Vraag

Geluid hapert sinds overstap naar Mediabox XL

• Ontdekker
  • 1 reactie
  • Hapert het geluid? niet altijd , maar wel vaak
  • Op welke zender(s) merk je deze haperingen? tot nu toe lijkt het op willekeurige zenders te gebeuren.
  • Zie je ook een foutmelding in beeld verschijnen? Nee
  • Postcodegebied? 3315
Als het geluid stottert of weg valt, loopt meestal het beeld gewoon door. Ik heb normaal gesproken de media box via een HDMI kabel achter in mijn Sony versterker aangesloten die dan weer aangesloten zit via een HDMI kabel. Heb de Media box al met diverse andere HDMI kabels direct op de tv aangesloten en dacht dat het weg was, maar helaas. We zijn net een maand overgestapt van de oude (UPC) mediabox (die met hd recorder) naar de mediabox XL. We zijn er nog niet gelukkig mee.... en twijfel er aan om deze toch maar weer om te wisselen voor de oude box.
Heeft iemand nog een idee waar dit door zou kunnen komen? Volgens Ziggo zien ze geen gekke dingen aan de mediabox XL en is het signaal goed.

mvg

5 Reacties

Reputatie 7
Badge +17
Heb je je netwerk aangesloten op je mediabox? Niet doen.
https://community.ziggo.nl/deel-je-tip-91/thuisnetwerk-storing-of-werkt-niet-of-niet-te-installeren-op-mediabox-xl-20580

Hoe staat je automatisch schijfbeheer? Uit is het best.

Wat is je signaal sterkte en kwaliteit tijdens de storing?
Reputatie 7
Badge +31
Kun je hier je signaalsterkte met een foto plaatsen of een nauwkeurige omschrijving als de box op NPO1 staat?
Druk op de Menuknop van je afstandsbediening.
Ga naar Opties.
Selecteer Diagnostiek en druk op OK.
Klik een paar keer op het pijltje naar beneden totdat je de opties Signaalsterkte en Signaalkwaliteit in beeld ziet.
Wacht even een paar seconden totdat de balk achter de opties wit kleurt.
Je ziet nu of de signaalkwaliteit en signaalsterkte Matig, Goed of Uitmuntend is.

Kun je ook een foto plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters erop?
Toen ik vorige week met de helpdesk contact had, heeft deze vriendelijke meneer o.a. het volgende gedaan:
  • wifi netwerk (acces point) uitgeschakeld op de box (gebruikte ik toch niet, heb een aparte modem/router (cisco)
  • energie verbruik aangepast
  • gekeken naar het signaal, vond hij prima.
ik heb verder de box niet fysiek aan mijn netwerk hangen. Het gebeurt ook niet continu, dat vind ik ook het vervelende.. heb ook nog niet ontdekt waardoor het gebeurd

verder wil ik nog even benadrukken dat ik met de vorige box nooit problemen heb gehad, (oude UPC box met opname mogelijkheid) Er is verder ook kwa bekabeling niets veranderd.

De kabel zit via een splitter /filter op de CAI aansluiting in de woonkamer. 1 dubbel afgeschermde kabel naar het modem, een andere naar de box

Reputatie 7
Badge +31
OK de signaalsterkte is goed, maar je hebt een oude splitter, waarschijnlijk heb je ook een oude eerste plaats waar Ziggo binnenkomt in je huis en die werken niet oneindig feilloos.

Kun je ook een foto plaatsen van de groene kabel en de doos of de splitter waar deze aan vast zit op eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters erop?

Of komt Ziggo op een andere plaats binnen en heb je een wandcontactdoos in je woonkamer?

Mocht het een oude zijn, dan wordt deze gratis omgewisseld voor een hedendaagse met een nieuwe splitter.
De Mediabox XL is gevoeliger voor signaal als de oudere boxen, maar hij kan meer.
Reputatie 3
Hi JBT, hoe staat het er inmiddels voor? Als je nog steeds problemen ervaart, kun je dan alsnog de foto's sturen waar Be rt om vraagt en de situatie qua aansluiting nog wat meer verduidelijken? 🙂

Reageer