Vraag

geen geluid, wel beeld op Ziggo kanalen. rest is ok

• 1 augustus 2020
  • 6 reacties
  • 103 keer bekeken

Ik heb wel beeld, maar geen geluid op de Ziggo kanalen (13, 14, 401 t/m 405). Wel geluid op alle andere kanalen. Sinds vandaag. Ook bij terugkijken eerdere programmas. Dus het ligt niet aan mijn kabels denk ik. Heb de mediabox een pasr keer opnieuw gestart, probleem blijft, alleen op de Ziggo kanalen.

6 Reacties

Reputatie 6
Badge +9

Ik denk het volume van de mediabox omhoog bijstellen.

Om welke gaat het?

Reputatie 7
Badge +27

Hoe staan je geluidsinstellingen Dolby of stereo?

Is een mediabox XL. Het probleem is alleen op bepaalde zenders/kanalen, Bijvoorbeeld alle NPO en RTL en SBS en BBC zenders geven WEL goed geluid. Het probleem is er zowel op de geluidsinstelling Dolby als op stereo. Ligt in ieder geval niet aan volumeinstelling van de box.

Reputatie 6
Badge +9

Nee , dat klopt een horizon heeft geen interne volumeregeling, de zenders waar je wel geluid bij hebt, hebben een DD geluidsspoor. Die waar je geen geluid bij hebt niet. Verder kan ik het niet verklaren.

Reputatie 7

Hey @Gerard van de Ven . Wat een vreemde zaak, zeg! 

Hoe heb je de boel momenteel aangesloten? Gebruik je het geluid van de tv zelf, of heb je externe apparatuur? Hoe/met wat voor kabels is alles met elkaar verbonden?

Hallo Lycke. Geluid en beeld gaat via HDMI naar een Pioneer VSX-1111 multi-kanaal versterker. Van daar naar surround set. Het probleem zit op bepaalde kanalen op de box. Ongeveer de helft heeft goed beeld en geluid, de andere helft alleen goed beeld. Signaal kwaliteit en internetsnelheid op de mediabox zijn uitstekend.

Ik heb ondertussen de mediabox uitgezet, de stekker er uit gehaald en een uurtje laten afkoelen. Na opstart heb ik nu weer geluid op alle kanalen……..

Probleem lijkt (in ieder geval tijdelijk) opgelost.

Reageer