Beantwoord

Gebruikersnaam/Wachtwoord Mediabox XL (Horizon) resetten


Ooit heb ik een aanpassing gedaan op de inlog (via 192.168.1.14) naar het modem gedeelte van de Horizon box.
Nu kom ik er met de gegevens waarvan ik dacht dat het was, niet meer in.

Ook admin/admin werkt niet.

Kan dit gereset worden?
icon

Best beantwoord door Thijs Ziggo 19 december 2017, 11:33

Hoi Lesacomi,

Ik zie dat jij jouw Mediabox XL ook als modem gebruikt. Wanneer ik de modeminstellingen naar de fabrieksinstellingen zet, dan kun je weer inloggen. Alles gaat dan weer terug naar origineel, dus bijvoorbeeld ook je wifiwachtwoorden etc. Is dat ok?

Groet,
Thijs

Bekijk origineel

44 Reacties

Reputatie 7
@Pauwer Ook het modem van jouw Mediabox XL heb ik bij deze gereset. Je moet daar nu weer op in kunnen loggen met admin;admin.

Lukt het nog niet? Stel dan via het menu het thuisnetwerk opnieuw in (op de mediabox) en probeer het nogmaals.
Reputatie 7
Badge +31
@Pauwer Via de chat gaat dit een paar dagen sneller, denk ik. @Pauwer
Ziggo moderators komen op dit klant helpt klant forum iedere paar werkdagen langs in ieder topic.

Vraag expliciet om een reset van het modemdeel van je Mediabox XL.

De chatbox (24 uur per dag/365 dagen per jaar te gebruiken) komt rechtsonder in beeld van de pagina hieronder, als er iemand beschikbaar is, soms even wachten:
https://www.ziggo.nl/chat
Graag ook hier de box resetten (en wifi uitschakelen)
Bedankt, ik kan er weer in
Reputatie 7
Hi @Flarextius, welkom op onze Community! Ik heb het modemgedeelte van je Mediabox XL gereset. Je moet daar nu weer op in kunnen loggen met admin;admin.

Lukt het nog niet? Stel dan via het menu het thuisnetwerk opnieuw in (op de mediabox) en probeer het nogmaals.
Bij mij werkt inloggen op de box met admin / admin ook niet. Is er iemand die dit kan oplossen? Zodat ik weer met admin/admin in kan loggen? ik wil het wifi gedeelte uitzetten
alles mag trouwens gereset worden.
bvd
Reputatie 7
Hi @Valthermond0599, ik heb het modem gedeelte in je Mediabox XL gereset en de wifi netwerken daarvan weer uitgeschakeld. Meer instellingen kan ik niet voor je aanpassen vanuit hier. Je kunt bekabeld verbinding maken met de mediabox, inloggen en zelf verdere aanpassingen doen indien gewenst.
Valthermond0599 schreef:

Kan je hem bij mij ook resetten? En gelijk het modem uitzetten ?.


Als je nu een apart modem gebruikt staat het modemdeel in de box al uit.
Kan je hem bij mij ook resetten? En gelijk het modem uitzetten ?.
Hi @Mark Ziggo,

Hartstikke bedankt voor service!
Alles werkt prima!

Groeten,
Reputatie 7
Ursu76 schreef:

Zou je mijn modem van de mediabox kunnen resetten? Ik ben mijn wachtwoord kwijt.



Hi @Ursu76, als het goed is is het modem in je Mediabox XL nu gereset. Het systeem gaf me alleen geen bevestiging hiervan, maar ik zie wel dat hij opnieuw opgestart is...

Kun je weer inloggen? Zo nee, stel via het menu het thuisnetwerk opnieuw in en probeer het nogmaals.
Reputatie 7
Badge +21
Je zou dit ook even via de helpdesk kunnen proberen. Ivm paas drukte en afwezigheid kan het zijn dat de moderators niet direct reageren.
@Mark Ziggo,

Zou je mijn modem van de mediabox kunnen resetten? Ik ben mijn wachtwoord kwijt.

Alvast bedankt!
bassch schreef:

@Mark Ziggo zou je mijn modem van de mediabox ook kunnen resetten?

niet meer nodig, heb inmiddels gebeld
@Mark Ziggo zou je mijn modem van de mediabox ook kunnen resetten?
Mark Ziggo schreef:

Hi @Spitje, @Max Krol en @Wiechers,

Ik heb jullie mediaboxen gereset naar standaardinstellingen (het modem gedeelte). Je moet nu weer in kunnen loggen met de standaard admin;admin combinatie.
De standaard wifi namen (SSID's) en bijbehorende wachtwoorden (WPA2-PSK) staan op de sticker onderop.

@Spitje, voor jou zet ik dadelijk de wifi nog uit in de mediabox.

@Quintvr182, @Maartendw4, @Rikoo en @Alto8elli. Is bij jullie ook nog een reset nodig? Ik hoor het graag.



Gisteren geprobeerd om met de laptop verbinding met Horizon te maken, lukt niet, daarna Horizon getest, Replay TV en On Demand niet meer beschikbaar, Replay werkt wel op telefoon, dus probleem is Horizon
Mark,

Bedankt voor de reset. Ik ben helemaal gelukkig!!

Thanks

Gr Max
Super bedankt Mark. Dank voor de snelle service.
Reputatie 7
Quintvr182 schreef:

@Mark Ziggo

Graag Mark. ??



Ik kan uit jouw profiel je klantgegevens niet achterhalen. Kun je mij een privébericht sturen met je klantnummer?
Klik op mijn naam en dan "Stuur bericht".

Edit: Bedankt voor je bericht, je het modem in je mediabox is gereset!
@Mark Ziggo

Graag Mark. ??
Reputatie 7
Hi @Spitje, @Max Krol en @Wiechers,

Ik heb jullie mediaboxen gereset naar standaardinstellingen (het modem gedeelte). Je moet nu weer in kunnen loggen met de standaard admin;admin combinatie.
De standaard wifi namen (SSID's) en bijbehorende wachtwoorden (WPA2-PSK) staan op de sticker onderop.

@Spitje, voor jou zet ik dadelijk de wifi nog uit in de mediabox.

@Quintvr182, @Maartendw4, @Rikoo en @Alto8elli. Is bij jullie ook nog een reset nodig? Ik hoor het graag.
Reputatie 7
Badge +22
@Max Krol, @Wiechers
Als u snel geholpen wilt worden kunt u beter de helpdesk bellen en vragen uw mediabox Xl te resetten naar fabrieksinstellingen. Dan kunt u deze opnieuw installeren en instellen.
Tot op heden nog niks mogen vernemen van een ziggo moderator. Wie kan mij helpen of wanneer kan ik de hulp van een moderator verwachten?

Groetjes Maurice Wiechers
Is er een Ziggo moderator die mij kan helpen?

Ik kan niet meer aanmelden op mijn HorizonBox XL. admin/admin geeft geen inlog. Ik zit inmiddels op ongeveer 2000 secondes dus ik heb alle mogelijke opties geprobeerd. Kunnen jullie me helpen?

Groeten Max Krol
Reputatie 7
Badge +31
Misschien kan op één van de komende werkdagen @Mark Ziggo eens naar dit topic kijken, ik zie geen reacties meer vanaf deze post: https://community.ziggo.nl/ziggo-mediabox-xl-154/gebruikersnaam-wachtwoord-mediabox-xl-horizon-resetten-23228/index1.html#post238185

Reageer