Sari1978

Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Foutcode 6010 en 8010

Na tig-jaren onder een steen gelegen te hebben en gewoon analoge TV te hebben gehad voor de afgelopen 30 jaar..( lees: alleen nieuws kijken) alsnog de overstap gemaakt. In eerste instantie; prima..alles werkt. Sinds anderhalve week bij elke opstart foutcode 6010 ( na 3 maanden aansluiten). Na de samenwerking met Vodafone en mijn keuze voor HBO en films, ook nog ns foutcode 8010. En ja.. alle mogelijke DIY oplossingen via de website al een keer of 50 uitgeprobeerd. Vandaag 25 minuten aan de telefoon gezeten.. er zou een refresh worden gedaan... helaas.... t werkt niet.... Beetje jammer....morgen maar weer bellen...met 20 min wachttijd. Zou ik binnen mijn vak gebied moeten doen: dan vallen er letterlijk doden..
16 Reacties 16
Sander
Community Developer
Community Developer
  • 2769Posts
  • 290Oplossingen
  • 2180Likes
Goedemorgen Sari1978,

Is het probleem inmiddels al verholpen of mag ik je assisteren?

Groet,
Sander
Sari1978
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ben nog niet geholpen. Heb 2 keer gebeld. T zou aan de kabel liggen van mijn media box naar de muur ( nog geen meter; box staat onder de tv). Er wordt nu een nieuwe kabel opgestuurd en dan-zou-t-opgelost-moeten zijn.

Maar alle andere tips zijn welkom.
Dank!

sari
Sander
Community Developer
Community Developer
  • 2769Posts
  • 290Oplossingen
  • 2180Likes
De foutcode 6010 betekent dat de Mediabox XL geen verbinding heeft met ons netwerk en 8010 betekent dat Replay TV niet beschikbaar is. Dit kan met de kabel te maken hebben.

Hoe ziet je aansluiting er verder uit? bevindt de eerste aansluiting zich in de woonkamer of in de meterkast? Maak je ook gebruik van splitters en/of versterkers? Heb je destijds ook gebruikt gemaakt van een installatiemonteur? Ik hoor het graag!

Groet,
Sander
Sari1978
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Destijds heeft een monteur de plug and play gedaan zeg maar. En zie foto's voor de aansluiting bij tv en m'n meterkast.

Tijdens telefonisch contact bleek de modem goed te werken. Verder 3 andere tv's in huis ( analoog) dus 4 tv's totaal waarvan in de woonkamer digitaal. Tijdens telefoon gesprek zou t probleem liggen aan de kabel van mediabox naar de muur zijn. Die is door de monteur bevestigd. Heeft t al die tijd prima gedaan, tot 1,5 week geleden. Zelfs de extra zenders/ optie van Vodafone werkte prima tot 1,5 week geleden.

Groet,
Sari
Sander
Community Developer
Community Developer
  • 2769Posts
  • 290Oplossingen
  • 2180Likes
Zoals ik het kan beoordelen gaat het binnenkomende signaal via een versterker, 2 splitters en een wandcontactdoos. Al met al heeft het signaal nogal wat obstakels te nemen. Ik verwacht niet dat het probleem dan ineens opgelost is door het laatste kabeltje te vervangen.

De kabel die naar de woonkamer loopt, gaat deze inderdaad via de versterker en de splitter of loopt de route anders?
Sari1978
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Phoeeeee ik zou t niet weten.. ik geef narcose;)... maar toch gek dat tie t altijd gedaan heeft. Ik zal ns iemand vragen die jouw vraag kan beantwoorden over wat waar loopt via welke splitter, versterker, wandcontactdoos. Dan laat ik het weten. Bedankt in elk geval!
Sander
Community Developer
Community Developer
  • 2769Posts
  • 290Oplossingen
  • 2180Likes
Als je narcose doceert, heb ik er alle vertrouwen in dat dit ook moet lukken:cool:! Het komt er op neer dat de Mediabox XL de route terug naar de meterkast en daarmee naar buiten niet/niet goed kan vinden. Iedere tussenkomst van splitter of bijvoorbeeld versterker kan hier de oorzaak van zijn. Als je de verbinding eerst maakt zonder tussenkomst van deze middelen kun je stuk voor stuk uitsluiten wat dit veroorzaakt.

Groet,
Sander
Sari1978
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Vlgs mijn man hebben we geen versterker...
Sander
Community Developer
Community Developer
  • 2769Posts
  • 290Oplossingen
  • 2180Likes
Op de laatste foto, hangt er linksboven een grijs kastje met 4 coaxaansluitingen. Het lijkt op de foto zo dat er ook een stroomkabel naar toe loopt. Het kan zijn dat ik het verkeerd zie. Is het mogelijk om daar een duidelijke foto van te maken?
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21927Likes
Hoi Sarie,
Je moet dit zien als een beademingsapparaat, één lange slang tussen apparaat en patient is geen probleem, maar een slang met 4 koppelingen ertussen elke keer als verlenging geeft weerstand in de flow. (Ik gaf narcose.:D)
Gezien de vele apparaten die je gebruikt en de meters kabel, lijkt het verstandig om een versterker te gaan gebruiken, analoog komt nog wel door, maar de box is nogal gevoelig voor te zwak en te sterk signaal.
Met een versterker heb je één grote splitter met iedere aansluiting zijn eigen versterking, hierna kun je altijd nog een splitter plaatsen, maar dan heb je in ieder geval al een goed signaal.
Succes ermee, meer vragen stel ze gerust.
Sari1978
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ahhhh kijk.... beroepsdeformatie... maar snap m (da's dan wel weer scary). Ik krijg al jeuk als ik al die draden zie; zou t graag netjes apart met gaasje per draad bijelkaar houden. Maar zoals je wellicht begrijpt kom ik daar nooit in die kast ik kom dus nooit in die kast....

Bedankt!
Sari1978
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Sander Ziggo,

Bij deze de extra foto's.

Bedankt voor alle
Fijne reacties.

( ik doceer geen narcose hoor voer t alleen maar uit.. bij apparatenproblemen bel ik altijd de technische dienst..Haha)
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21927Likes
Dat is wel een antenne versterker.
Ik zal je foto's eens goed bekijken en vanavond een schemaatje maken hoe je het met zo min mogelijk storingsrisico's kan aansluiten.
Kun je nog even op de box kijken hoe je signaalsterkte en signaalkwaliteit op NPO1 is?
Menu > instellingen/opties > diagnostiek klikken en dan even wachten, onderin je scherm komen na een momentje 2 witte balken die aangeven hoe je signaal is.
Sterkte onder 75% matig is kritisch en meer dan 25% in uitmuntend is kritisch.
Kwaliteit moet 100% zijn.
(Te lage druk en te hoge druk geven allebei problemen.:))
Sari1978
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Zie foto voor signaalsterkte npo1. Zoals ik t zie... goed. Niet uitmuntend.. maar goed.
Sari1978
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste Be rt en Sander Ziggo,

Geen idee hoe... maar probleem heeft zich gek genoeg ineens vanzelf opgelost... geen foutmeldingen en on demand doet t ook weer... tot vooralsnog... en anders ben ik hier wel weer te vinden.

Dank voor ieder z'n moeite.. Natuur en techniek zijn kennelijk mild..

Groet,
Sari
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21927Likes
Hoi Sari,
Het signaal ziet er perfect uit.
Hopelijk lezen we niets meer hierover.
Succes gewenst op de OK.

Uitgelicht topic