Z_3191

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Foutcode 4017 bij zappen over het kanaal waar ook een opname gedaan wordt.

Beste,

Met onze Ziggo horizonbox komt het vaak voor dat wanneer er een opnamen bezig is met opnemen. En er wordt over deze zender gezapt en/of kort gekeken, dat de foutcode 4017 ontstaat..

Hierdoor wordt de opnamen vroegtijdig gestopt en zit je met halve programma's.
Bij de foutcode 4017 staat:"Je hebt niet het juiste abonnement om dit programma te bekijken of op te nemen".

Dit is tot nu toe gebeurt op de zenders, NPO 1, RTL4, Veronica.

Ik zie via google veel community topic die als je erop klikt verwijderd zijn. Vandaar dit nieuwe topic voor deze code.

Ik hoor graag of hier iets tegen te doen is / en of er meer mensen last hebben van dit.

Mvg
Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes
Helaas is over de zenders zappen die worden opgenomen al vanaf het beging tot nu toe de oorzaak van foutmeldingen en stoppen van de opname.

Ik verwacht niet dat er nog iets aan gedaan wordt, omdat waarschijnlijk al in het eerste kwartaal van dit jaar al een nieuwe box uitkomt.

Het kan ook zeer verbeteren door Automatisch schijfbeheer uit te zetten in de instellingen.
Dit voorkomt meer problemen met opnames.
Maar niet zappen over de opnames is de eerste stap.

Bekijk in context

Steefb

Level 20
  • 15864Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7263Likes

De box krijgt binnen afzienbare tijd een grote update waardoor het probleem er niet meer is.

 

https://www.ziggo.nl/televisie/mediaboxen/mediabox-xl-upgrade-nu

 

Bekijk in context

16 Reacties 16
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes
Helaas is over de zenders zappen die worden opgenomen al vanaf het beging tot nu toe de oorzaak van foutmeldingen en stoppen van de opname.

Ik verwacht niet dat er nog iets aan gedaan wordt, omdat waarschijnlijk al in het eerste kwartaal van dit jaar al een nieuwe box uitkomt.

Het kan ook zeer verbeteren door Automatisch schijfbeheer uit te zetten in de instellingen.
Dit voorkomt meer problemen met opnames.
Maar niet zappen over de opnames is de eerste stap.
Z_3191
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Be rt bedankt voor uw reactie. Fijn om bevestigd te krijgen dat het vermoeden klopte.

Met de oudere versie van de Mediabox was dit niet opgevallen. Maar sinds deze vervangen is door een recentere versie doet dit probleem zich voor.

Komt iedereen meteen in aanmerking voor deze nieuwe box, of gaat die gefaseerd met selecte groepen? En is er al meer over bekend?

Mvg
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes
Hallo Z_3191, welkom op onze Community.

Dit probleem staat op de lijst om aangepakt te worden. De foutcode 4017 is recent opgedoken dus we zoeken nog naar voorbeelden om te onderzoeken. Ik stuur je via een privébericht een lijstje met vragen door om in te vullen.

Verder kun je in de meeste gevallen de missende opname via Replay TV toch nog kijken. Kan dat bij jou ook?
Eds

Level 7
  • 381Posts
  • 3Oplossingen
  • 79Likes
Wederom code 4017 Kwartaal is voorbij.
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes
Hallo Eds,

Jammer dat jij deze zeldzame foutcode ook tegenkomt. We zijn aan deze kant nog geen stap verder met de oplossing, omdat het niet lukt om het na te bootsen en we heel weinig aanvullende informatie loskrijgen van onze klanten. Dat is begrijpelijk, jullie willen gewoon dat het wordt opgelost zonder in de pen te klimmen.

Helaas heeft ook Z_3191 niet meer gereageerd op een verzoek tot aanvullende informatie, ik hoop dat jij dat wel kan Eds. Daarom heb ik je een privébericht gestuurd.
Arnold1310

Level 14
  • 1006Posts
  • 51Oplossingen
  • 260Likes
Heel af en toe heb ik dit probleem ook, alleen de foutcode heb ik nog nooit gezien. Denk een week of 4 terug voor het laatst meegemaakt, ik keek Miljoenenjacht op RTL4 en was vergeten dat ik deze ook als opname ingesteld had. Deze werd dus niet opgenomen (er stond bij ingestelde opnames een rood kruisje), maar ook programma's op dat zelfde tijdstip werden niet opgenomen tot ik de opname van MJ halverwege stop gezet had. Toen nam de MB XL wel weer op maar stonden de andere opnames er maar gedeeltelijk op (vanaf het moment dat ik de MJ opname uit had gezet).
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes
Hallo Arnold1310,

Dat is al een tijdje terug, het blijft nog steeds een vervelende foutmelding. Ik heb jou de aanvullende vragen ook per privébericht verzonden 🙂
Arnold1310

Level 14
  • 1006Posts
  • 51Oplossingen
  • 260Likes
Anne H Ziggo ik zal de vragen zeker beantwoorden mocht het probleem zich (hopelijk niet) weer voor doen
Eds

Level 7
  • 381Posts
  • 3Oplossingen
  • 79Likes
Gisteren wederom twee 4017 foutcode's op één avond terwijl ik n.a.v. eerdere berichten oplette of er geen ongewone meldingen kwamen of dat de box aangaf off-line te gaan. Niets van dit alles, gewoon 4017 zonder waarschuwing. Saillant detail, beiden op RTL5 na elkaar met voldoende tijdspeling.
Eds

Level 7
  • 381Posts
  • 3Oplossingen
  • 79Likes
Zo zeldzaam is code 4017 nu weer niet meer geworden. Het wordt nu eerder zeldzaam als deze niet voorkomt. Althans bij mij.
Zie bijgevoegde schermafbeelding.
Ik ga er toch sterk over denken om die handel de deur uit te doen. Immers, om hiervoor nu elke maand een bak euro's neer te tellen wordt mij te gortig.
Eds

Level 7
  • 381Posts
  • 3Oplossingen
  • 79Likes
Code 4017 ÉN nieuw, 4015.
De laatste zonder enige foutmelding bij het programmeren noch erna.
Dit begint zeer irritant te worden of ben ik de enige?
Bijna dagelijks.
Eds

Level 7
  • 381Posts
  • 3Oplossingen
  • 79Likes
Wederom code 4017.
E.e.a. ook via contactformulier verzonden in de hoop e.e.a. breder onder de aandacht te krijgen. Met verwondering het volgend antwoord gelezen;
================================================================
Wat balen dat de Mediabox XL niet werkt zoals ie het zou moeten doen! Als het vaak mislukt om programma's op te nemen, is daar een aantal mogelijke oorzaken van.

De eerste mogelijke oorzaak is dat de harde schijf vol is. Dit is niet altijd zichtbaar. Bij het verwijderen van een gemaakte opname, blijft namelijk data opgeslagen op de harde schijf. Het is dan nodig om de harde schijf van de Mediabox XL te formatteren. Dat doe je op de volgende manier:

1. Ga naar het menu.
2. Ga naar uitgebreide instellingen en klik op OK.
3. Selecteer Mediabox XL en klik op OK.
4. Selecteer wis alles op de harddisk en klik op OK.
5. Selecteer ja en klik op OK.

Alle informatie op de harde schijf wordt verwijderd, inclusief gemaakte opnamen en restbestanden van oude opnamen. Dit kan een paar minuten duren.

De tweede mogelijke oorzaak is dat het TV-signaal verstoord of onderbroken wordt, waardoor het TV-signaal wegvalt tijdens het maken van de opname. De opname kan dan niet voltooid worden. Het TV-signaal verbeter je op deze manier: https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/signaal/
=====================================================================
En dit bij een nieuwe geleverde oude box waarvan de schijf nog lang niet vol is.
Wel mooi dat er zo veel verschillende expertises leven bij Ziggo.
Bijgevoegd een opname van ná de foutcode die volgens bovenstaande uitleg niet door zou kunnen gaan omdat, vol is vol, nietwaar?
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes
Hallo Eds,

Bedankt voor je aanvullingen! Jammer om te lezen dat je de foutcode vaak tegenkomt. In jouw geval zijn die stappen die hebt gekregen best wijs om te doorlopen. Het volgende verklaar misschien een en ander:

In welke gevallen krijg je een 4017 melding:

Wanneer de opname verkeerd is gegaan
In dit geval heb je dezelfde foutmelding altijd op hetzelfde moment voor of tijdens het afspelen. Tijdens het opnemen is er een (korte) signaal storing geweest of de schijf heeft een probleem en moet gewist worden. Er is geen sprake van een bug maar van een vervelende storing. Een signaal check en de harde schijf wissen is dan een eerste wijze zet. Een 4015 foutcode wijst ook op dit mogelijke probleem.

Wanneer er een probleem is in ons abonnement controle systeem
In dit geval is de melding willekeurig. Er speelt een connectie-probleem met onze centrales. Of er speelt een verwerkingsprobleem in die centrales. Dit is de bug waar we specifieke voorbeelden van zoeken. Een 4015 foutcode past niet bij deze situatie.

Groet,
Anne
Petjans

Level 1
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ook hier hetzelfde probleem. Frappant, want op een nieuw geleverde box die pas 4 dagen geinstalleerd was. Op de vorige box in ruim 5 jaar tijd had zich dit fenomeen nog nooit voorgedaan dus als Ziggo stelt dat dit probleem mogelijk niet kan worden opgelost en dat er een nieuwe box komt (schijnt al uitgeleverd te worden?) dan ben ik heel benieuwd te weten hoe een dergelijk probleem dan ineens heeft kunnen ontstaan
Henkietv

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb sinds kort hetzelfde probleem, maar nu is het maart 2021. Is dit nu nog steeds niet opgelost? Of kan ik zelf iets doen?

Steefb

Level 20
  • 15864Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7263Likes

De box krijgt binnen afzienbare tijd een grote update waardoor het probleem er niet meer is.

 

https://www.ziggo.nl/televisie/mediaboxen/mediabox-xl-upgrade-nu

 

Uitgelicht topic