Sietske1964

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Foutcode CS1004 + ERR SP 0.1.6

Hoi allemaal, 

ik zit al een week zonder televisie. Ik heb vorige week een nieuwe mediabox XL van Ziggo ontvangen en heb deze vorige week vrijdag avond geïnstalleerd en je raadt het al.. hij doet het niet en geeft een storing aan. 
Na vele malen contact proberen te krijgen met Ziggo kreeg ik zaterdag iemand aan de telefoon. Het was eigenlijk de bedoeling dat ik (afgelopen) maandag de box zou installeren in plaats van vrijdagavond, maar hier was ik niet van op de hoogte en dit stond ook nergens vermeld. Er zou iets gedaan worden aan de storing, maar hoe lang dit zou duren was niet duidelijk. 
Mijn vraag was of ik de oude box weer aan kon sluiten en wachten tot maandag met de nieuwe box, maar dit was niet mogelijk, omdat de oude box al was afgesloten. Dus de nieuwe box was nog niet aangesloten en de oude was afgesloten. Ik schiet er niks mee op. 
Gistermiddag kreeg ik een sms dat de storing verholpen is. Dit is helaas niet het geval en zit ik nog steeds zonder televisie, terwijl ik echt graag televisie kijk, dus dit is voor mij een zware week. 
Ziggo krijg ik niet aan de telefoon. Ik luister alleen naar een bandje. Ik kom er totaal niet verder mee. 
Ik heb deze storing vaker in de community voorbij zien komen en heb het advies wat in de reacties stond ook netjes opgevolgd, maar dit heeft bij onze box niet geholpen. Het witte modem (wifi modem) doet het wel. Gelukkig maar, want anders waren mijn kinderen ook chagrijnig geweest. Ik hoor ook niks van Ziggo zelf. 
Wie helpt me om weer televisie te kijken?! 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5739Posts
  • 596Oplossingen
  • 3333Likes

Goedemorgen @Sietske1964 en welkom op onze Community! 

Dat je niet te spreken bent over deze hele situatie, kan ik mij goed voorstellen! Wat ontzettend balen dat je al een week geen televisie kunt kijken terwijl je dat juist zo graag doet. Ik heb je gegevens erbij gepakt en gelukkig was de administratie er nu wel klaar voor om je mediabox actief te zetten in ons systeem. Ik ben dan ook benieuwd of de installatie nu wel zonder foutmeldingen wordt doorlopen op het moment dat je de mediabox opnieuw opstart. We horen het graag van jou!

Voor anderen die ook tegen deze foutmelding aanlopen: Controleer het antwoord in dit topic.

Bekijk in context

69 Reacties 69
Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5739Posts
  • 596Oplossingen
  • 3333Likes

Goedemorgen @Sietske1964 en welkom op onze Community! 

Dat je niet te spreken bent over deze hele situatie, kan ik mij goed voorstellen! Wat ontzettend balen dat je al een week geen televisie kunt kijken terwijl je dat juist zo graag doet. Ik heb je gegevens erbij gepakt en gelukkig was de administratie er nu wel klaar voor om je mediabox actief te zetten in ons systeem. Ik ben dan ook benieuwd of de installatie nu wel zonder foutmeldingen wordt doorlopen op het moment dat je de mediabox opnieuw opstart. We horen het graag van jou!

Voor anderen die ook tegen deze foutmelding aanlopen: Controleer het antwoord in dit topic.

Buffelen28

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

dag Ziggo, graag die van mij ook even vrijgeven / actief zetten in jullie systeem

 

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9764Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

zou je een foto kunnen maken van de hoofdaansluiting het aop (abonnee overname punt) en de splitter versterker

haal de mediabox een een minuut van de stroom

als dat niet helpt dan zou @Mariska Ziggo  even in het systeem kunnen kijken wat er mis gaat

 

Buffelen28

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Foto lukt niet maar de splitter POA-01-B zit er op

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5739Posts
  • 596Oplossingen
  • 3333Likes

Hi @Buffelen28

Allereerst, welkom op de Community! Ik zie dat diensten op het moment actief staan in het systeem, ervaar je nog problemen? Zo ja, waar loop je precies vast? Krijg je nog steeds foutmelding CS1004 te zien? En werkt je internetverbinding? 

@Sietske1964 Wat naar dat je nog steeds geen televisie kunt kijken  Ik zie dat de monteur vanmiddag langskomt, we horen graag van je hoe het hierna gaat. 

Buffelen28

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hoi Mariska of collega, nog steeds dezelfde melding helaas: bijwerken

 

 

 

Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes
Buffelen28 wrote:

Hoi Mariska of collega, nog steeds dezelfde melding helaas: bijwerken

 

 

 



Ai, dat is niet zo mooi @Buffelen28 😞 Wel zie ik dat er ondertussen ook voor jou een monteursafspraak is gemaakt.
Houd ons op de hoogte!

Enis

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dag Ziggo ik heb hetzelfde probleem Foutcode CS1004 + ERR SP 0.1.6 staat die van mij Actief in jullie systeem?

Anne B
Community Testspecialist
Community Testspecialist
  • 10237Posts
  • 1089Oplossingen
  • 9654Likes

Hoi @Enis , zoals ook al even aangegeven in je eigen topic, ik heb de activatie van je mediabox een ‘zetje’ gegeven. De activatie staat nu goed. Ik kon je mediabox op afstand echter nog niet benaderen, als die nog blijft steken op deze foutcodes dan raad ik je aan de bekabeling te controleren. 

JudithT

Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Nou @Mariska Ziggo, geef die van mij alsjeblieft ook maar een ‘zetje’ …;) Ik blijf dezelfde sores houden met foutcode 0.1.6. bij installatie Mediabox XL. Op hoop van zegen...

Celleke

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Sietske1964 wrote:

Hoi allemaal, 

ik zit al een week zonder televisie. Ik heb vorige week een nieuwe mediabox XL van Ziggo ontvangen en heb deze vorige week vrijdag avond geïnstalleerd en je raadt het al.. hij doet het niet en geeft een storing aan. 
Na vele malen contact proberen te krijgen met Ziggo kreeg ik zaterdag iemand aan de telefoon. Het was eigenlijk de bedoeling dat ik (afgelopen) maandag de box zou installeren in plaats van vrijdagavond, maar hier was ik niet van op de hoogte en dit stond ook nergens vermeld. Er zou iets gedaan worden aan de storing, maar hoe lang dit zou duren was niet duidelijk. 
Mijn vraag was of ik de oude box weer aan kon sluiten en wachten tot maandag met de nieuwe box, maar dit was niet mogelijk, omdat de oude box al was afgesloten. Dus de nieuwe box was nog niet aangesloten en de oude was afgesloten. Ik schiet er niks mee op. 
Gistermiddag kreeg ik een sms dat de storing verholpen is. Dit is helaas niet het geval en zit ik nog steeds zonder televisie, terwijl ik echt graag televisie kijk, dus dit is voor mij een zware week. 
Ziggo krijg ik niet aan de telefoon. Ik luister alleen naar een bandje. Ik kom er totaal niet verder mee. 
Ik heb deze storing vaker in de community voorbij zien komen en heb het advies wat in de reacties stond ook netjes opgevolgd, maar dit heeft bij onze box niet geholpen. Het witte modem (wifi modem) doet het wel. Gelukkig maar, want anders waren mijn kinderen ook chagrijnig geweest. Ik hoor ook niks van Ziggo zelf. 
Wie helpt me om weer televisie te kijken?! 

Heb je de HDMI kabels al geprobeerd ? Zou volgens de helpdesk ook wel eens kunnen helpen. Hoe dan? 

Berlin81

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Goedemorgen,

Ik heb dezelfde foutcodes op de mediabox xl en tv staan. Gisteravond de hele avond geprobeerd om de mediabox te instaleren maar hij geeft deze storing aan en op de mediabox brand het lampje offline. Wij hebben een umu 1006 op de hoofdaansluiting en nou lees ik dat dit het probleem kan zijn. Kunnen jullie ons een splitter en kabel sturen zodat ik dit kan proberen?

RbbVrhgh

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dag,

 

Ik heb nog een oudere media XL box die we nu al 2 jaar in bezit hebben. Vanaf het begin kon de box geen verbinding met internet maken. Hierdoor kan ik geen on demand of programma vanaf begin kijken, behoorlijk vervelend.

Uiteindelijk enkele malen gebeld met Ziggo. Ik heb nu een nieuwe media XL box verkregen, maar dit is niet de oplossing. De nieuwe box geeft de foutcode CR1004, waardoor ik helemaal geen tv kan kijken.

De oude maar weer aangesloten.

 

Na het lezen van verschillende topics is het probleem naar alle waarschijnlijkheid dat het retoursignaal niet werkt voor de internetverbinding van mijn oudere XL box. De vraag is als de nieuwe XL box geactiveerd is het wel gaat werken of dat de bekabeling de boosdoener is mbt het retoursignaal. De splitter die we in de meterkast hebben is de POA - 01 - UPC.

 

Hoor graag hoe jullie dit op gaan lossen? 

 

Verkrijg graag zsm bericht, bedankt alvast.

 

 

FKooy

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hi! 
ik heb vandaag de nieuwe mediabox XL ontvangen (de oude wou niet upgraden/software downloaden). Helaas krijg ik de nieuwe niet geïnstalleerd: code CS1004 + err sp 0.1.6 

 

Volgens mij heb ik wel de goede splitter, zie foto. In mijn wijk is wel een storing melding voor internet en bellen, maar bij mij thuis doet het internet het goed. Wat nu? Afwachten tot de storing over is? Of is er iets anders aan de hand? 
Kabels zijn volgens mij goed geïnstalleerd.

 

Mvg,

Floor Kooy

FKooy

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
FKooy wrote:

Hi! 
ik heb vandaag de nieuwe mediabox XL ontvangen (de oude wou niet upgraden/software downloaden). Helaas krijg ik de nieuwe niet geïnstalleerd: code CS1004 + err sp 0.1.6 

 

Volgens mij heb ik wel de goede splitter, zie foto. In mijn wijk is wel een storing melding voor internet en bellen, maar bij mij thuis doet het internet het goed. Wat nu? Afwachten tot de storing over is? Of is er iets anders aan de hand? 
Kabels zijn volgens mij goed geïnstalleerd.

 

Mvg,

Floor Kooy

@Mariska Ziggo  zou je me kunnen helpen? De internetstoring in de wijk is inmiddels verholpen, maar de mediabox wil nog niet installeren.

 

alvast bedankt,

Floor Kooy

Boukamp03

Level 1
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Goeieavond,

Ik zit met precies dezelfde foutmelding.

Heb al een nieuwe coaxkabel aangesloten maar dat heeft ook niks uitgehaald helaas.

Alle kabels heb ik ook al meerdere malen eruit gehaald en weer er in gestopt daar zit het probleem niet in.

Zouden jullie mij kunnen helpen Ziggo?

Groete

Boukamp

Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes
JudithT wrote:

Nou @Mariska Ziggo, geef die van mij alsjeblieft ook maar een ‘zetje’ …;) Ik blijf dezelfde sores houden met foutcode 0.1.6. bij installatie Mediabox XL. Op hoop van zegen...

 

Hi @JudithT, welkom op de Community! Ik heb jouw mediabox vanuit hier een zetje gegeven, hopelijk merk je zo verschil 🙂
Overigens staat het '’oude modem'’ nog wel actief, niet het nieuwe. Maar dan ben ik verder van af gebleven 😉

Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes
Berlin81 wrote:

Goedemorgen,

Ik heb dezelfde foutcodes op de mediabox xl en tv staan. Gisteravond de hele avond geprobeerd om de mediabox te instaleren maar hij geeft deze storing aan en op de mediabox brand het lampje offline. Wij hebben een umu 1006 op de hoofdaansluiting en nou lees ik dat dit het probleem kan zijn. Kunnen jullie ons een splitter en kabel sturen zodat ik dit kan proberen?



Goedemiddag @Berlin81, ook welkom op de Community!
​​​​​​Een Umu 1006 adviseren we inderdaad niet. Heb je toevallig al via een andere weg contact gehad over een retourgeschikte splitter en kabel?
In je afgeschermde Community profiel vind ik een toevoeging achter het huisnummer. Klopt dat wel en kun je het adres anders bijwerken?

Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes
RbbVrhgh wrote:

Dag,

 

Ik heb nog een oudere media XL box die we nu al 2 jaar in bezit hebben. Vanaf het begin kon de box geen verbinding met internet maken. Hierdoor kan ik geen on demand of programma vanaf begin kijken, behoorlijk vervelend.

Uiteindelijk enkele malen gebeld met Ziggo. Ik heb nu een nieuwe media XL box verkregen, maar dit is niet de oplossing. De nieuwe box geeft de foutcode CR1004, waardoor ik helemaal geen tv kan kijken.

De oude maar weer aangesloten.

 

Na het lezen van verschillende topics is het probleem naar alle waarschijnlijkheid dat het retoursignaal niet werkt voor de internetverbinding van mijn oudere XL box. De vraag is als de nieuwe XL box geactiveerd is het wel gaat werken of dat de bekabeling de boosdoener is mbt het retoursignaal. De splitter die we in de meterkast hebben is de POA - 01 - UPC.

 

Hoor graag hoe jullie dit op gaan lossen? 

 

Verkrijg graag zsm bericht, bedankt alvast.

 

 




Ook welkom op de Community @RbbVrhgh!
Al is de aanleiding minder, vervelend dat er al zo lang problemen zijn.
Helemaal omdat je net een nieuwe box hebt ontvangen.

De nieuwe box staat in elk geval sinds 8 december administratief actief.
Maar ik vermoed dat je daar deze foutmelding op ziet?

De Mediabox XL hoef je niet met het internet te verbinden. 
On demand en programma gemist gaan via de coaxkabel, mits alles retourgeschikt is.

Kun je eens een foto delen van hoe de box is aangesloten? 

Uitgelicht topic