1
Vraag
2
Reageer en help mee
RGJ

Level 5
  • 58Posts
  • 3Oplossingen
  • 11Likes

Geen Replay tv op Horizon mediabox

Sinds vanavond werkt Replay-tv niet meer voor veel zenders. Er is geen storing op dit moment. Kan desondanks bijvoorbeeld publieke omroep of commerciële zenders niet terugkijken. Er verschijnt: 'Dit programma is niet vrijgegeven voor Replay'. Wie heeft de oplossing? Voor de goede orde: telefoon en internet werken als normaal.
40 Reacties 40
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Hoi RGJ,

Vaak is het opgelost als je de Mediabox XL even een minuutje van de stroom afhaalt. Haal dan ook direct de coax kabel er even uit en plaats die weer terug voordat je de stroom weer op de box zet.
Als de box weer opgestart is, dat wil zeggen: wanneer de tijd weer op het display staat, wacht dan nog even 2 minuutjes voordat je de box aan zet.

Hopelijk helpt dit ook bij jou 🙂

Groet,
Evert
RGJ
Topicstarter
Level 5
  • 58Posts
  • 3Oplossingen
  • 11Likes
Evert96 Dank voor jouw snelle reactie Evert. Ik heb exact gedaan zoals omschreven, helaas zonder resultaat. Er verschijnt nog steeds: 'Dit programma is niet vrijgegeven voor Replay'.
L.vanmaanen

Level 1
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Ik heb hetzelfde probleem. De hele dag al. Het moet een storing zijn als meer mensen er last van hebben. Heel lastig want ik wilde wat terug kijken, werkt het niet.
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Toen ik net controleerde, zag ik ook dat ik niets kon terug kijken. De box heb ik daarna ook even opnieuw opgestart, maar omdat ik de tv gids alleen gevuld had met de favorieten, duurt het even voordat de tv gids weer helemaal gevuld is. Ik wil nu namelijk even replay testen bij alle zenders.
Zodra de gids weer vol is, zal ik het opnieuw even bekijken of het bij mij wel lukt.
Maar het lijkt erop dat er toch iets bij Ziggo aan de hand is 😉

Je hoort zo van me!
RGJ
Topicstarter
Level 5
  • 58Posts
  • 3Oplossingen
  • 11Likes
Het lijkt alsof de programma's rond 19:00 niet terug te kijken zijn.
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Ik kan het nog steeds niet controleren, de tv-gids wordt even niet bijgewerkt bij mij.
Als ik op de storingschecker kijk, zie ik wel een storing open staan met betrekking tot replay tv, namelijk:

Storing Ziggo Replay TV
Door een technische storing zijn meerdere programma’s via Replay TV niet beschikbaar. U ziet de melding: Dit programma is niet vrijgegeven voor Replay. Onze excuses voor het ongemak.


Status:
We zijn het voor je aan het oplossen
Bekend sinds
dinsdag 1 mei om 11.15
Wanneer is het opgelost?
nog niet beschikbaar


Het gaat dus inderdaad om een storing.
RGJ
Topicstarter
Level 5
  • 58Posts
  • 3Oplossingen
  • 11Likes
Begin van de avond nog geen storing, nu lees ook ik het volgende:

Bekend sinds
dinsdag 1 mei om 21.06
Wanneer is het opgelost?
woensdag 2 mei om 8.00
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Gelukkig ligt het dus niet aan jou, nadeel is natuurlijk dat je nu moet afwachten..

Wil je toch graag vandaag iets terug kijken, zou je het via Ziggo Go kunnen proberen, door bijvoorbeeld tijdelijk even een laptop aan de tv te verbinden.
RGJ
Topicstarter
Level 5
  • 58Posts
  • 3Oplossingen
  • 11Likes
Ziggo Go werkt inderdaad wel, dus dan maar casten
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
'Geniet ervan'! 🙂 😉
timmertjes1971

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Zelfde probleem, deze was 1,5 maand geleden ook al, toen opgelost
Kantenservice gebeld wilde alweer monteur sturen, pfff
Heb gezegd dat dit geen zin heeft probleem ligt bij ziggo en niet bij mij thuis (was 1,5 maand geleden ook)..
Klantenservice verteelde dat er geen storing is.
Bij deze heb ik hem gemeld alleen doen ze niets.
Vanmiddag was er wel een storing, ik denk dat het daarmee te maken heeft.
Ziggo wanneer wordt het eens stabiel?
jojo77

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Gelukkig ben ik niet de enige, bij mij zijn alle zenders niet voor replay mogelijk.
Een tijdgaatje van s ochtends 09.30 en s avonds 21.30.. Daar tussenin is weg...
Chanulleke

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Helaas hier ook dit probleem kom je net thuis kun je je programmas niet bekijken kabels eruit en resetten werkt niet
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Chanulleke, jojo77, door een storing kun je nu inderdaad geen replay tv gebruiken op de Mediabox XL. Je kunt als het goed is wel terug kijken via Ziggo GO.
Hopelijk wordt de storing snel opgelost! :worried:
FS84

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Hier betaal je dan 70,- per maand voor. Sorry hoor Ziggo, maar met de mediabox is het de laatste tijd om te janken. Replay tv laat echt te wensen over. Om nog maar niet te spreken over het lawaai wat de box maakt...

Ben benieuwd of er op korte termijn verbetering in komt want op deze manier gaat het abonnement snel opgezegd worden.
FS84

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Naar Ziggo Go verwijzen is geen alternatief, de box moet gewoon werken. Daar wordt immers voor betaald.
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Hoi FS84,

Vooropgesteld, ik ben niet van Ziggo, maar gewoon een klant die op deze klant-helpt-klant community anderen probeert te helpen en ik heb dus net zoveel last van deze storing als iedereen. Mijn advies is zeker geen advies van Ziggo, maar is bedoeld voor hen die vandaag wél graag iets terug willen kijken. Iets is beter dan niets lijkt me dan 😉

Ik ben het met je eens dat de box gewoon hoort te werken, echter, een storing kan altijd voorkomen. Bij jou speelt er blijkbaar wat anders en dat moet dan ook aangepakt worden.

Om bij het begin te beginnen, wat is de signaalsterkte en -kwaliteit bij NPO1? (Menu > Opties > Diagnostiek en dan een klein beetje naar beneden totdat je de twee balkjes ziet.)

Heb je de Mediabox XL opgenomen in het thuisnetwerk en, als je een los modem hebt, heb je een utp kabel tussen de box en het modem/router zitten? Zo ja, geef het dan even aan, beide veroorzaken namelijk veel problemen. Als het antwoord op beide vragen nee is, verander het dan ook zeker niet 🙂

Groet,
Evert
FS84

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Hoi Evert, excuus, ik ging er vanuit dat je een medewerker van Ziggo bent.
En idd, bij gebrek aan beter is het een optie om Ziggo go te kijken.

Fijn dat je me probeert te helpen. Ik heb laatst een nieuw modem ontvangen wegens slechte wifi. Dit is inmiddels zeer goed in orde. Daarnaast ook een nieuwe mediabox ontvangen, geen verbetering tov de oude box. (Lawaai maken ze trouwens allemaal). Box blijft heel vaak hangen en moet hem dan met de schakelaar uit en aanzetten. Daarna werkt de box weer.
Er is ook een keer een monteur geweest die de signaalsterkte en kwaliteit bekeken heeft. Beiden zijn dik in orde. Er werd me laatst door Ziggo geadviseerd om de box met het modem te verbinden met UTP. (Dit heb ik trouwens pas gedaan toen ik de nieuwe box kreeg). Ik zal deze er nu tussenuit halen. Box zit niet op het thuisnetwerk.

Wellicht levert het verwijderen van de UTP iets op. Ik ga het de komende tijd in de gaten houden.

Bedankt voor je antwoord en tips!

Gr Frank.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
FS84 schreef: " Er werd me laatst door Ziggo geadviseerd om de box met het modem te verbinden met UTP."

Ben benieuwd welke afdeling dit aan je geadviseerd heeft, want dit geeft al jaren allerlei problemen.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic