Superspar

Level 1
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes

Geen Dolby Digital geluid RTL zender 4,5,7 en 8

SInds 22 november hebben RTL 4,5,7 en 8 geen Dolby Digital geluid.
Zijn er meer mensen die dit ervaren?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Michael Z1
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2609Posts
  • 346Oplossingen
  • 522Likes
Welkom op de Community, Superspar.

Aangezien ontzettend veel mensen last hadden van haperend geluid tijdens reclames, hebben we tijdelijk Dolby uit de RTL-zenders gehaald totdat er een permanente oplossing is. Sorry voor het tijdelijke ongemak, maar het is momenteel voor het grotere doel.

Bekijk in context

72 Reacties 72
Michael Z1
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2609Posts
  • 346Oplossingen
  • 522Likes
Welkom op de Community, Superspar.

Aangezien ontzettend veel mensen last hadden van haperend geluid tijdens reclames, hebben we tijdelijk Dolby uit de RTL-zenders gehaald totdat er een permanente oplossing is. Sorry voor het tijdelijke ongemak, maar het is momenteel voor het grotere doel.
Operator

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Ik had echt exact hetzelfde. Dus sinds een paar weken had ik last van een seconde geluid dat wegviel bij overgang van de ene reclame naar de andere.
en sinds gisteren inderdaad geen dolby meer.

ik hoop wel dat Ziggo dit snel oplost, want dit klinkt aanzienlijk slechter.
wolfje55

Level 1
  • 91Posts
  • 4Oplossingen
  • 12Likes
Ik heb híer geen woorden voor, omdat bij een aantal mensen tijdens de reclame even het geluid wegvalt, moet de meerderheid het zonder dolby doen.
Superspar
Topicstarter
Level 1
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes
Ja belachelijk. Met mijn Humax 3400C geen enkel probleem met DD op de RTL kanalen. Probleem zal wel ik de Ziggo Mediabox XL zitten. Die gebruik ik al jaren niet. Slecht product!
eriklinda

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Heb ook een HUMAX. Totaal geen problemen gehad, dus een beetje jammer dit.
wolfje55

Level 1
  • 91Posts
  • 4Oplossingen
  • 12Likes
Komt alleen bij Samsung voor.
Smokey79

Level 1
  • 28Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Michael Ziggo

Bedankt voor je reactie Michael...

Bedankt ook voor je heldere uitleg...
Alleen moet ik zeggen dat ik nooit haperend geluid heb ervaren tijdens de reclames.

En waarom is dit niet bekend bij de klanten-service ?

Ik heb 3 keer gebeld,

de eerste keer werd ik "geholpen" door een medewerkster die ik ook nog eens moest uitleggen wat 5.1 geluid inhield en gaf ze me haar conclusie, meneer wij ondersteunen geen externe apparaten dus ik kan u niet verder helpen... Ik verloor me geduld verbrak de verbinding en heb nog een keer gebeld,

Toen kreeg ik een lievere dame aan de lijn die aangaf dit door te gaan geven aan de Technische Dienst.

Toen het probleem in de avond nog niet opgelost was, heb ik weer gebeld, toen kreeg ik ook een vriendelijke meneer aan de lijn, die gaf aan dat er alleen een "log" was van het eerste gesprek en dat er geen melding was gedaan over mijn issue. Deze liep met mij alle instellingen langs, las me horizonbox uit, gaf aan dat alles goed stond, maar dat niet alle uitzendingen in DD5.1 werd doorgegeven. En me klomp brak toen ik maar zelf contact met RTL moest opnemen (betaalnummer).

Is het misschien verstandiger dit soort dingen op een Medewerkers WI-KI te zetten waar alle medewerkers in kunnen kijken. (dat je dan kan zoeken bij storingen op Dolby of AC3 of 5.1)
Dat lijkt me een goede stap om professioneler over te komen, misschien dat ik het niet getroffen heb, en enkel met rotte appels te maken heb gehad, enfin ik heb hier al een klacht over ingediend.

Voor me gevoel ben ik nu als leugenaar uitgemaakt, ik ben niet gehoord, nog geholpen.
Ik ben zwaar Ziggo Fan maar dit is niet, wat ik gewend ben.

Ja ik ben een NERD, helaas heb ik bij diverse concurrenten gewerkt (XS4ALL en KPN) hierdoor weet ik dat dit echt niet kan (hoe ik behandeld ben),
En voel me absoluut niet serieus genomen, en dat voor een klant die al jaren (2010) het duurste abonnement afneemt (komt ook vanwege de DSL wat hier op lage snelheid binnenkomt).

Zo ik moest even me frustratie van me afschrijven.

Groet, Kenneth

zie ook : https://community.ziggo.nl/mediaboxen-modules-95/ontbreken-van-dolby-digital-5-1-geluid-bij-rtl4-rtl5-rtl7-en-rtl8-33989#post338271
Marcel0570

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Michael Ziggo

Hoi Michael.
Is het mogelijk om het uitvoer volume van de zenders aan te passen?
beter gezegd. Alle db’s van alle zenders gelijk?
nu zijn alle Rtl zenders zeer laag in het volume door de aanpassing naar stereo geluid. Dus bij het zappen gaat het geluid knetterhard of zeer zacht.
Overigens was dit altijd al bij jullie eigen Ziggo sport zender het geval.
Super irritant. Als dat op te lossen is zet ik mn versterker op DTS en ben ik van het dolby gedoe af.
Bvd!
Smokey79

Level 1
  • 28Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Marcel0570 wrote:
Michael Ziggo


Hoi Michael.
Is het mogelijk om het uitvoer volume van de zenders aan te passen?
beter gezegd. Alle db’s van alle zenders gelijk?
nu zijn alle Rtl zenders zeer laag in het volume door de aanpassing naar stereo geluid. Dus bij het zappen gaat het geluid knetterhard of zeer zacht.
Overigens was dit altijd al bij jullie eigen Ziggo sport zender het geval.
Super irritant. Als dat op te lossen is zet ik mn versterker op DTS en ben ik van het dolby gedoe af.
Bvd!


Marcel0570 Kijk je via een Humax decoder ? Ik had ook het volume verschil, RTL was zachter, ik heb dit kunnen oplossen door de volume van de Humax op max te zetten via de afstandsbediening, scheelt al een beetje als je dan zapt naar een zender die wel DD geluid heeft, maar hoop dat ze dit wel z.s.m. oplossen..

Als ik via me TV kijk (CI+ Module) is het geluid van RTL harder, dan de kanalen met DD en moet ik inderdaad de volume handmatig bijstellen via me versterker..

Groet, Kenneth
Marcel0570

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Smokey79

thanks! Had het volume niet volle bak staan idd.
Die gebruik ik niet omdat ik altijd dd via mn Marantz loop te beuken.
Als je dan weer pcm gaat (door de aanpassing van ziggo) ipv dd krijg je die verschillen.
Het is nu redelijk goed opgelost!
hulde & bloemen!

mvg,
Marcel.
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
wolfje55 wrote:
Ik heb híer geen woorden voor, omdat bij een aantal mensen tijdens de reclame even het geluid wegvalt, moet de meerderheid het zonder dolby doen.



Tijdelijk even kiezen voor bv. Dolby PL (II/IIx o.i.d.) Niet zo mooi als het officiële geluidsspoor, maar kan prima klinken. Sterker: niet eens alles dat in DD 5.1 word uitgezonden is ook zo opgenomen en dan kan een andere geluidsstand op een goede receiver meer doen dan je denkt.
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Smokey79 wrote:

Marcel0570 wrote:
Michael Ziggo



Hoi Michael.
Is het mogelijk om het uitvoer volume van de zenders aan te passen?
beter gezegd. Alle db’s van alle zenders gelijk?
nu zijn alle Rtl zenders zeer laag in het volume door de aanpassing naar stereo geluid. Dus bij het zappen gaat het geluid knetterhard of zeer zacht.
Overigens was dit altijd al bij jullie eigen Ziggo sport zender het geval.
Super irritant. Als dat op te lossen is zet ik mn versterker op DTS en ben ik van het dolby gedoe af.
Bvd!
Marcel0570 Kijk je via een Humax decoder ? Ik had ook het volume verschil, RTL was zachter, ik heb dit kunnen oplossen door de volume van de Humax op max te zetten via de afstandsbediening, scheelt al een beetje als je dan zapt naar een zender die wel DD geluid heeft, maar hoop dat ze dit wel z.s.m. oplossen..

Als ik via me TV kijk (CI+ Module) is het geluid van RTL harder, dan de kanalen met DD en moet ik inderdaad de volume handmatig bijstellen via me versterker..

Groet, Kenneth



Maar dat lost niet echt het probleem op dat hier word genoemd. Overigens is dat volgens mij niet zomaar op te lossen, wat zelfs op een en dezelfde zender kunnen forse volumeverschillen voorkomen bij verschillende programma's. En zelfs in één programma zijn de verschillen soms absurd hoog, en dan heb ik het niet over dynamiek sprongen in films, die daar ook echt in thuis horen. Een dynamiek afvlakking klinkt in dat geval nergens naar.

Maar als je een Humax instelt op DD (Dolby Digital (5.1) dan moet je het volume, of liever de uitgangssterkte van de Humax voluit zetten, want anders kunnen forse verschillen ontstaan tussen zenders met Dolby en zenders met stereo geluid. Dat raad men ook aan. Maar nogmaals, daarmee hef je niet de verschillen op die men vaak duid als het gaat om hinderlijke volume niveauverschillen.
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
"Die gebruik ik niet omdat ik altijd dd via mn Marantz loop te beuken".

:thinking: Valt dit ook onder Nederlands? :grin:
Rene2716

Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Ik zeg beste ziggo, zet het maar gewoon weer aan, de reclame zal me worst zijn en het stereo geluid is echt bagger. Ook zou het idd fijn zijn als alle geluidssporen van alle zenders eens op dezelfde sterkte worden afgeregeld.
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Rene2716 wrote:
Ik zeg beste ziggo, zet het maar gewoon weer aan, de reclame zal me worst zijn en het stereo geluid is echt bagger. Ook zou het idd fijn zijn als alle geluidssporen van alle zenders eens op dezelfde sterkte worden afgeregeld.



Goed stereo is mooier als slechte DD 5.1 ... :relaxed:
Marianne
Community Developer
Community Developer
  • 1600Posts
  • 139Oplossingen
  • 1821Likes
Even een update: op dit moment worden met de verschillende partijen (RTL, TV Gids en andere achterliggende partijen) onderzocht waar dit probleem vandaan komt. Alle voorbeelden die we via de Community hebben verzameld nemen ze mee in de analyse. We hopen begin komende week meer informatie te ontvangen van deze partijen over de oorzaak én natuurlijk de oplossing.
HaroldFrl

Level 11
  • 628Posts
  • 11Oplossingen
  • 76Likes
Maar nu (ssst) kan (of alweer kon?) je wel de reclames doorspoelen op ReplayTV 🙂
Maar idd, DD5.1 uitschakelen, ben ik ook niet mee eens.
Die reclame hickups, dat was alleen op de (Horizon) Media XL Boxen, is dit een grote groep?
grammetje84

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Goedeavond,

Klopt het dat dit nu voor alle zenders geldt en via een CI+ module zoals in mijn geval?
MaxH

Level 17
  • 2765Posts
  • 104Oplossingen
  • 774Likes
HaroldFrl wrote:
Maar nu (ssst) kan (of alweer kon?) je wel de reclames doorspoelen op ReplayTV 🙂


Inderdaad, ieder nadeel heeft zijn voordeel :grinning:

Uitgelicht topic