1
Vraag
2
Reageer en help mee
jolanda24

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Geluid van de Mediabox XL niet via tv maar naar de geluidinstalatie

zojuist mn nieuwe mediabox XL geïnstalleerd en gesynchroniseerd met TV. geluid komt dus nu via de TV. Bij het vorige Ziggo kastje liep het geluid via een tulp-stekker naar mijn harma /kardon geluidsinstallatie.
Bij de mediabox XL mis ik een aansluiting om het geluid via een andere apparast te laten gaan.

Is er een mogelijkheid om het geluid weer via de geluidsinstallatie te laten lopen ipv via de tv?
7 Reacties 7
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes
Wat je niet al op google kunt vinden.

https://www.youtube.com/watch?v=jTPmwgNxZhI

Dat kan via de HDMI of audio out(met een adapter)
https://www.allekabels.nl/jack-naar-tulp-kabel/6266/1507/jack-tulp-kabel.html?


Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Heeft je harma /kardon geluidsinstallatie een spif optische aansluiting?
Zo ja, dan kan het ook via de spif uitgang naar de harma /kardon geluidsinstallatie.
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Be rt wrote:
Heeft je harma /kardon geluidsinstallatie een spif optische aansluiting?
Zo ja, dan kan het ook via de spif uitgang naar de harma /kardon geluidsinstallatie.



Als de Harman Kardon een surround set is, is dat zeker mogelijk, en dan kun je ook van dat geluid profiteren. Dat kan met een analoge verbinding natuurlijk niet, maar daar jolanda24 eerder ook al gebruik maakte van een analoge verbinding, denk ik dat het om een stereo set gaat? Of het moet zo zijn dat anders aansluiten niet bekend is/was....
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Voor Dolby geluid hoef je geen surround set te hebben.
Veel soundbars verwerken ook Dolby zoals de Bose en JBL en nog wat.
Het verschil in geluid is bijzonder goed te horen hier op de Bose Solo 5, een stuk zwaarder, voller en helderder met Dolby aan.

Je hebt natuurlijk niet het ruimtelijke geluid uit allerlei hoeken zoals met meerdere boxen.
Maar wel veel beter dan de stereo weergave.
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Dag Be rt

maar daar doelde ik eigenlijk niet op... Het kan natuurlijk ook best op een stereo versterker gaan. Deze zijn er nu ook wel met een optische en/of coaxiale digitale ingang, maar vraag is dus of dat aan de orde is.

Maar voor mij staat een Dolby/DTS set toch wel voor een set met meerdere kanalen, al is dat natuurlijk een smaakkwestie.
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes
Hi jolanda24 welkom op onze Community.

Dat is wel een beetje een tegenvaller. Heb je net een nieuwe box en dan kun je de versterker niet aansluiten. Zo te lezen zitten zijn hier goede oplossingen geplaatst. Laat je ons weten of je het voor elkaar hebt gekregen?
jolanda24
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
wat fijn dat jullie allemaal meedenken. Ik denk wel dat de juiste tip er bij zit.

ik ben nog niet in de gelegenheid geweest om de steriotoren uit mn tv-meubel te halen om aan de achterkant te kijken wat de opties zijn.

ik hou jullie op de hoogte!
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic