1
Vraag
2
Reageer en help mee
Japie7

Level 3
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Geluid netflix valt weg - Mediabox XL

Wanneer we netflix starten via mediabox, dan wordt ons kijkplezier behoorlijk verpest door het steeds wegvallende geluid. Alle stappen op diverse fora zijn doorlopen, maar het probleem keert steeds weer terug. Via Appletv (tv op zolderkamer) gaat het helemaal crescendo, maar kijken via de media box (woonkamer) is een regelrechte ramp. Samenvattend de zaken die ik adhv andere fora tot nu toe heb uitgevoerd:

  • Signaalsterkte npo1 staat “ergens in goed”
  • mediabox zit niet in thuisnetwerk
  • netwerkmodus staat op gateway modus
  • er zijn geen apparaten actief in mijn netwerk / media
  • Herstart van mediabox en verwijderen utp kabel, allemaal gedaan

hoe verder?
15 Reacties 15
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Je hebt al heel wat uitgezocht en uitgevoerd.

Heb je na het verwijderen van de UTP kabel tussen de box en het modem de Mediabox XL nog even 30 seconden van de stroom gehad?
Japie7
Topicstarter
Level 3
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Inderdaad, die stap is ook al gezet.
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Hoi Japie7,

Probeer eens een reset van het modem gedeelte te (laten) doen.
De klantenservice van Ziggo kan dit voor je doen, maar eventueel kun je het ook zelf doen.

Zelf doen:

  • Verbindt een laptop/pc bekabeld met de Mediabox XL
  • Ga in de browser naar 192.168.192.1 (lukt dat niet, probeer dan 192.168.100.1) en log in met admin/admin
  • Klik op Systeem
  • Klik op Fabrieksinstellingen
  • Klik op Instellingen herstellen

Wanneer je het liever via de klantenservice wil laten doen, vraag dan specifiek naar een reset van het modemgedeelte, anders wordt namelijk het videogedeelte gereset en dat heeft geen invloed op deze problemen.
Je zou hiervoor kunnen bellen, maar ook chatten.

Groet,
Evert
dzmnd

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Welke audio setting staat Netflix? Waarschijnlijk staat die nu op Dolby, probeer eens de andere audiosetting en kijk of het geluid dan nog wegvalt.

NB gebruik op je afstandbediening de pijl naar beneden om bij de settings te komen en druk OK
hoekbrwr

Level 6
  • 85Posts
  • 3Oplossingen
  • 16Likes
Van de stroom afhalen betekent de stekker uit het apparaat halen of natuurlijk een schakelaar op bijvoorbeeld de stekkerdoos. Het is niet voldoende om de schakelaar op de Mediabox uit te zetten!!!
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Gelukkig helpt bij de Mediabox XL 30 seconden met de knop van de stroom ook voldoende.
hoekbrwr

Level 6
  • 85Posts
  • 3Oplossingen
  • 16Likes
Ja dat dacht ik ook, maar blijkbaar is er voor de schakelaar nog een geheugen wat gewist moet worden voor een ECHTE reset. Zelf het verschil gezien toen een servicemonteur op bezoek was.
Japie7
Topicstarter
Level 3
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Dank allen voor de tips. Even samenvatten. Geluid staat niet op dolby. Reset modem nog niet geprobeerd, stroom heb ik er al zo vaak vanaf gehaald dat ik een flinke korting op mijn energienota verwacht.
Ps Geluid valt nu ook weg bij reguliere tv (dus niet alleen bij netflix). Van het weekend ga ik de reset proberen. Dan kunne jullie alvast werken aan een volgende tip :unamused:
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Hey @Japie7. We zijn inmiddels een flinke tijd verder ;-). Hoe gaat het nu? 🙂
hoekbrwr

Level 6
  • 85Posts
  • 3Oplossingen
  • 16Likes
Dit fenomeen is de laatste tijd geëvolueerd naar korte en vaker optredende korte onderbrekingen van het geluid vanuit minder vaak optredend en langer.
Het wordt nu werkelijk zeer hinderlijk. We gaan van het ene naar de andere probleem met deze Mediabox.
Wanneer wordt deze Mediabox hobbydoos nu eens vervangen door een modern en foutloos werkend exemplaar.
Alle geruchten dat een nieuwe box in aantocht is zijn natuurlijk door Ziggo in het nieuws gebrachte fake berichten!!!
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
hoekbrwr schreef: "Alle geruchten dat een nieuwe box in aantocht is zijn natuurlijk door Ziggo in het nieuws gebrachte fake berichten!!! "

Gelukkig niet en zoals op dit forum te lezen is, is hij al vollop in de praktijktest: https://community.ziggo.nl/mediaboxen-modules-95/de-nieuwe-mediabox-discussieer-er-hier-op-los-31402

Maak kennis met de nieuwe mediabox Horizon 4:


Japie7
Topicstarter
Level 3
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
in de eerste plaats een gelukkig nieuw jaar aan jullie allemaal en jullie dierbaren. Helaas is het nieuwe jaar niet storingsvrij begonnen, wat het horizonbox / netflix geluidprobleem betreft. Met een beetje geluk hoor ik nu een halve zin zonder storing uitgesproken worden en moet ik de rest liplezend maar zien te begrijpen. Ik weet niet of een horizon mediabox nig een bepaalde levensduur heeft, maar zou het k7nnen dat het beestje van ons aan het einde van zijn latijn is? Hoe lang we hem in huis hebben weet ik niet, maar er is al aardig wat sluitage te zien op de afstandsbediening. Ik denk dat ik de netflix voortaan maar via appletv ga kijken. Dat werkt i.i.g. als een jekko. Ik sta open voor tips en trucs, anders dan de bovenstaande en voor zover deze niet een ing/ir titel vereisen.
hoekbrwr

Level 6
  • 85Posts
  • 3Oplossingen
  • 16Likes
Ik weet niet hoeveel abonnees Ziggo heeft voor Netflix, maar binnenkort gaat het een keer gebeuren dat Netflix helemaal niet meer werkt. Gelukkig hebben we het aloude streamen via een normale internet verbinding nog. Omslachtig, maar tenminste zonder enige storing Netflix kijken. Als er al een nieuwe box is hebben ze na een half jaar testen nog steeds de firmware niet bruikbaar gekregen om een paar honderd duizend abonnees te verblijden met iets wat modern moet heten.. Dat voorspelt niet veel goeds als dat zo lang moet duren!
Gisteren ook ontdekt dat zelfs Netflix wordt bewaard op de harde schijf. De videobeelden lopen dus inderdaad eerst via de harde schijf naar de videoprocessor. Hoe kwam ik daar achter? Toen we een tijdje naar Netflix hebben gekeken omgeschakeld voor het kijken van het nieuws, maar gelijk op pauze gezet. Een kwartier later kon ik terugspoelen tot in de beelden van Netflix. Dat wijst wel op het feit dat deze Mediabox nog stamt uit de tijd dat ze RAM geheugen in MB telden en niet in GB, want dan had deze toestand niet nodig geweest. Overigens ben ik overtuigd dat de enige fout die in de Mediabox zit de internet communicatie is.
Het is echt bar en boos met de beeld/geluid kwaliteit van Netflix. Het wordt met de dag slechter!
Japie7
Topicstarter
Level 3
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Nog een tip. In plaats van de appletv naar beneden te halen, heb ik nu netflix op de wiiU van de kinderen gezet. Nog een optie om de mediabox van horizon te omzeilen. Sorry Ziggo, maar als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat
hoekbrwr

Level 6
  • 85Posts
  • 3Oplossingen
  • 16Likes
Gewoon van de smartphone streamen!
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic