systeem heeft bedacht, ik erger mij er óók dagelijks aan. Elke dag weer nachecken of alle ingeplande opnames er nog wel in staan want met name van een serie wil je niet een deel missen. Wat jij over GTST zegt, heb ik met Utopia, dat is de enige serie bij mij die wél op de juiste manier in de lijst staat.
En dat er geen moderator reageert is niet verwonderlijk.....ik denk dat zij onze reacties gebruiken om te bekijken wat er mis gaat en hoe ze het een en ander kunnen veranderen en als zij erkennen dat het op dit moment een zootje is dan stoppen wij met reageren en dan weten ze niet meer welke problemen er spelen, kinderachtig vind ik hoor.

Bert, Ik heb niet de ervaring dat het aan het aantal ingeplande opnames ligt. En zeer herkenbaar wat je zegt over weer opnieuw dezelfde serie inplannen, maar ik ben daar mee gestopt want dan verschijnt de serie 2 x in de lijst van geplande opnames en soms worden ze dan ook daadwerkelijk 2 x opgenomen met als gevolg dat je over het max. van aantal tegelijk op te nemen programma's komt waardoor er weer conflicten ontstaan. En het is ook irritant dat soms ingeplande opnames die wél in de lijst ""ingeplande opnames"" staat maar niet in de TV gids met die rode rondjes dus er is geen touw meer aan vast te knopen om na te checken of alle ingeplande opnames in de lijst blijven staan en/of ook daadwerkelijk opgenomen gaan worden.
Hierbij roep ik dan ook de moderator op om er voor te zorgen dat dit idiote systeem teruggedraaid gaat worden!!!!!!!!!!
Loes63

Level 3
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Fijn dat ik niet de enige ben zich groen en geel ergert. Zojuist las ik in de handleiding dat je ingeplande opnames 12 uur vantevoren ziet. Hier niet helaas. Ik zie ze wel als ik op menu klik, dan media, geplande opname. Ik zie dan mozaieken van de eerstvolgende opnames, maar als ik klik om daadwerkelijk in het menu van geplande opnames te komen zie ik alleen ingeplande seizoenen en niet de eerstvolgende opnames.
Het is me totaal een raadsel waarom dit zo bedacht is. Graag terug naar hoe het voor de update was.
Arend7

Level 2
  • 177Posts
  • 7Oplossingen
  • 14Likes
Voor de update was er ook het probleem dat de software niet altijd afleveringen van series herkende, waardoor deze gewoon niet werden opgenomen. Toen stond er helemaal niets in geplande opnames. Het enige verschil met nu is dat er nu wel iets staat namelijk de melding "geplande opname".

Mijn advies: stop met opnemen via TV-gids en maak alles handmatig. Je kan de TV-gids wel gebruiken door via een truc de naam van de serie te krijgen (zie hierboven), maar daarna kan je de TV-gids versie weer verwijderen (met ALLE AFLEVERINGEN(SEIZOEN) , om dubbele opnames te voorkomen.
Tien

Level 5
  • 60Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes
Loes, klopt inderdaad dat je het pas 12 uur tevoren ziet. Maar ja, wat heb je daar aan want dat betekent dat je je er tóch élke dag mee moet bezig houden en dat is toch niet de bedoeling. En ben het helemaal met je eens dat Ziggo terug moet naar het eerdere systeem en pas een nieuw systeem invoeren als ALLE kinderziektes er uit zijn.

Uitgelicht topic