Foutcode 2020: zo los je het op

• 26 oktober 2017
  • 161 Reacties
  • 92317x Bekeken

Toon eerste bericht

161 Reacties

Reputatie 7
Badge +35
@Mven schreef: "De eerste veronderstelling die ik dan heb is dat uitmuntend zou moeten worden veranderd in 'waardeloos'. "

Helemaal mee eens, dat zou een stuk duidelijker zijn voor alle klanten.

OK, wij andere klanten, waarvan aan aantal met een technische achtergrond en veel installatie ervaring, op dit klant helpt klant forum, kunnen meedenken met je en advies geven.
Wij lossen met z'n allen regelmatig problemen op bij klanten waar al in de voorgaande maanden tot jaren vele monteurs en nieuwe boxen zijn geweest.

Heb je op dit moment problemen met de Mediabox XL?
Zo ja, dan kunnen we meezoeken naar een oplossing.

Even een paar vragen om bij het begin te beginnen:
Kun je hier je signaalsterkte met een foto plaatsen of een nauwkeurige omschrijving als de box op NPO1 staat?
Druk op de Menuknop van je afstandsbediening.
Ga naar Opties.
Selecteer Diagnostiek en druk op OK.
Klik een paar keer op het pijltje naar beneden totdat je de opties Signaalsterkte en Signaalkwaliteit in beeld ziet.
Wacht even een paar seconden totdat de balk achter de opties wit kleurt.
Je ziet nu of de signaalkwaliteit en signaalsterkte Matig, Goed of Uitmuntend is.

Heb je de Mediabox XL of Horizon box opgenomen in een thuisnetwerk met je afstandsbediening?
En/of de Mediabox XL met een UTP kabel aangesloten aan je modem?
Laat SVP even weten, er zijn nogal wat problemen met deze wijze van aansluiten en instellen van de Mediabox XL.
@Be rt Voor nu: Ik heb tegen alle adviezen in van de klantenservice EN de monteurs toch maar weer eens een POA direct op de hoofdaansluiting gezet, met als enige doel: het signaal verzwakken. Het signaal op de XL is nauwelijks zwakker (het staat over de helft maar minder dan 2/3). Ondanks weinig tot geen verandering in signaal sterkte lijkt het wel stabiel, dus ik ga het maar weer even evalueren.

Het aansluiten op het netwerk heb ik geprobeerd, maar dat was inderdaad een drama. Die configuratie kreeg ik niet ongedaan gemaakt, dus heb ik het maar meteen verwijderd met behulp van een factory default.
Reputatie 7
Badge +35
Toch zou ik deze stappen nog even doorlopen, om zeker te weten dat alles ook werkelijk is gewijzigd, wat dat betreft is de Mediabox XL een vreemd dingetje. @Mven

Thuisnetwerk storing of werkt niet of niet te installeren op Mediabox XL.
https://community.ziggo.nl/deel-je-tip-91/thuisnetwerk-storing-of-werkt-niet-of-niet-te-installeren-op-mediabox-xl-20580

Mocht je nog verdere vragen hebben, stel ze gerust, anders veel succes gewenst.☺
Reputatie 1
Sinds een paar dagen eigenaar van een mediabox xl... grote spijt tot nu toe.

Mijn situatie:
Hoofdaansluiting met meegeleverde splitter. Vanaf deze splitter twee kabels, 1 naar tv en 1 naar modem. Meerdere keren op een avond krijgen we een 2020 melding te zien. Diagnostics geeft aan dat er helemaal geen signaal is, terwijl de modem gewoon goed werkt en de volle 200/20Mbit haalt.

Ik vervang de kabel naar de mediabox toe met de meegeleverde originele (korte) Ziggo coax kabel. Herstart de media box en heb weer vol signaal. Maar 3x op een avond daarna de 2020 melding. Je maakt mij niet wijs dat het aan de bekabeling ligt, als de modem met een lange kabel (5M) gewoon prima werkt, maar de mediabox met een korte kabel (1,5~2M) iedere keer signaal verliest. En hoe kan het dat na een reboot het signaal gelijk "uitmuntend" is???

Als het binnen een week niet vlekkeloos werkt (opgelost) is, beroep ik me op de wet koop op afstand. Want zo is tv kijken helemaal niet leuk meer. Mijn vorige decoder (de Samsung) had ik nooit problemen (is de bekabeling toch goed 😉). Ik ben nu 4 euro per maand meer gaan betalen, maar krijg alleen maar ellende nu.

Reputatie 7
Badge +25
Ik heb dus exact hetzelfde issue hier: vanavond 3x de melding 2020 gehad (decoder pas paar dagen in huis).
Dubbelpost

** Aangepast door moderator (Mark) **
Correct, reacties samengevoegd in één topic.
Reputatie 1
Op afstand is m’n signaal uitgelezen en de is dus gewoon goed ...
Reputatie 7
Badge +12
@imars
Vreemde is plaatje 1 heb je nauwelijks signaal, plaatje 2 na uit en aan te hebben gezet dan signaal goed ?

Ergens los contact ? een van de coax componenten zit ergens wat lossig ?

Wat ook kan is dat jou signaal TE goed is als ik naar de signaal sterktes kijk , een te hoog signaal is ook niet goed voor deze box.
Als je nog een splitter of zo iets hebt liggen zet die er even tussen, kijk dan of het niveau wat lager is en zo ja kijk dan even wat er gebeurt.
Reputatie 1
Heb inderdaad nog een splitter tussen gedaan:

Het signaal is iets zwakker:

Ik vind het eigenlijk van de zotte dat het signaal te sterk zou zijn (signaal sterkte is niet helemaal vol).

Maar goed, woensdag komt een monteur langs, kijken of hij/zij wat kan vinden. Anders gaat de mediabox xl retour afzender. Ik wil iets wat werkt, geen gehobby/gekloot...
Reputatie 7
Badge +12
Hou ff in de gaten wat hij nu doet 😉
Reputatie 7
Hi @imars en @Ronihd, ik heb jullie reacties verplaatst, anders krijgen we dezelfde discussie dadelijk in twee verschillende topics.

Ik ben erg benieuwd naar de uitkomst nadat de monteur bij je thuis geweest is @imars!
Reputatie 1
Hi @imars en @Ronihd, ik heb jullie reacties verplaatst, anders krijgen we dezelfde discussie dadelijk in twee verschillende topics.

Ik ben erg benieuwd naar de uitkomst nadat de monteur bij je thuis geweest is @imars!

Uitkomst is dat ik alles terug draai en zowel de mediabox xl als de monteur heb afgezegd. Teveel negatieve punten om de mediabox te houden.

Reden 1: te hoge stroomverbruik! Stand-by ~50Watt. En ja kan in eco zetten, maar wil niet iedere keer wachten totdat ie aan gaat. Mijn C7140 heeft dat niet en een veel lagere stand-by verbruik.
Reden 2: volume niet kunnen aanpassen met de afstandsbediening. Ja ik kan mijn tv bedienen. Maar mijn geluid gaat niet via mijn tv maar via mijn versterker. En ik heb geen HDMI ARC. Even volume op mute tijdens reclame moeten we weer een andere afstandsbediening pakken.
Reden 3: dit had mogelijk met de monteur opgelost kunnen worden... de 2020 meldingen. Zoals in de foto’s te zien was, is mijn signaal voor 1/3 in uitmuntend en dat is kennelijk niet goed, signaal is té sterk. Met een extra splitter ertussen komt het signaal tot op de grens van goed en uitmuntend. Dat is kennelijk wel goed, want gisteravond geen 2020 melding meer gehad.

Maar dit alles bij elkaar geeft gewoon te veel irritaties en is het niet waard de hogere maandtarief plus stroomkosten. We gaan weer terug naar de C7140 zonder irritaties.

wellicht dat de nieuwe Horizon 4 een optie is als deze uit komt. Of nog beter, de Ziggo Go app voor Apple TV.

Reageer