Foutcode 6224 bij aanzetten Extra Mediabox XL

Beste ziggo-gebruikers,

Al jaren heb ik problemen met ziggo verbinding via een Moca verbinding. Nooit modem en of internet gehad.

Nu sinds kort woon ik op een nieuw adres en heb ik wederom ziggo als provider. Nu zit het als volgt.
In de woonkamer zit de hoofdaansluiting. Hierop zit mijn modem (connectbox) en mijn Horizon mediabox XL. Deze werken, na wat kleine probleempjes, helemaal goed.
Op de slaapkamer staat een extra mediabox xl. Deze werkt (na dat de monteur deze had gekoppelt via een powerline) prima. Tenminste zo leek het. Toen ik savonds in me nest tv wilde kijken kreeg ik de foutmelding 6224.
De box op de achterkant aan en uit gezet en toen had ik gewoon beeld en werkt het prima.
Ik heb hiervoor gebeld met ziggo en de klantenservice heeft wat instellingen gecheckt zoals de stand by modus die op hoog moet staan. En nog een instelling die ik zo niet uit mijn hoofd weet. Toen werkte deze weer oke.

Maar er bleek dus niets veranderd. Kortom, elke avond als k me bed in duik en nog ff wil zappen krijg ik de foutmelsing 6224. De klantenservice zegt niet te weten hoe dit kan en wil weer een monteur laten komen. Maargoed, die blijft niet slapen en zal dus niet zien dat het aavonds niet werkt als ie de hele dag standby heeft gestaan.

Ik moet dus elke avond de box op de achterkant resetten om beeld te krijgen. Niet de bedoeling lijkt me.
Oohja, ik heb beide boxen al naar fabrieksinatellingen gehad en alle instellingen gezet zoals het wordt geadviseerd.
Is er iemand die dit probleem kent of zelf heeft gehad. Ik heb dot graag snel opgelost.

Groet,

40 Reacties

Reputatie 4
Badge +10
Welke powerline gebruik je?
Ik heb de powerline adapters van de ziggo monteur gekregen. Dus die van ziggo zelf...
Reputatie 4
Badge +10
Zitten deze rechtstreeks tussen de Mediabox XL en de extra Mediabox XL zonder andere aansluitingen en Wifi verbindingen met de Wifi uitgeschakeld?

Staan beide Mediaboxen op stand by hoog?
Dag Bert.....Yep de instellingen staan op hoog. Ik moest ook de schijfbeheer op: bij conflict waarschuwen zetten.
En de mediaboxen zijn rechtstreeks met de internet kabel verbonden naar de powerline.....
Oohja en wifi gebruik ik via de modem connect box. Dus zou vreemd zijn als er wifi aanstaat op mijn mediabox??
Reputatie 4
Badge +10
Ik denk dat een Ziggo moderator hier even naar kan kijken.
Zij komen hier iedere paar werkdagen langs.

Of iemand anders moet nog een idee hebben.
Okee dan wacht ik het nog even af. Ik hoop dat er dan iemand is die iets weet. Moet niet zo zijn dat ik elke avond de extra mediabox xl moet resetten lijkt me.

iig bedankt voor de vlotte reacties Bert👍👍👍
Ik heb verder helaas nog niks vernomen. En ook de klantenservice kan niet helpen. Maar nu heb ik sinds gisteravond de foutcode 8099. Krijgen geen verbinding met elkaar. Box gereset, even verbinding. En toen haperend signaal.
Ik las ergens dat ik via me laptop kan verbinden met se mesiabox om de wifi uit te schakelen van de box. Heeft dat zin? Ik heb beide bij de knop radio uitgezet. Zowel de 2.4 als de 5ghz.

Is dit goed of slecht? Er brand nu beneden op mij powerline een rood lampje bij het huisje. Maar heb nogsteeds hetzelfde probleem: foutcode 8099.....

Vreemd dat dit Onder iets te doen van het een op andere moment gebeurs he.....
Ik heb na dit gedaan te hebben iets beter bereik. Alleen als ik bij de grote HB naar active eztra mediaboxen ga staat er bij toegestaan 1. En bij verbonden extramediabox 0. Vreemd....

De extra mediabox is wel erg traag nu moet ik zeggen. Iemand misschien enig idee...? Zijn er singen die ik kan chekken of aanpassen?
Reputatie 2
Badge +6
Serkan Ziggo heeft onderstaand gereageerd in een topic dat gaat over wegvallende wifi via een powerline. Jouw probleem is dus wel een ander probleem, maar het antwoord van Serkan kan ook op jouw van toepassing zijn:

Serkan Ziggo schreef:

Hi NieuwNat,

...
De powerline adapter kan ook een storing veroorzaken omdat er een probleem is met de stroomgroepen, bijvoorbeeld dat je adapter A hebt aangesloten op de ene stroomgroep, en adapter B op een tweede. Hierdoor kan het data-verkeer verstoord worden. Verder kan het probleem ook veroorzaakt worden op momenten dat er veel stroom word gebruikt in het huishouden zoals een wasmachine of een vaatwasser die aan het aan staan.
...

Dus eigenlijk, voordat je naar bed gaat, zet je dan nog grote apparaten aan?

Je geeft aan dat er bij verbonden extra mediaboxen een 0 staat, maar kun je dan wel op de Extra Mediabox XL nu de zenders bekijken?
Voor de zekerheid zou ik de Extra Mediabox XL even een minuutje of 5 van de stroom afhalen en daarna opnieuw proberen te verbinden met de hoofdbox, want er hoort gewoon een 1 te staan waar nu een 0 staat.

De WiFi uitzetten op de Mediabox XL heeft geen invloed op de werking van de Extra Mediabox XL, maar het kan juist wel verbetering opleveren voor de WiFi in huis, omdat er nu een stoorzender minder aanwezig is 🙂

Over dat rode lampje, dat geeft volgens mij aan dat de verbinding niet goed is. Zie onderaan de pagina veelgestelde vragen: https://www.ziggo.nl/klantenservice/wifi/wifibooster/via-een-stopcontact/

Of misschien is de verbinding weg tussen beide adapters, dan zou je het volgende kunnen proberen: https://www.ziggo.nl/klantenservice/wifi/wifibooster/installeren/#Extra-wifi-punt-via-het-stopcontact/Verder/Verder/Android/Nee/rood-oranje
Evert bedankt. Nee heb savonds nooit aparaten aanstaan.

Powerlines zitten idd wel op een aparte stroomgroep. Maar heb verder geen draaiende apparaten aanstaan savonds....

Het rode lampje is nu uit. Het uitzetten van de wifi kan dus alleen maar voordelig zijn. Okee.....

Ik heb de eztra bkx even een fabrieksreset gegeven voor de zoveelste keer. Maar dacht dat het kon helpen na de wijziging van de de wifi instelling op de grote.

Voor nu werkt het hele zooitje weer. Hoop dat het een keer zo blijft ook....😁

De wifi boven is niet helemaal optimaal is hier nog een oplossing voor zonder dat ik storing veroorzaak in mijn tvsignaal. Of kan ik het beter even zo laten.

Groet....
Reputatie 2
Badge +6
Duidelijk! Dan is het vreemd dat hij de foutcodes alleen 's avonds laat zien. Toch heb ik het idee dat het te maken heeft met die powerline en de verbinding tussen de adapters, omdat dus alleen 's avonds de verbinding wegvalt. Wat je zou kunnen checken, is dat wanneer je weer de foutcode krijgt, je de hoofdbox aanzet om te kijken of daar wel alles goed op gaat. Dus niet direct de Extra Mediabox XL uitzetten, maar eerst de hoofdbox controleren. Het kan natuurlijk ook zijn dat daar iets mis mee is.

Fijn dat het nu weer werkt, hopelijk ook weer op de snelheid die je gewend bent!

Wat betreft de wifi boven, veel mensen gebruiken daar een powerline adapter voor, of nu heet het bij Ziggo WiFi Booster. Maar ja, die heb je al voor het gebruik van de Extra Mediabox XL. Hierdoor kun je de huidige niet meer gebruiken voor WiFi en volgens mij kun je geen 2e set kopen bij Ziggo (wel een uitbreidingsset, maar daar heb je niets aan).

In ieder geval de opties:
- Misschien helpt een ander wifi kanaal instellen
- Toch een powerline adapter aanschaffen, maar die dan gebruiken voor de wifi
- WiFi Booster via internetkabel, deze moet dan verbonden worden met het modem. Is waarschijnlijk voor jou niet echt een optie, omdat je denk ik niet makkelijk een internetkabel vanaf het modem naar boven krijgt?

Groet, Evert
Njaa meestal doe ik de hoofdbox uit en ga ik naar boven om daar hetgeen af te kijken. Verder heb ik de box boven nooit aan. Alleen voor het slapen zegmaar.

Ik hoop vanavond geen foutcode te zien. En als ik het weekend overleef zonder storing ga ik het zo laten. Duimen duimen.....

Een wifi kanaal naar boven leggen is inderdaad geen optie. De modem staat in de woonkamer daar waar de hoofdaansluiting binnenkomt. En een kabel naar boven gaat em niet worden helaas....

Maar je zou toch verwachten dat met de technologie vandaag de dag er wel wat makkelijkere opties zijn om alles soepel te laten werken....😔
Reputatie 2
Badge +6
Ik snap het! Ik help je duimen haha en fingers crossed!🤞🏼

Nee precies, dan is het enige wat je zou kunnen proberen het modem opnieuw opstarten, zodat die een nieuw wifi kanaal kiest, waardoor het internet ietsje beter kan worden. Anders hou je alleen nog de optie over van een extra powerline adapter.

Maar je zou toch verwachten dat met de technologie vandaag de dag er wel wat makkelijkere opties zijn om alles soepel te laten werken....😔

Ik zie het juist andersom! Hoe meer technologie, hoe complexer dingen gemaakt kunnen worden, waardoor alles ook minder makkelijk is om op te lossen... Echter is er wel voor elk probleem een werkende oplossing☺
Bedankt voor de reacties iig👍🏼 👍🏼
Reputatie 2
Badge +6
Graag gedaan en werkt het toch niet, dan weet je het forum te vinden 🙂
Jahoor bingo! Inmiddels weer de foutcode 6224.......ik blijf an de gang op deze manier....

Is het trouwens niet mogelijk de powerlines te gebruiken als wifi verster en dan de boxen daarop draadloos te verbinden of zeg ik nu iets raars??
Na een 15minuten heb ik beeld zonder iets te doen......😓

Het werkt echt ruk op seze manier....
Reputatie 2
Badge +6
Om moe van te worden...😥

De powerline als versterker gebruiken gaat niet. Zo'n powerline adapter heeft een eigen netwerk en een Extra Mediabox XL kan alleen verbonden worden met het wifi netwerk van de Mediabox XL. Bovendien is WiFi sowieso veel instabieler dan bekabeld, dus is WiFi niet echt aan te raden.

Wat je misschien zou kunnen proberen is de powerline adapter een keer helemaal resetten? Het reset knopje zit als het goed is aan de zijkant, die dan ongeveer 20 seconden indrukken.

Mocht je weer een 6224 melding krijgen, wil je dan ook kijken of op beide adapters het lampje bij het huisje rood brandt?
Ik ga dit zo even proberen. Hopelijk helpt het. Maar zoals aangegeven mediabox staat nu, na een lange laadtijd bij opstarten, al een tijd aan op tv zender......
Dus als ie het eenmaal doet. Doet ie het.....
Reputatie 2
Badge +6
Okee, nog even afwachten voordat we hopelijk conclusies kunnen trekken 🙂
Ook het resetten van de powerline adapters heeft niks geholpen. Weer melding 6224 Zijn er nog andere mogelijkheden. Zijn er misschien nog andere instellingen die ik in het systeem van de horizonbox kan chekken. D.m.v me laptop aan te sluiten?

Zou het aan de extra mediabox zelf kunnen liggen?

Nu weer de extra box gereset op de achterkant en wacht nu alweer 10 mi uten met het beeld: even gesuld a.u.b. maar dat geduld is al enige tijd weg zegmaar.....
Reputatie 2
Badge +6
Ik ben inmiddels een beetje uitgedacht 😓 Je laptop aansluiten op de hoofdbox gaat niets opleveren. Dan kun je instellingen wijzigen met betrekking tot het internet gedeelte, niet voor TV.

Het zou zeker aan de Extra Mediabox XL kunnen liggen, maar dat durf ik absoluut niet te concluderen, aangezien ik niets kan uitlezen.

Hoe brandden trouwens de huisjes op beide adapters toen je de 6224 melding weer kreeg?
Als één van beide of allebei rood branden, betekent dat dat de 2 adapters geen verbinding met elkaar hebben en dan is de foutcode ook te verklaren.

Als even geduld lang blijft staan, helpt het dan om op de menu knop te duwen?
Ik hoop in ieder geval dat er snel een moderator met je mee komt kijken! 🙂
Alle lampjes branden groen. En boven 1 blauw bij 5ghz....

Heb nu nogmaals de box ontkoppelt atekker eruit gehad en ga hem nu opnieuw verbinden proberen. Morgen komt er wel een monteur. Maarja als het werkt op het moment dat hij hier is vinden die het meestal wel prima. Daar heb ik ook geen vertrouwen in. Als ze het niet opgelost is en dit weekend niet alles werk dan zend ik het zooitje maar retour. Jammer maar helaas. Ik weet het verder ookniet
Reputatie 2
Badge +6
Dat is helemaal prima! Maar brandden ze zo ook toen je de foutmelding kreeg?

Morgen alles helder uitleggen, evt dit topic laten zien, dan zal hij vast wel verder kijken dan zijn neus lang is 🙂

Mocht het niet opgelost zijn met de monteur, dan kan ik je aanraden eerst een reactie van een moderator af te wachten. Zij komen eens in de werkdagen langs en zijn echt uitermate effectief!
Uiteraard ben je wel vrij om te doen wat je wilt!

Reageer

Inloggen
    Niet gevonden wat je zocht? Vind meer topics