Michael Ziggo Bedankt voor je reactie Michael...
Bedankt ook voor je heldere uitleg...
Alleen moet ik zeggen dat ik nooit haperend geluid heb ervaren tijdens de reclames.
En waarom is dit niet bekend bij de klanten-service ?
Ik heb 3 keer gebeld,
de eerste keer werd ik "geholpen" door een medewerkster die ik ook nog eens moest uitleggen wat 5.1 geluid inhield en gaf ze me haar conclusie, meneer wij ondersteunen geen externe apparaten dus ik kan u niet verder helpen... Ik verloor me geduld verbrak de verbinding en heb nog een keer gebeld,
Toen kreeg ik een lievere dame aan de lijn die aangaf dit door te gaan geven aan de Technische Dienst.
Toen het probleem in de avond nog niet opgelost was, heb ik weer gebeld, toen kreeg ik ook een vriendelijke meneer aan de lijn, die gaf aan dat er alleen een "log" was van het eerste gesprek en dat er geen melding was gedaan over mijn issue. Deze liep met mij alle instellingen langs, las me horizonbox uit, gaf aan dat alles goed stond, maar dat niet alle uitzendingen in DD5.1 werd doorgegeven. En me klomp brak toen ik maar zelf contact met RTL moest opnemen (betaalnummer).
Is het misschien verstandiger dit soort dingen op een Medewerkers WI-KI te zetten waar alle medewerkers in kunnen kijken. (dat je dan kan zoeken bij storingen op Dolby of AC3 of 5.1)
Dat lijkt me een goede stap om professioneler over te komen, misschien dat ik het niet getroffen heb, en enkel met rotte appels te maken heb gehad, enfin ik heb hier al een klacht over ingediend.
Voor me gevoel ben ik nu als leugenaar uitgemaakt, ik ben niet gehoord, nog geholpen.
Ik ben zwaar Ziggo Fan maar dit is niet, wat ik gewend ben.
Ja ik ben een NERD, helaas heb ik bij diverse concurrenten gewerkt (XS4ALL en KPN) hierdoor weet ik dat dit echt niet kan (hoe ik behandeld ben),
En voel me absoluut niet serieus genomen, en dat voor een klant die al jaren (2010) het duurste abonnement afneemt (komt ook vanwege de DSL wat hier op lage snelheid binnenkomt).
Zo ik moest even me frustratie van me afschrijven.
Groet, Kenneth
zie ook : https://community.ziggo.nl/mediaboxen-modules-95/ontbreken-van-dolby-digital-5-1-geluid-bij-rtl4-rtl5-rtl7-en-rtl8-33989#post338271