Geen info in de tv gids van de Mediabox XL? Lees hier de oplossing!



Toon eerste bericht

240 Reacties

Voor de zoveelste keer weer problemen
In plaats dat jullie mij aan het werk zetren zou het fijn zijn als jullie eens wat doen.
Ik heb dus geen twee datums links is onbekend en rechts is 12 2 2019 dus 12 dagen geleden.
Energie sraat op hoog dus waarom hebben jullie niet de kennis om iets op te lossen
100 euro per maand mag je toch wel een beetje kwaliteit verwachten
Ik ga nu informatie winnen bij kpn en ga weg bij Ziggo zooi
Reputatie 7
Badge +35
@Brandje Even een paar vragen om één en ander uit te sluiten of om de oorzaak te vinden.

De Mediabox XL kan prima werken, maar het is een gevoelig apparaat, vandaar de vragen hieronder.

Kun je hier je signaalsterkte met een foto plaatsen of een nauwkeurige omschrijving als de box op NPO1 staat?
Druk op de Menuknop van je afstandsbediening.
Ga naar Opties.
Selecteer Diagnostiek en druk op OK.
Klik een paar keer op het pijltje naar beneden totdat je de opties Signaalsterkte en Signaalkwaliteit in beeld ziet.
Wacht even een paar seconden totdat de balk achter de opties wit kleurt.
Je ziet nu of de signaalkwaliteit en signaalsterkte Matig, Goed of Uitmuntend is.

Heb je de Mediabox XL of Horizon box opgenomen in een thuisnetwerk met je afstandsbediening?
En/of de Mediabox XL met een UTP kabel aangesloten aan je modem?
Laat SVP even weten, er zijn nogal wat problemen met deze wijze van aansluiten en instellen van de Mediabox XL.

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers erop?

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators iedere paar werkdagen langskomen in ieder topic.
Beste Bert
Ik ben niet gek en de zelfde vragen heb ik al een keer of 30 gehoord en beantwoord
Eco staat hoog
Singaal is goed en de tweede is uitstekend
Nee niet opgenomen in thuisnetwerk
En aangesloten met kabel
Een maand geleden voor de 6 de keer een monteur geweest en zegt alles is in orde
Maar dit zegt genoeg over jullie kwaliteit
Reputatie 7
Badge +35
@Brandje Ik ben een klant op dit klant helpt klant forum waar Ziggo moderators eens in paar werkdagen voorbijkomen.

Ik kan niet zien dat je niet gek bent en kan ook niet weten wat je allemaal gehoord hebt en gedaan hebt en beantwoord hebt.

Ik snap je frustratie na 6 monteurs en leg je probleem nu direct weg bij een Ziggo moderator, zij kunnen zien wat er zich afgespeeld heeft en zij kunnen diep in de systemen kijken en zijn uitermate vasthoudend en effectief en mogelijk reageert er morgen al één.

Als jij zorgt dat je postcode en huisnummer in je profiel staan, dan kunnen ze direct alles erbij pakken.

Maar misschien is er al iets te vinden, als je er zin in hebt, anders tot morgen wachten op een moderator.

Kun je hier je downstream en upstream waarden uit de mediabox XL plaatsen met een screenshot?
Als je inlogt in de Mediabox XL zie je links in het menu downstream en upstream.
Reputatie 7
Hallo @Brandje,

Vervelend om te lezen dat je na contact met ons en zoveel bezoeken van onze monteurs de mediabox nog niet optimaal werkt. We willen graag dat je ongestoord onze diensten kan gebruiken. Ik zie dat recent je Mediabox XL is vervangen. Vannacht heb je via Facebook nog contact met mijn collega over het niet laden van de tv gids op de mediabox.

Je hebt deze mediabox nog niet zo lang in huis. Om de vervelende ervaringen met de mediabox te verhelpen heeft mijn collega je een installatiemonteur aangeboden.

Hebben jullie ook direct een afspraak gemaakt?
Ik ben ook op ziggo webcare twitter bezig maar weer een monteur die hier voor niets staat volgens mij zit het ergens in een modum aan jullie kant en niet aan mij kant
Reputatie 7
Super dat je ook via Twitter al contact hebt! Toevallig zit de collega waarmee je contact hebt vlak bij me. Zo te lezen heeft hij je goed advies gegeven en helpt hij je om problemen die je ervaart op te lossen.

Als ik toch via deze weg iets voor je kan doen, laat het weten.
Helaas kom ik met hem niet verder dan weer een monteur die komt.
Daar heb ik niets aan omdat ik dan weer problemen krijg een paar weken later.
Je collega zegt zelf ook verschillende metingen te zien de ene keer zegt hij staat mijn modum op laag bij eco en daarna weer hoog.
En hij zegt het niet maar hij denkt dat ik tegen hem.lieg
Ik ben get helemaal zat en eis ern gesprek met een leidinggevende of manager
Ik denk dat het een tijd wordt om de belbus van kassa in te schakelen
Reputatie 7
We willen je absoluut niet het gevoel geven dat je niet welkom bent en ook niet dat we je niet geloven. Het is voor jou en ook voor ons niet leuk dat je met dit gevoel zit. Je wil dat het probleem wordt opgelost, dat de tv-gids zonder gedoe wordt ingeladen. Mijn collega's en ik helpen je daar graag bij.

In enkele gevallen is erg lastig om op afstand een technische analyse te doen om samen het probleem op te lossen. In dat geval is het oplossing niet voor de hand liggend of makkelijk aantoonbaar. In die situatie stellen we voor dat er nogmaals een monteur langs komt die de oorzaak bij je thuis kan analyseren en herstellen. Uit je reactie begrijp ik dat je hier niet voor open staat.

Toch zie ik graag dat we dit samen tot een goed einde kunnen brengen, zodat je weer ongestoord tv kan kijken. Wij zijn oprecht van mening, dat we dit niet op afstand voor je kunnen doen en dat een monteur je hier het beste bij kan helpen.
Vandaag heb ik mijn moeder geholpen met het installeren van de Mediabox XL aangezien van analoog naar digitaal over moest en graag nog programma's op wil kunnen nemen.

Nu vind ik het gedrag van de TV-gids met opnemen vreemd. Wanneer ik iets voor morgen of overmorgen wil opnemen en in de gids naar morgen of overmorgen navigeer met de ">>" knoppen op de afstandsbediening en vervolgens met de ">" knop naar een ander tijdstip/propgramma wil gaan dan verspringt de gids op eens naar 3 dagen vooruit.

Kort samengevat, ik kan niet iets van opnemen van morgen of overmorgen. Wordt dit ook opgelost door de geboden oplossing van de topicstarter?

Het is een kwestie van proberen maar ik ben nu niet meer bij haar thuis.

Alvast bedankt.
Reputatie 7
Hoi @DPhoenix
Je zou eens kunnen proberen om de Mediabox XL een herstart te geven.
Meer info en hoe te doen, zie hier: https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/ontvangers/mediabox-herstarten/#Horizon

Laat nog even weten of het is gelukt 🙂
Hoi @DPhoenix
Je zou eens kunnen proberen om de Mediabox XL een herstart te geven.
Meer info en hoe te doen, zie hier: https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/ontvangers/mediabox-herstarten/#Horizon

Laat nog even weten of het is gelukt :)


Hoi @EnergieBoy
Ik zal nog even laten weten of het gelukt is en dat is het geval! Bedankt voor de hulp. Mijn moeder is inmiddels helemaal gewend aan de Mediabox XL en kan er prima mee uit de voeten. 🙂
Reputatie 7
Super om te horen :)
Veel plezier gewenst en dat je moeder en maar lang van mag genieten.

Reageer