Beantwoord

Gebruikersnaam/Wachtwoord Mediabox XL (Horizon) resetten


Ooit heb ik een aanpassing gedaan op de inlog (via 192.168.1.14) naar het modem gedeelte van de Horizon box.
Nu kom ik er met de gegevens waarvan ik dacht dat het was, niet meer in.

Ook admin/admin werkt niet.

Kan dit gereset worden?
icon

Best beantwoord door Thijs Ziggo 19 december 2017, 11:33

Hoi Lesacomi,

Ik zie dat jij jouw Mediabox XL ook als modem gebruikt. Wanneer ik de modeminstellingen naar de fabrieksinstellingen zet, dan kun je weer inloggen. Alles gaat dan weer terug naar origineel, dus bijvoorbeeld ook je wifiwachtwoorden etc. Is dat ok?

Groet,
Thijs

Bekijk origineel

44 Reacties

Reputatie 7
Badge +31
Op werkdagen komen Ziggo moderators voorbij in ieder topic, maar het kan een paar werkdagen duren.
Reputatie 7
Hoi Lesacomi,

Ik zie dat jij jouw Mediabox XL ook als modem gebruikt. Wanneer ik de modeminstellingen naar de fabrieksinstellingen zet, dan kun je weer inloggen. Alles gaat dan weer terug naar origineel, dus bijvoorbeeld ook je wifiwachtwoorden etc. Is dat ok?

Groet,
Thijs
Hoi Thijs,

Dank voor je reactie.

Ja dat is ok.

Het is al paar jaar geleden dat ik eea ingesteld heb, moet ik dan na jouw reset met netwerkkabel via pc inloggen met admin/admin en kan ik dan weer een SSID aanmaken met eigen naam en wachtwoord?
Of gaat dat via het menu van de Horizon box?

Groeten, Leo
Reputatie 7
Hoi Leo,

Ik heb de box voor je gereset! Je moet dan inderdaad inloggen via een netwerkkabel met je pc. Dan kun je alles weer aanpassen. :)

Groet,
Thijs
Voor mij hetzelfde graag. Wil de wifi uitzetten maar ben wachtwoord vergeten. Alvast bedankt.
Reputatie 7
Bij dezen voor je geregeld! Heb het wifi ook alvast voor je uitgezet. 🙂
Hoe kan ik dit topic sluiten? Ik hoef niet echt op de hoogte gehouden worden van anderen met hetzelfde probleem.
Groeten!
Reputatie 7
Badge +25
@Lesacomi, topics sluiten kunnen alleen moderators doen, wat je wel kunt doen is onderaan je eerste bericht het sterretje uitzetten van 'volg topic'. Wanneer je die uitgezet hebt, krijg je geen mailtjes meer.

Groet,
Evert
Zou je voor mij ook de inloggegevens kunnen resetten naar admin/admin ? Heb een tijd geleden de inlogggegevens aangepast maar ben deze kwijt.

Alvast bedankt voor je moeite,

Gr. Eddy
Ik ben weer achter mijn wachtwoord gekomen dus het modem hoeft niet gereset te worden.
@Thijs Ziggo
Zou je voor mij ook de inloggegevens van mijn Horizon Xl kunnen resetten naar admin/admin ?

Bedankt.
mvg Quint
Thijs kun je mijn mediabox ook resetten de helpdesk geeft verkeerde info hierover

gr Maarten
Hoi Thijs,
Zou je mijn box ook kunnen resetten naar admin/admin.

Gr, Rikoo
Dag Thijs,

Bij mij werkt inloggen op de box met admin / admin ook niet. Kun jij dat oplossen?

Groet,
Alex
Reputatie 7
Badge +25
Hoi @Alto8elli,

Er zijn geen moderators online in het weekend, het kan daarom even duren voordat ze dit voor je kunnen regelen.
Als je sneller geholpen wilt worden, kun je ook op één van de andere manieren contact opnemen met Ziggo.

Groet,
Evert
Wie kan en wil voor mij de inloggegevens van mijn modem resetten, ben helaas mijn inloggegevens kwijt.
Zou zeer geholpen zijn als ik mijn 5ghz verbinding weer kan benutten.

Alvast bedankt.

Groetjes Maurice
Reputatie 7
Badge +31
Dat zal de komende werkdagen een Ziggo moderator doen die hier langskomt. @Wiechers
Dank je voor de snelle reply.
Hallo,
Ivm problemen met Sonos heeft de helpdesk van Sonos mij gevraagd om van de Horizon het wifi gedeelte uit te zetten, echter mijn admin wachtwoord werkt niet meer.
Kunnen jullie mij in deze helpen, indien mogelijk wachtwoord resetten en eventueel wifi uitzetten.
bvd
Reputatie 7
Badge +31
Misschien kan op één van de komende werkdagen @Mark Ziggo eens naar dit topic kijken, ik zie geen reacties meer vanaf deze post: https://community.ziggo.nl/ziggo-mediabox-xl-154/gebruikersnaam-wachtwoord-mediabox-xl-horizon-resetten-23228/index1.html#post238185
Is er een Ziggo moderator die mij kan helpen?

Ik kan niet meer aanmelden op mijn HorizonBox XL. admin/admin geeft geen inlog. Ik zit inmiddels op ongeveer 2000 secondes dus ik heb alle mogelijke opties geprobeerd. Kunnen jullie me helpen?

Groeten Max Krol
Tot op heden nog niks mogen vernemen van een ziggo moderator. Wie kan mij helpen of wanneer kan ik de hulp van een moderator verwachten?

Groetjes Maurice Wiechers
Reputatie 7
Badge +22
@Max Krol, @Wiechers
Als u snel geholpen wilt worden kunt u beter de helpdesk bellen en vragen uw mediabox Xl te resetten naar fabrieksinstellingen. Dan kunt u deze opnieuw installeren en instellen.
Reputatie 7
Hi @Spitje, @Max Krol en @Wiechers,

Ik heb jullie mediaboxen gereset naar standaardinstellingen (het modem gedeelte). Je moet nu weer in kunnen loggen met de standaard admin;admin combinatie.
De standaard wifi namen (SSID's) en bijbehorende wachtwoorden (WPA2-PSK) staan op de sticker onderop.

@Spitje, voor jou zet ik dadelijk de wifi nog uit in de mediabox.

@Quintvr182, @Maartendw4, @Rikoo en @Alto8elli. Is bij jullie ook nog een reset nodig? Ik hoor het graag.
@Mark Ziggo

Graag Mark. ??

Reageer