Met de functie voor automatische suggesties kun je je zoekresultaten snel verfijnen doordat mogelijke overeenkomsten wordt voorgesteld terwijl je typt.
Een reactie in dit topic is gekozen als oplossing:Bekijk oplossing
Goedemiddag,
Gisterenavond weer het probleem met on demand. We hebben een mediabox XL. Alleen aangesloten via de Coax.
Normaliter werkt de box gewoon, alleen af en toe de foutmelding 8015 en geen on demand. Televisiezenders doen het dan gewoon. Een paar minuten gewacht en dan doet de verbinding het wel weer. We hebben dit al eerder gehad. Waar ligt dit dan aan?
De volgorde is me nog niet helemaal duidelijk, maar het lijkt erop dat er veel splitters tussen de binnenkomst en de Mediabox XL zitten.
Dit moeten er zo min mogelijk zijn om een goede verbinding, heen en terug naar Ziggo, te hebben op de Mediabox XL.
Heb je vragen verder, stel ze gerust, er is altijd wel één of andere ervaren andere klant die je op weg kan helpen.
Deze stekker levert sowieso een bak storing op, die werkt nu als antenne voor signalen als 4G en Digitenne en andere zenders en zet het signaal keurig op de coax netwerk.
Vervang die in ieder geval voor een afgeschermde stekker.
Dat gaat toch niet helemaal vlekkeloos 😞 Het probleem dat je omschrijft, met daarbij foutcode 8015, lijkt op een probleem met het retoursignaal. Zou je hier eens een foto willen delen van de hoofdaansluiting? Dan kunnen we op die manier even meekijken.
Foto1: De splitter naar het modemrouter, en de tv kabel
Foto 2: zoals de kabel binnenkomt in de meterkast
Foto 3: De kabel voor de tv, een simpele connector en dan gaat de kabel naar boven naar een 2e splitter voor de kabel naar de woonkamer en de kabel naar de slaapkamer boven.
We hebben 2 kabels voor de tv, 1 naar de woonkamer waar de XL box staat en 1 naar boven naar de slaapkamer waar we een C+ module gebruiken.
Het kan zijn dat de kabelwarboel het signaal verstoord, dat kan. De kabels die nu in de pijpen liggen naar de woonkamer en de slaapkamer liggen er al heel lang en zijn ws ook niet de beste kabels geweest ooit.
Hoi @jmhoek Bedankt voor de foto's. De hoofdaansluiting (AOP) is inderdaad het punt waar het Ziggo signaal jouw woning binnenkomt. Deze kan je vaak herkennen aan een groene kabel. Ik zie wel een groene kabel in een buis zitten en een meterkastsplitter, maar ik zie even niet wat nu precies de hoofdaansluiting is waar deze meterkastsplitter op is aangesloten. Heb je misschien ook een foto van afstand waarop alles zichtbaar is? En @Ronihd of @Be rt kunnen jullie hier misschien iets meer wijs uit worden dan ik?
De volgorde is me nog niet helemaal duidelijk, maar het lijkt erop dat er veel splitters tussen de binnenkomst en de Mediabox XL zitten.
Dit moeten er zo min mogelijk zijn om een goede verbinding, heen en terug naar Ziggo, te hebben op de Mediabox XL.
Heb je vragen verder, stel ze gerust, er is altijd wel één of andere ervaren andere klant die je op weg kan helpen.
Deze stekker levert sowieso een bak storing op, die werkt nu als antenne voor signalen als 4G en Digitenne en andere zenders en zet het signaal keurig op de coax netwerk.
Vervang die in ieder geval voor een afgeschermde stekker.
De foto's die ik zie zeggen heel veel, sorry maar deze manier van aansluiten ( binneninstallatie ) is zeer verouderd , opgerolde coax kabel , stekkers met plastic kapjes en dan nog een zeer verouderde splitter ( Electronicks ) of zo en een 2 verdeler.
Dit zorgt er voor dat je veel demping krijgt en het retour signaal niet meer aan kan komen dus de storingen die je ervaar zijn dus verklaarbaar en zal er wat moeten veranderd worden.
Voor de zekerheid wat @Cecilia Ziggo vraag een foto van de doos van Ziggo daar waar de groene kabel eindigt is nog handig om te zien.
Ziggo monteur laten komen om tegen kostprijs je installatie te updaten of een andere installateur is wel nodig
Is het al gelukt om wat aanpassingen te doen in de aansluiting, @jmhoek? Als je er zelf niet uitkomt willen we daar natuurlijk graag bij helpen. Zoals @Be rt terecht opmerkt kunnen we op dit moment geen monteur aansturen. Maar dat doen we dan graag alsnog zodra dit wel mogelijk is. Houd er wel rekening mee dat een monteursbezoek kosten met zich mee kan brengen. Hoe dat precies zit lees je hier.
Vanaf 29 februari is Apple TV+ beschikbaar op de Mediabox Next en op de
Next Mini. Apple TV+ biedt bekroonde films en series van de bekendste
verhalenvertellers van dit moment, waaronder Masters of th...