Beantwoord

Geen programmainformatie beschikbaar in tv-gids

• 13 januari 2019
  • 7 Reacties
  • 2084x Bekeken

In de TV gids zie ik -al geruime tijd- bij bijna alle zenders 'geen programma-informatie beschikbaar'.
Tevens reageert de AB erg slecht als ik naar rechts wil navigeren.
Alle stappen heb ik doorlopen die beschreven worden,zoals uit en aan zetten, minuutje wachten, kwartiertje wachten etc etc... maar de diagnostiek geeft nog steeds aan dat de software als laatst bijgewerkt is op Za 22-12-18. Al een paar weken geleden, dus. Ik krijg dus kennelijk geen software update.
Wat gaat er fout....?
icon

Best beantwoord door AlexHelpt 13 januari 2019, 20:17

Als On Demand (TV Gemist, Movies & Series) niet werkt:
  • Controleer de Energieinstellingen in standby via Menu > Voorkeursinstellingen > Energieverbruik in stand-by; we adviseren Middel of Hoog)
  • Mediabox XL 1 minuut uit de stroom, daarna weer in de stroom
  • Als de tijd in het schermpje verschijnt, zet je de Mediabox XL voor een minuutje aan (gewoon TV kijken)
  • Na de minuut de Mediabox XL op standby zetten voor 30 minuten. In deze tijd zal de Mediabox XL worden 'gedwongen' om alle (tvgids)updates weer binnen te krijgen
Als On Demand (TV Gemist, Movies & Series) wel werkt, en bovenstaande niet heeft geholpen:
  • Zet de Mediabox XL terug naar de fabrieksinstellingen (Menu > Uitgebreide instellingen > Mediabox XL > Fabrieksinstellingen). Kies voor de Standaardinstellingen; of gemaakte opnames moeten worden bewaard mag je zelf weten (let op: je verliest wel de geprogrammeerde opname-instellingen).
Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, start dan een nieuw topic.

7 Reacties

Terugzetten naar fabrieksinstellingen heeft gewerkt. Had ik eigenlijk zelf ook kunnen verzinnen, natuurlijk. 😁
Anyway..... niet aan gedacht. Thanx ! 👍
Reputatie 6
Badge +15
Als On Demand (TV Gemist, Movies & Series) niet werkt:
  • Controleer de Energieinstellingen in standby via Menu > Voorkeursinstellingen > Energieverbruik in stand-by; we adviseren Middel of Hoog)
  • Mediabox XL 1 minuut uit de stroom, daarna weer in de stroom
  • Als de tijd in het schermpje verschijnt, zet je de Mediabox XL voor een minuutje aan (gewoon TV kijken)
  • Na de minuut de Mediabox XL op standby zetten voor 30 minuten. In deze tijd zal de Mediabox XL worden 'gedwongen' om alle (tvgids)updates weer binnen te krijgen
Als On Demand (TV Gemist, Movies & Series) wel werkt, en bovenstaande niet heeft geholpen:
  • Zet de Mediabox XL terug naar de fabrieksinstellingen (Menu > Uitgebreide instellingen > Mediabox XL > Fabrieksinstellingen). Kies voor de Standaardinstellingen; of gemaakte opnames moeten worden bewaard mag je zelf weten (let op: je verliest wel de geprogrammeerde opname-instellingen).
Het was overigens altijd oke. Maar ineens gebeurt het dat er geen programma-informatie meer is. Alleen het programma
wat nu bezig is. Alles rechts ernaast (wat nog komen moet) zie ik niet.
Heb je de Mediabox XL of Horizon box opgenomen in een thuisnetwerk met je afstandsbediening? NEE.
En/of de Mediabox XL met een UTP kabel aangesloten aan je modem? NEE.

Reputatie 7
Badge +26
Dit al geprobeerd ?
https://community.ziggo.nl/ziggo-replay-tv-gids-157/geen-info-in-de-tv-gids-van-de-mediabox-xl-lees-hier-de-oplossing-17314
Reputatie 7
Badge +35
Kun je hier je signaalsterkte met een foto plaatsen of een nauwkeurige omschrijving als de box op NPO1 staat?
Druk op de Menuknop van je afstandsbediening.
Ga naar Opties.
Selecteer Diagnostiek en druk op OK.
Klik een paar keer op het pijltje naar beneden totdat je de opties Signaalsterkte en Signaalkwaliteit in beeld ziet.
Wacht even een paar seconden totdat de balk achter de opties wit kleurt.
Je ziet nu of de signaalkwaliteit en signaalsterkte Matig, Goed of Uitmuntend is.

Heb je de Mediabox XL of Horizon box opgenomen in een thuisnetwerk met je afstandsbediening?
En/of de Mediabox XL met een UTP kabel aangesloten aan je modem?
Laat SVP even weten, er zijn nogal wat problemen met deze wijze van aansluiten en instellen van de Mediabox XL.