Geen netflix via ziggo kanaal 150 en ook via app binnen ziggo

• 23 oktober 2018
  • 16 Reacties
  • 16770x Bekeken

Ik krijg sinds enkele dagen geen verbinding met Netflix via kanaal 150 en ook niet via app op de tv. Alles al geprobeerd ; mediabox xl uitgezet en weer aangezet, mediabox xl van het stroom afgehaald, en weer op netstroom aangesloten. Op mijn mobiele telefoon en mijn ipad werkt netflix wel. Eat kan ik nog meer doen?

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, start dan een nieuw topic.

16 Reacties

Reputatie 7
Hi @kaekebekeml, allereerst van harte welkom op onze Community!

Ik zie momenteel geen algehele storing gemeld voor de Netflix app, maar het kan inderdaad voorkomen dat de app soms niet goed opstart.

Doorloop onderstaande stappen, ik ben benieuwd of de Netflix app daarna weer werkt!
- Ga naar het Apps menu op de Mediabox XL
- Ga naar het Netflix logo (start Netflix niet op)
- Toets op de afstandsbediening "7890" in
- Onderin beeld verschijnt de melding "Your Netflix has been reset"
- Druk op OK
- Hierna moet je opnieuw inloggen bij Netflix op de Mediabox XL
Goedemiddag, ik heb sinds afgelopen vrijdag ook problemen met kanaal 150 en 151. Deze blijven op heb beginscherm van Videoland en Netflix staan. Verder gebeurt er niks. Ziggo geeft aan dat we de mediabox moeten resetten. Maar heb dit al een paar x gedaan maar zonder succes. Ook op onze extra mediabox werkt het niet. Maar Ziggo geeft aan dat dit nog nooit heeft gewerkt op de extra mediabox. Best wel grappig omdat we al zo'n 2 jaar kijken op deze box. En sinds afgelopen vrijdag niet meer (en dus op de hoofdbox ook niet). Lijkt me wel toevallig.
Ik heb de mediabox XL (hoofdbox) 30 minuten van de stroom gehaald.
Daarna alles weer opgestart en nu werkt het weer (ook op de extra mediabox).
Hallo allemaal,

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen. We hebben sinds kort een nieuwe mediabox XL aangesloten omdat de vorige vaak uitviel. Dus nieuw apparaat gekregen en aangesloten. Op de vorige mediabox keken we altijd Netflix op kanaal 150. Met de nieuwe box werkt dat niet meer. We hebben bij Netflix alle apparaten afgemeld. dat werkte niet. nieuw wachtwoord aangemaakt bij netflix om te kijken of we dan de vraag kregen opnieuw in te loggen. Dat lukte ook niet.
Mediabox uitgezet. Stekker uit tv. Van modum afgehaald. Gewacht en opnieuw opgestart. Paar dagen gewacht. Niets lukt.
Gebeld met Ziggo. die verwijzen me naar Netflix. contact met Netflix opgenomen, die verzekeren me dat voor 100% het probleem bij Ziggo ligt.
Op alle andere apparaten werkt Netflix goed.
Bij Ziggo kunnen ze me ook niet uitleggen hoe ik netflix kan uitloggen en opnieuw kan inloggen. Bovenstaande tip werkt bij ons ook niet. Ik krijg geen mogelijkheid om uit te loggen bij de app. Ook niet met 7890
Super vervelend dit.
Reputatie 7
Badge +35
@Ikke100

Kun je hier je signaalsterkte met een foto plaatsen of een nauwkeurige omschrijving als de box op NPO1 staat?
Druk op de Menuknop van je afstandsbediening.
Ga naar Opties.
Selecteer Diagnostiek en druk op OK.
Klik een paar keer op het pijltje naar beneden totdat je de opties Signaalsterkte en Signaalkwaliteit in beeld ziet.
Wacht even een paar seconden totdat de balk achter de opties wit kleurt.
Je ziet nu of de signaalkwaliteit en signaalsterkte Matig, Goed of Uitmuntend is.

Heb je de Mediabox XL of Horizon box opgenomen in een thuisnetwerk met je afstandsbediening?
En/of de Mediabox XL met een UTP kabel aangesloten aan je modem?
Laat SVP even weten, er zijn nogal wat problemen met deze wijze van aansluiten en instellen van de Mediabox XL.
Fijn Bert dat je even meedenkt!
ik heb signaalsterkte goed tegen uitmuntend aan. signaalkwaliteit uitmuntend zie foto.
geen thuisnetwerk op afstandsbediening. UTP kabel loopt volgens mij via televisie. Ik zie wel een coaxkabel zie foto en HDMI kabel

Reputatie 7
Badge +35
@Ikke100 Ik zie een tussenstuk aan het einde van je kabel.
Kun je die ertussenuit halen, alles kan een signaal verstoring veroorzaken.

Kun je ook het beeld laten zien iets onder de signaalwaarden.
Ik ben benieuwd wat voor IP adres je hebt, dit lijkt ook een probleem te kunnen veroorzaken.
Reputatie 7
Badge +35
@Ikke100 Ik heb mijn bericht hierboven nog wat aangepast.

ik krijg het tussenstuk niet eruit. zat er altijd al aan. lijkt uit een stuk te bestaan.
Reputatie 7
Hi @kaekebekeml, allereerst van harte welkom op onze Community!

Ik zie momenteel geen algehele storing gemeld voor de Netflix app, maar het kan inderdaad voorkomen dat de app soms niet goed opstart.

Doorloop onderstaande stappen, ik ben benieuwd of de Netflix app daarna weer werkt!
- Ga naar het Apps menu op de Mediabox XL
- Ga naar het Netflix logo (start Netflix niet op)
- Toets op de afstandsbediening "7890" in
- Onderin beeld verschijnt de melding "Your Netflix has been reset"
- Druk op OK
- Hierna moet je opnieuw inloggen bij Netflix op de Mediabox XL

Inmiddels is er wel een storing gemeld, maar die speelt niet op alle mediaboxen. @Ikke100, misschien speelt dit ook bij jou.

We zien dat sommige mediaboxen de Netflix app niet op kunnen starten (terwijl andere apps wel gewoon werken), daarbij lijkt het probleem in het unieke identificatienummer te zitten waarmee Netflix jouw apparaat kan herkennen.

Achterhaal het ESN nummer (of het ontbreken daarvan) via onderstaande stappen:
1. Open de Ziggo Mediabox XL App store via het MENU
2. Ga op het icoontje van Netflix staan in de categorie TV & Video
3. Druk op de afstandsbediening op de knop "info".
4. Graag het lange nummer (onder in het beeld) noteren
Verschijnt er onderin geen lang nummer? Dan willen we dat ook graag weten!

Ander probleem met de Netflix app: loopt vast bij aftiteling.
Als ik je uitleg volg verschijnt er in eerste instantie tekst onder het Netflix app-icoon.
Als ik op info klik valt deze tekst weg en blijft alleen het sterretje staan. Geen nummer helaas.
zie foto
Reputatie 7
Check, ik meldt jouw voorbeeld ook aan bij het onderzoek. Normaal hoort daar een lang nummer te verschijnen zoals ook bij onze mediabox op kantoor. Het ontbreken daarvan is een probleem, dit wordt onderzocht!
@Mark Ziggo sinds een paar dagen werkt het ineens wel. ik heb voor jou registratie ook even gekeken of het nummer er nu wel staat. Dat is idd het geval. Het heeft dus ruim twee weken geduurd voordat dit nummer verschenen is na het aansluiten van deze nieuwe mediabox.
Bedankt voor jullie hulp!
Reputatie 7
@Mark Ziggo sinds een paar dagen werkt het ineens wel. ik heb voor jou registratie ook even gekeken of het nummer er nu wel staat. Dat is idd het geval. Het heeft dus ruim twee weken geduurd voordat dit nummer verschenen is na het aansluiten van deze nieuwe mediabox.
Bedankt voor jullie hulp!

Gelukkig! Ik lees in het onderzoeksticket inderdaad ook dat het probleem is gevonden en opgelost.