Beantwoord

Gebruikersnaam/Wachtwoord Mediabox XL (Horizon) resetten

• 15 december 2017
  • 46 Reacties
  • 6623x Bekeken

Ooit heb ik een aanpassing gedaan op de inlog (via 192.168.1.14) naar het modem gedeelte van de Horizon box.
Nu kom ik er met de gegevens waarvan ik dacht dat het was, niet meer in.

Ook admin/admin werkt niet.

Kan dit gereset worden?
icon

Best beantwoord door Thijs Ziggo 19 december 2017, 11:33

Hoi Lesacomi,

Ik zie dat jij jouw Mediabox XL ook als modem gebruikt. Wanneer ik de modeminstellingen naar de fabrieksinstellingen zet, dan kun je weer inloggen. Alles gaat dan weer terug naar origineel, dus bijvoorbeeld ook je wifiwachtwoorden etc. Is dat ok?

Groet,
Thijs
Bekijk origineel

46 Reacties

Reputatie 7
Badge +29
@Lesacomi, topics sluiten kunnen alleen moderators doen, wat je wel kunt doen is onderaan je eerste bericht het sterretje uitzetten van 'volg topic'. Wanneer je die uitgezet hebt, krijg je geen mailtjes meer.

Groet,
Evert
Reputatie 7
Hi @jpvdlaarse, ik heb de router in jouw Mediabox XL teruggezet naar fabrieksinstellingen en wifi is hierop nog steeds uitgeschakeld. Je kunt er weer op inloggen met admin;admin.
Reputatie 7
Hi @Spitje, @Max Krol en @Wiechers,

Ik heb jullie mediaboxen gereset naar standaardinstellingen (het modem gedeelte). Je moet nu weer in kunnen loggen met de standaard admin;admin combinatie.
De standaard wifi namen (SSID's) en bijbehorende wachtwoorden (WPA2-PSK) staan op de sticker onderop.

@Spitje, voor jou zet ik dadelijk de wifi nog uit in de mediabox.

@Quintvr182, @Maartendw4, @Rikoo en @Alto8elli. Is bij jullie ook nog een reset nodig? Ik hoor het graag.
@Mark Ziggo zou je mijn modem van de mediabox ook kunnen resetten? niet meer nodig, heb inmiddels gebeld
Reputatie 7
Badge +26
Je zou dit ook even via de helpdesk kunnen proberen. Ivm paas drukte en afwezigheid kan het zijn dat de moderators niet direct reageren.
Reputatie 7
Zou je mijn modem van de mediabox kunnen resetten? Ik ben mijn wachtwoord kwijt.

Hi @Ursu76, als het goed is is het modem in je Mediabox XL nu gereset. Het systeem gaf me alleen geen bevestiging hiervan, maar ik zie wel dat hij opnieuw opgestart is...

Kun je weer inloggen? Zo nee, stel via het menu het thuisnetwerk opnieuw in en probeer het nogmaals.
Bedankt, ik kan er weer in
@Mark Ziggo zou je het wachtwoord van mijn mediabox kunnen resetten en tegelijkertijd de wifi functie willen uitzetten? Alvast dank!
Reputatie 7
Badge +35
Op werkdagen komen Ziggo moderators voorbij in ieder topic, maar het kan een paar werkdagen duren.
Reputatie 7
Hoi Lesacomi,

Ik zie dat jij jouw Mediabox XL ook als modem gebruikt. Wanneer ik de modeminstellingen naar de fabrieksinstellingen zet, dan kun je weer inloggen. Alles gaat dan weer terug naar origineel, dus bijvoorbeeld ook je wifiwachtwoorden etc. Is dat ok?

Groet,
Thijs
Hoi Thijs,

Dank voor je reactie.

Ja dat is ok.

Het is al paar jaar geleden dat ik eea ingesteld heb, moet ik dan na jouw reset met netwerkkabel via pc inloggen met admin/admin en kan ik dan weer een SSID aanmaken met eigen naam en wachtwoord?
Of gaat dat via het menu van de Horizon box?

Groeten, Leo
Reputatie 7
Hoi Leo,

Ik heb de box voor je gereset! Je moet dan inderdaad inloggen via een netwerkkabel met je pc. Dan kun je alles weer aanpassen. :)

Groet,
Thijs
Voor mij hetzelfde graag. Wil de wifi uitzetten maar ben wachtwoord vergeten. Alvast bedankt.
Reputatie 7
Bij dezen voor je geregeld! Heb het wifi ook alvast voor je uitgezet. 🙂
Hoe kan ik dit topic sluiten? Ik hoef niet echt op de hoogte gehouden worden van anderen met hetzelfde probleem.
Groeten!
Zou je voor mij ook de inloggegevens kunnen resetten naar admin/admin ? Heb een tijd geleden de inlogggegevens aangepast maar ben deze kwijt.

Alvast bedankt voor je moeite,

Gr. Eddy
Ik ben weer achter mijn wachtwoord gekomen dus het modem hoeft niet gereset te worden.
@Thijs Ziggo
Zou je voor mij ook de inloggegevens van mijn Horizon Xl kunnen resetten naar admin/admin ?

Bedankt.
mvg Quint
Thijs kun je mijn mediabox ook resetten de helpdesk geeft verkeerde info hierover

gr Maarten
Hoi Thijs,
Zou je mijn box ook kunnen resetten naar admin/admin.

Gr, Rikoo
Dag Thijs,

Bij mij werkt inloggen op de box met admin / admin ook niet. Kun jij dat oplossen?

Groet,
Alex
Reputatie 7
Badge +29
Hoi @Alto8elli,

Er zijn geen moderators online in het weekend, het kan daarom even duren voordat ze dit voor je kunnen regelen.
Als je sneller geholpen wilt worden, kun je ook op één van de andere manieren contact opnemen met Ziggo.

Groet,
Evert
Wie kan en wil voor mij de inloggegevens van mijn modem resetten, ben helaas mijn inloggegevens kwijt.
Zou zeer geholpen zijn als ik mijn 5ghz verbinding weer kan benutten.

Alvast bedankt.

Groetjes Maurice
Reputatie 7
Badge +35
Dat zal de komende werkdagen een Ziggo moderator doen die hier langskomt. @Wiechers
Dank je voor de snelle reply.

Reageer