Punisher

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Geen signaal Film1

Hoi ik heb een Mediabox XL daar moet ik dan film1 kunnen ontvangen maar ik krijg dan een error van geen signaal met de code (2020) , maar ik wil wel graag Film1 kijken.

 

  1. Wester

 

 

12 Reacties 12
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7507Likes

Kun je hier je signaalsterkte met een foto plaatsen of een nauwkeurige omschrijving als de box op NPO1 staat?
Druk op de Menuknop van je afstandsbediening.
Ga naar Opties.
Selecteer Diagnostiek en druk op OK.
Klik een paar keer op het pijltje naar beneden totdat je de opties Signaalsterkte en Signaalkwaliteit in beeld ziet.
Wacht even een paar seconden totdat de balk achter de opties wit kleurt.
Je ziet nu of de signaalkwaliteit en signaalsterkte Matig, Goed of Uitmuntend is.

Heb je de Mediabox XL of Horizon box opgenomen in een thuisnetwerk met je afstandsbediening?
En/of de Mediabox XL met een UTP kabel aangesloten aan je modem?
Laat SVP even weten, er zijn nogal wat problemen met deze wijze van aansluiten en instellen van de Mediabox XL.
En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers erop?

 

Hier stappen plan om de Media Box XL uit thuisnetwerk te halen. 

Mediabox XL verwijderen uit het thuisnetwerk

 

Punisher
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

 

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7507Likes

Zet anders even in uw profiel uw Huisnummer en Postcode (niet zichtbaar voor leden, alleen voor uw zelf en Moderators)

 

Dan kan een moderator dit topic bekijken met de juiste gegevens.

 

Klik hier om je postcode en huisnummer in je profiel te zetten. 

Op de pagina iets naar beneden scrollen. 

Punisher
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Zo ver ik zag staat hij dat al ,dat gaf hij aan

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7507Likes

Je signaal is optimaal en daar kan de Media Box XL erg gevoelig voor zijn.

 

Wat gebeurt er als je de Media Box zonder splitter er tussen aansluit op de AOP, wordt je signaal dan minder, hij moet in het midden van Goed staan.

 

Daarom ook de 2020 melding.

Ik ga even iemand erbij halen die wat meer over Signaal van de MBXL kan vertellen. Zijn naam is @Be rt  die weet meer over dit soort onderwerpen dan ik.

Punisher
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Het signaal wordt zelfs iets beter als ik dat doe.

Punisher
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

 

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7507Likes

Ok ik heb een bericht gestuurd naar Bert die komt vanzelf topic in.

 

Je kan de box nog even 15 minuten uitzetten via de schakelaar en dan daarna weer aan en kijken of de 2020 weer weg is.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Wat betekent foutcode 2020?

Vanuit je tv-aansluiting loopt er een coaxkabel naar je Mediabox XL. Hiermee wordt het tv-signaal naar de mediabox verstuurd. De kwaliteit van het tv-signaal is helaas niet goed genoeg om een foutloos beeld te geven. De Mediabox XL laat daarom foutcode 2020 zien. En misschien zie je ook nog andere verstoringen in beeld.

https://www.ziggo.nl/klantenservice/mediabox-xl/foutcodes/foutcode-2020

Je signaal is te sterk in Uitmuntend, dit geeft grofweg dezelfde problemen als te weinig, ieder storingsignaal komt nu ook te sterk binnen.

Mogelijke oplossingen:

 

Heb je toevallig nog een splitter liggen?
Zo ja, kun je die er nog eens tussen zetten om het signaal te verlagen?

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Hi @Punisher. Welkom op de Ziggo Community. 

Ook jij wilt natuurlijk kunnen genieten van de gratis Film1 kanalen. De foutcode 2020 wil je liever niet zien. Zoals @Be rt al aangeeft geeft foutcode 2020 aan dat er problemen zijn met het coax-signaal. De kwaliteit is dan niet in orde om het beeld te laten tonen. Nu Film1 is aangezet bij alle klanten met Digitale TV hebben wij hier natuurlijk meerdere meldingen over gekregen. In veel gevallen wordt dit veroorzaakt doordat de klant nog een oude DSR wandcontactdoos heeft. 

We kunnen dit testen via kanaal 750. Als je daar zwart beeld krijgt te zien of signaalverlies, dan maak je gebruik van een oude Braun wandcontactdoos. Het euvel wordt hier dan door veroorzaakt. 

Romano Murtas

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Cecilia Ziggo wrote:

Hi @Punisher. Welkom op de Ziggo Community. 

Ook jij wilt natuurlijk kunnen genieten van de gratis Film1 kanalen. De foutcode 2020 wil je liever niet zien. Zoals @Be rt al aangeeft geeft foutcode 2020 aan dat er problemen zijn met het coax-signaal. De kwaliteit is dan niet in orde om het beeld te laten tonen. Nu Film1 is aangezet bij alle klanten met Digitale TV hebben wij hier natuurlijk meerdere meldingen over gekregen. In veel gevallen wordt dit veroorzaakt doordat de klant nog een oude DSR wandcontactdoos heeft. 

We kunnen dit testen via kanaal 750. Als je daar zwart beeld krijgt te zien of signaalverlies, dan maak je gebruik van een oude Braun wandcontactdoos. Het euvel wordt hier dan door veroorzaakt. 

Bedankt voor dit antwoord, Cecilia. Wij in de community willen uiteraard weten hoe we dat kunnen oplossen, natuurlijk… Kun je daar nog een antwoord op geven…? Zijn deze wanddozen lost te krijgen en zelf te installeren zonder Technische HBO opleiding?

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Hi @Romano Murtas, goedemorgen!
Een hele logische vervolgvraag! Als je op kanaal 750 zwart beeld krijgt te zien of signaalverlies, dan maak je dus gebruik van bijvoorbeeld een oude Braun of Siemens wandcontactdoos. Het euvel wordt hier dan door veroorzaakt. De kanalen van Film1 zitten namelijk op een frequentie die door bepaalde wandcontactdozen niet meer kan worden doorgelaten. Als je eerder geen Film1 hebt gehad, dan merk je dit nu pas doordat wij deze kanalen gratis hebben opengezet vanwege de corona-situatie. 

Er zijn twee situaties welke van belang zijn bij het antwoord op jouw vraag. Is de wandcontactdoos het eerste aansluitpunt? Of zit jouw eerste aansluitpunt in de meterkast? 

Als het eerste aansluitpunt in de meterkast zit (hoofdaansluiting) dan valt de wandcontactdoos onder je eigen binnenhuisinstallatie. Je kunt deze dan zelf vervangen of dit bijvoorbeeld laten doen door een elektricien. 

Is de wandcontactdoos jouw eerste aansluitpunt? Dan valt dit onder de verantwoordelijkheid van Ziggo. Je mag dan zelf geen werkzaamheden uitvoeren. Hiervoor moet dus een monteur van Ziggo worden ingepland. Deze vervangt dan kosteloos jouw verouderde hoofdaansluiting. Het lastige in deze is dat op dit moment vanwege de Corona-situatie hiervoor geen monteurs rijden. Meer informatie over het monteursbezoek tijdens de Corona-situatie vind je hier. 

 

Uitgelicht topic