1
Vraag
2
Reacties
Weijenbarg

Level 2
  • 43Posts
  • 1Oplossingen
  • 13Likes

Geen programma-informatie, tv-gids of on demand.

Wij hadden al een tijdje af en toe het probleem met de mediabox dat deze 3 het niet deden. Opzich was het nooit een grote ramp, omdat het na een paar uurtjes wel weer goed ging.

Alleen deze week is dat helaas niet het geval. We hebben nu al een aantal dagen dat de programma-informatie, de tv-gids en on demand niet werkt. Ik heb al bij ziggo gezocht naar een antwoord, en ik kwam bij dit uit. Nu hebben wij dit geprobeert, maar het heeft niet geholpen, en het begint nu wel heel erg irritant te worden dat deze 3 dingen niet werken.

Wij hebben deze week in deze regio wel een werkzaamheid aan het netwerk gehad, dus misschien dat het daarmee in verband staat, maar wij weten nu dus niet wat wij nog kunnen doen om dit probleem op te lossen.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17421Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
In 1e instantie zou ik inderdaad even langer de stroom er afzetten. ( stekker er uit) Hierna kunnen we weven verder kijken voor een evt oplossing.

Met name de mediabox xl in een netwerk opnemen kan dus ook zijn problemen geven. ( dit wel hoofdzakelijk met een utp kabel) maar wifi moet kunnen, maar ook moet dit zeer goed ingesteld zijn. Ik ga er van uit dat dit ok is, omdat je aangaf : nooit problemen heb gehad.

Verder probeer eens ook even voor het aanzetten/ of tijdens het kijken de coax kabel af te koppelen en daarna weer te plaatsen.

Maar zet dus eerst de box wat langer zonder stroom. Ik hoor van je gr Rob

Bekijk in context

7 Reacties 7
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17421Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Weijenbarg Even het volgende: Je gaf aan dat er werkzaamheden zijn geweest. Is de signaal sterkte toegenomen? Zit deze bv nu in de uitmuntend of nog steeds in de goed? Optie>diagnostiek hier kan je dit zien.

Verder wanneer is de software het laatst bij gewerkt? Ook dit in diagnostiek te zien. Belangrijk is de 2e datum die moet recent zijn.

Verder in de uitleg staat dat 10 tellen van het stoom zetten genoeg is... Mijn ervaring minimaal 10 minuten! Liefst een half uur.

Heb je een losse modem aangesloten op de mediabox xl?

Dit is af te raden. Ik stel deze vraag omdat je aangaf dat je dit probleem wel eens vaker ( hoewel kort ervaart.)

Verder hoe heb je alles aangesloten? evt sreenshot plaatsen.
Weijenbarg
Topicstarter
Level 2
  • 43Posts
  • 1Oplossingen
  • 13Likes
De signaalsterkte is goed, en de signaalkwaliteit is uitstekend. De software is zonet om 12:23 voor het laatst bijgewerkt

We hebben de mediabox een minuut van achteren uitgezet met het stroom eraf, maar dit zou dus minimaal 10 minuten moeten zijn?

Ons internet verloopt via een externe sitecom modem van de ziggo, die verloopt niet via de mediabox. We hebben de mediabox via Wi-Fi verbonden met de modem.

En alles zit verder goed aangesloten, vooral aangezien we dit probleem eerder niet hadden, het is sinds kort, alleen nu deze week dus constant, en we hebben niks qua kabels losgekoppeld of verandert.
Steefb

Level 20
  • 15865Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes
Heb je deze ook al geprobeerd? Is wat uitgebreider dan die op de site.

https://community.ziggo.nl/ziggo-replay-tv-gids-157/geen-info-in-de-tv-gids-van-de-mediabox-xl-lees-hier-de-oplossing-17314
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17421Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
In 1e instantie zou ik inderdaad even langer de stroom er afzetten. ( stekker er uit) Hierna kunnen we weven verder kijken voor een evt oplossing.

Met name de mediabox xl in een netwerk opnemen kan dus ook zijn problemen geven. ( dit wel hoofdzakelijk met een utp kabel) maar wifi moet kunnen, maar ook moet dit zeer goed ingesteld zijn. Ik ga er van uit dat dit ok is, omdat je aangaf : nooit problemen heb gehad.

Verder probeer eens ook even voor het aanzetten/ of tijdens het kijken de coax kabel af te koppelen en daarna weer te plaatsen.

Maar zet dus eerst de box wat langer zonder stroom. Ik hoor van je gr Rob
Weijenbarg
Topicstarter
Level 2
  • 43Posts
  • 1Oplossingen
  • 13Likes
robbo wrote:
In 1e instantie zou ik inderdaad even langer de stroom er afzetten. ( stekker er uit) Hierna kunnen we weven verder kijken voor een evt oplossing.

Met name de mediabox xl in een netwerk opnemen kan dus ook zijn problemen geven. ( dit wel hoofdzakelijk met een utp kabel) maar wifi moet kunnen, maar ook moet dit zeer goed ingesteld zijn. Ik ga er van uit dat dit ok is, omdat je aangaf : nooit problemen heb gehad.

Verder probeer eens ook even voor het aanzetten/ of tijdens het kijken de coax kabel af te koppelen en daarna weer te plaatsen.

Maar zet dus eerst de box wat langer zonder stroom. Ik hoor van je gr Rob


Dit lijkt te hebben geholpen. Ik had de mediabox weer van achteren uitgezet, en de stroomkabel eruit gehaald, en dit voor 30 minuten zo gehouden. De mediabox na dat half uur weer aangezet, gewacht tot de tijd weer op het schermpje verscheen, en de mediabox voor 1 minuut aangezet, om de mediabox daarna weer uit te zetten. Toen heb ik de mediabox voor een half uur uitgelaten, en weer aangezet, en zowel programma informatie, tv-gids en on demand lijken weer te werken. :thumbsup:
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17421Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Goed om te horen! Veel kijk plezier verder! Gr Rob
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes
Fijn dat je zo goed geholpen bent!

robbo bedankt, en Weijenbarg veel plezier met de nu weer goed werkende dienst 🙂 Ik sluit het topic.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic