1
Vraag
2
Reacties
jmhoek

Level 2
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Foutcode 8015 On demand probleem

Goedemiddag,

Gisterenavond weer het probleem met on demand. We hebben een mediabox XL. Alleen aangesloten via de Coax.

Normaliter werkt de box gewoon, alleen af en toe de foutmelding 8015 en geen on demand. Televisiezenders doen het dan gewoon. Een paar minuten gewacht en dan doet de verbinding het wel weer. We hebben dit al eerder gehad. Waar ligt dit dan aan?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

De volgorde is me nog niet helemaal duidelijk, maar het lijkt erop dat er veel splitters tussen de binnenkomst en de Mediabox XL zitten.

Dit moeten er zo min mogelijk zijn om een goede verbinding, heen en terug naar Ziggo, te hebben op de Mediabox XL.

Heb je vragen verder, stel ze gerust, er is altijd wel één of andere ervaren andere klant die je op weg kan helpen.

 

Deze stekker levert sowieso een bak storing op, die werkt nu als antenne voor signalen als 4G en Digitenne en andere zenders en zet het signaal keurig op de coax netwerk.

Vervang die in ieder geval voor een afgeschermde stekker.

 

Bekijk in context

13 Reacties 13
Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5181Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Hi @jmhoek 

Dat gaat toch niet helemaal vlekkeloos 😞 Het probleem dat je omschrijft, met daarbij foutcode 8015, lijkt op een probleem met het retoursignaal. Zou je hier eens een foto willen delen van de hoofdaansluiting? Dan kunnen we op die manier even meekijken.

jmhoek
Topicstarter
Level 2
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Hi Rikst,

De hoofdaansluiting… dat is waar de aansluiting binnenkomt?

 

jmhoek
Topicstarter
Level 2
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Foto1: De splitter naar het modemrouter, en de tv kabel

Foto 2: zoals de kabel binnenkomt in de meterkast

Foto 3: De kabel voor de tv, een simpele connector en dan gaat de kabel naar boven naar een 2e splitter voor de kabel naar de woonkamer en de kabel naar de slaapkamer boven.

We hebben 2 kabels voor de tv, 1 naar de woonkamer waar de XL box staat en 1 naar boven naar de slaapkamer waar we een C+ module gebruiken.

 

Het kan zijn dat de kabelwarboel het signaal verstoord, dat kan. De kabels die nu in de pijpen liggen naar de woonkamer en de slaapkamer liggen er al heel lang en zijn ws ook niet de beste kabels geweest ooit.

 

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Hoi @jmhoek 
Bedankt voor de foto's. De hoofdaansluiting (AOP) is inderdaad het punt waar het Ziggo signaal jouw woning binnenkomt. Deze kan je vaak herkennen aan een groene kabel. Ik zie wel een groene kabel in een buis zitten en een meterkastsplitter, maar ik zie even niet wat nu precies de hoofdaansluiting is waar deze meterkastsplitter op is aangesloten. Heb je misschien ook een foto van afstand waarop alles zichtbaar is? En @Ronihd of @Be rt kunnen jullie hier misschien iets meer wijs uit worden dan ik?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

De volgorde is me nog niet helemaal duidelijk, maar het lijkt erop dat er veel splitters tussen de binnenkomst en de Mediabox XL zitten.

Dit moeten er zo min mogelijk zijn om een goede verbinding, heen en terug naar Ziggo, te hebben op de Mediabox XL.

Heb je vragen verder, stel ze gerust, er is altijd wel één of andere ervaren andere klant die je op weg kan helpen.

 

Deze stekker levert sowieso een bak storing op, die werkt nu als antenne voor signalen als 4G en Digitenne en andere zenders en zet het signaal keurig op de coax netwerk.

Vervang die in ieder geval voor een afgeschermde stekker.

 

Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes

@jmhoek

De foto's die ik zie zeggen heel veel, sorry maar deze manier van aansluiten ( binneninstallatie ) is zeer verouderd , opgerolde coax kabel , stekkers met plastic kapjes en dan nog een zeer verouderde splitter  ( Electronicks ) of zo en een 2 verdeler.

 

Dit zorgt er voor dat je veel demping krijgt en het retour signaal niet meer aan kan komen dus de storingen die je ervaar zijn dus verklaarbaar en zal er wat moeten veranderd worden.

 

Voor de zekerheid wat @Cecilia Ziggo vraag een foto van de doos van Ziggo daar waar de groene kabel eindigt is nog handig om te zien.

 

Ziggo monteur laten komen om tegen kostprijs je installatie te updaten of een andere installateur is wel nodig 

 

Edit @Be rt we zaten gelijktijdig te reageren 

jmhoek
Topicstarter
Level 2
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Hartelijk dank voor de info.

We gaan aan de slag met de kabels/splitters.

Mocht het niet lukken, dan gaan we zelf contact opnemen om wellicht een monteur te laten langskomen.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

“Mocht het niet lukken, dan gaan we zelf contact opnemen om wellicht een monteur te laten langskomen.”

Ziggo monteurs komen nu voor een beperkt aantal gevallen in verband met het Corona virus.

https://www.ziggo.nl/klantenservice/coronavirus

 

https://www.ziggo.nl/klantenservice/coronavirus/maatregelen

De monteur komt wel voor:

  • Geen beeld of geluid op de primaire tv-kanalen NPO 1, NPO 2 en NPO 3
  • Op geen enkel apparaat internetverbinding
  • Niet kunnen bellen via de vaste telefoonlijn en geen mobiel toestel tot beschikking
  • Wanneer er sprake is van medische spoed

De monteur komt niet voor:

  • Storing op andere kanalen dan NPO 1, NPO 2 of NPO 3
  • Storing bij On Demand
  • Blokkerig beeld
  • Slechte Wifi-ontvangst op zolder
  • Lage internetsnelheid. Alle snelheden boven de 20 Mbit/s zijn voldoende.
  • Geen voicemail of slecht geluid via de vaste lijn
  • Installaties & extra services
Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5181Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Is het al gelukt om wat aanpassingen te doen in de aansluiting, @jmhoek? Als je er zelf niet uitkomt willen we daar natuurlijk graag bij helpen. Zoals @Be rt terecht opmerkt kunnen we op dit moment geen monteur aansturen. Maar dat doen we dan graag alsnog zodra dit wel mogelijk is. Houd er wel rekening mee dat een monteursbezoek kosten met zich mee kan brengen. Hoe dat precies zit lees je hier

jmhoek
Topicstarter
Level 2
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

We gaan vandaag op zoek naar een nieuwe splitter. 
Echtgenoot heeft elektronica diploma van ooit dus het lukt vast

Gianna
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2553Posts
  • 180Oplossingen
  • 346Likes

Super! Hou je ons op de hoogte? 

jmhoek
Topicstarter
Level 2
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Goedemiddag,

We hebben de splitter vervangen, nieuwe connectors gebruikt.

On demand en tv gids doe het nu iig. Even kijken of we niet weer foutcodes krijgen!

Bedankt iig voor de hulp en de adviezen!

Mvg

Judith

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@jmhoek TOP, veel kijkplezier gewenst zonder foutcodes.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic