TB85

Level 1
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Geen interactieve diensten...

Sinds week geen replay tv meer. On demand werkt ook niet meer. Foutmeldingen 6010, 8015, 6070 en 6080 gehad. 6010 nu al ruim een week. Heb alles nagekeken en opnieuw opgestart en gekoppeld e.d. maar helpt allemaal niet. Tv kijken doet t wel. Ook was mijn horizon kast flink aan t blazen vorige week, maar had toen nog wel af en toe verbinding. Nu blaast ie niet meer, maar heb nu helemaal geen interactieve diensten meer. Monteur heeft t een paar maanden geleden geïnstalleerd en toen deed alles t. Had zelfs splitter vervangen... dus daar kan t niet aan liggen. Dus mijn vraag. Gaat dit nog goed komen? Wat kunnen jullie hieraan doen? MVG
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
TB85
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Heb Horizon nacht uit gelaten en vanmorgen weer opgestart en hij doet het weer!! Hij heeft nu ook goed signaal :smirk:. Dus kan nu alles opeens weer. Vreemd, maar ben blij dat het weer werkt... In ieder geval bedankt voor het zoeken naar oplossingen. :ok_hand:

Bekijk in context

15 Reacties 15
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23611Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes
Hoi TB85 en welkom op de community.

Heb je een Modem achter je media box xl hangen en zo ja welke, heb je deze ook al eens herstart.
Je zet je Media Box XL uit via schakelaar achterkant, dan zet je je modem uit en na een minuutje laat je deze weer online komen, terwijl je modem online komt, zet je nu je Media Box XL aan en deze heeft 15 minuten nodig online te komen.

Mocht dit niet lukken, staat je media box xl in het netwerk opgenomen, bij ja, graag je media box xl uit het netwerk halen door Menu te klikken, dan naar Mijn Thuisnetwerk, staat je Thuisnetwerkmodus op Gateway dan is het goed, staat hij verbonden met netwerk haal hem er dan uit door Instellen Thuisnetwerk te klikken en dan Instellen op de Media Box te klikken.

Laat maar even weten of het gelukt is

Je kan ook nog even hier Storingen|Klantenservice|Ziggo klikken.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes
Kun je hier je signaalsterkte met een foto plaatsen of een nauwkeurige omschrijving als de box op NPO1 staat?
Druk op de Menuknop van je afstandsbediening.
Ga naar Opties.
Selecteer Diagnostiek en druk op OK.
Klik een paar keer op het pijltje naar beneden totdat je de opties Signaalsterkte en Signaalkwaliteit in beeld ziet.
Wacht even een paar seconden totdat de balk achter de opties wit kleurt.
Je ziet nu of de signaalkwaliteit en signaalsterkte Matig, Goed of Uitmuntend is.

Heb je de Mediabox XL of Horizon box opgenomen in een thuisnetwerk met je afstandsbediening?
En/of de Mediabox XL met een UTP kabel aangesloten aan je modem?
Laat SVP even weten, er zijn nogal wat problemen met deze wijze van aansluiten en instellen van de Mediabox XL.
TB85
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Bedankt voor jullie reacties. Heb in de bijlage wat foto's. Heb alles gereset en weer opgestart, maar helaas nog steeds niks. Thuiswerkmodus staat op gateway-modus. Het vreemde is dat hij het gewoon heel lang goed gedaan heeft en plots niks meer qua interactieve diensten. Heb wel gewoon tv... er zit wel een utp-kabel, maar dat zat er al toen de monteur alles geïnstalleerd had. Dus lijkt mij niet logisch dat t daar aan ligt. Maar ik weet t ook niet....
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes
Je signaalsterkte is veel te zwak.
Hoeveel meter coax heb je in totaal in je huis liggen?
Als dit onder de 10 meter is, dan zal Ziggo je waarschijnlijk de oplossing moeten brengen.

Is het meer dan zal een versterker waarschijnlijk je de oplossing gaan brengen.
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23611Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes
Bert haalt de woorden al uit me mond, Signaal is te zwak om alles te ondersteunen en een Signaal versterker bied hierbij uitkomst. Laat maar weten wat Ziggo je kan bieden :wink:
TB85
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Tnx. Toch vind ik het vreemd dat het maanden goed gaat en ineens niet meer werkt... of dat er opeens weinig signaal is...
Zal kijken of Ziggo er iets aan kan doen.
In ieder geval bedankt voor jullie reacties 🙂
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes
TB85 Door werkzaamheden in de straat, de wijk of de regio kan het signaal flink wijzigen.

Misschien was het in het verleden net genoeg, maar als standaard te sterk en is het nu goed, maar voor jou net te zwak geworden.
Hier was het ooit heel zwak en toen een versterker geïnstalleerd en een paar jaar later was het een tijdje zo sterk dat alles goed ging met 40 meter coax kabel binnen zonder de versterker, met de versterker werd de Mediabox XL helemaal verstoord door oversturing.
Nu weer normaal en de versterker aangesloten, maar bij mij ligt er nu meer dan 50 meter coax, dus dat is wel logisch.

Hoeveel meter coax heb je in huis liggen in totaal?

Ziggo norm is, als het meer is als 10 meter en je hebt een te laag signaal, dan moet je zelf voor een versterker zorgen.
Is het minder dan 10 meter, dan kan het signaal opgekrikt worden voor je of er werd wel eens een versterker aangesloten door de monteur.
TB85
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Be rt. Bedankt. Heb een kabel van iets meer dan 10 meter Dus denk dat ik een versterker nodig heb. Heb alleen nu helemaal geen TV meer... Dacht ik zet alles op febrieksinstellingen, maar hij heeft nu 1010 als melding. :no_mouth:. Dus ik wacht nu op reactie van Ziggo.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes
1010 is de code voor geen retoursignaal wat Ziggo kan bereiken.

Het enige wat je zelf kunt doen is alle kabels een keer loshalen en weer goed vastdrukken/draaien, er wil er wel eens een beetje losgaan, dit overkomt vooral de kabel die in je Mediabox XL gaat, soms wordt de verbinding een beetje lam, de buitenkant een klein beetje samendrukken en weer steig erop duwen wil nogal eens helpen.

Heeft dit geen effect dan met Ziggo contact opnemen.
TB85
Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators eens in de paar werkdagen langskomen in ieder topic, dus dat kan nog een paar dagen duren.

Wil je sneller contact met Ziggo, gebruik dan de chat en geef deze link door, dan kunnen zij zien hoe het er bij je uitziet: https://community.ziggo.nl/ziggo-replay-tv-gids-157/geen-interactieve-diensten-34111?postid=339204

De chatbox (24 uur per dag/365 dagen per jaar te gebruiken) komt rechtsonder in beeld van de pagina hieronder, als er iemand beschikbaar is, soms even wachten:
https://www.ziggo.nl/chat
TB85
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Heb Horizon nacht uit gelaten en vanmorgen weer opgestart en hij doet het weer!! Hij heeft nu ook goed signaal :smirk:. Dus kan nu alles opeens weer. Vreemd, maar ben blij dat het weer werkt... In ieder geval bedankt voor het zoeken naar oplossingen. :ok_hand:
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes
TB85 Veel kijkplezier gewenst.:relaxed:

Mocht er weer wat zijn, laat het hier weten.
Marianne
Community Developer
Community Developer
  • 1600Posts
  • 139Oplossingen
  • 1821Likes
Hi TB85, fijn dat alles inmiddels weer werkt. Zo te zien stonden xGarfieldx-Dave en Be rt al voor je klaar om je hiermee te helpen, toppers!
TB85
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Hallo. Het heeft gewerkt, maar helaas sinds nu weer laag signaal. Willen nu daarom een signaal-versterker aanschaffen. Hebben nu een coax kabel van ongeveer 15 meter. Hebben jullie nog suggesties voor een goede signaal-versterker? Hoor t graag.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes
Wil je voor de toekomst ook klaar zijn, dan zou ik of de Hirschmann HMV41 of de Technetix fra 752 X nemen.
Het is maar net wat je voorkeur heeft.
TB85
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Tnx Be rt

Uitgelicht topic