Wederom code 4017.
E.e.a. ook via contactformulier verzonden in de hoop e.e.a. breder onder de aandacht te krijgen. Met verwondering het volgend antwoord gelezen;
================================================================
Wat balen dat de Mediabox XL niet werkt zoals ie het zou moeten doen! Als het vaak mislukt om programma's op te nemen, is daar een aantal mogelijke oorzaken van.
De eerste mogelijke oorzaak is dat de harde schijf vol is. Dit is niet altijd zichtbaar. Bij het verwijderen van een gemaakte opname, blijft namelijk data opgeslagen op de harde schijf. Het is dan nodig om de harde schijf van de Mediabox XL te formatteren. Dat doe je op de volgende manier:
1. Ga naar het
menu.
2. Ga naar
uitgebreide instellingen en klik op
OK.
3. Selecteer
Mediabox XL en klik op
OK.
4. Selecteer
wis alles op de harddisk en klik op
OK.
5. Selecteer
ja en klik op
OK.
Alle informatie op de harde schijf wordt verwijderd, inclusief gemaakte opnamen en restbestanden van oude opnamen. Dit kan een paar minuten duren.
De tweede mogelijke oorzaak is dat het TV-signaal verstoord of onderbroken wordt, waardoor het TV-signaal wegvalt tijdens het maken van de opname. De opname kan dan niet voltooid worden. Het TV-signaal verbeter je op deze manier:
https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/signaal/=====================================================================
En dit bij een nieuwe geleverde oude box waarvan de schijf nog lang niet vol is.
Wel mooi dat er zo veel verschillende expertises leven bij Ziggo.
Bijgevoegd een opname van ná de foutcode die volgens bovenstaande uitleg niet door zou kunnen gaan omdat, vol is vol, nietwaar?