Foutcode 2020: zo los je het op

Toon eerste bericht

161 Reacties

Ha Mariane,
Nou na ongeveer 15 keer de router en mediabox te hebben reset. heb ik nu al een paar dagen geen storing meer. Vingers gekruist houden.
Ik heb het nog even afgewacht om te kijken of het probleem met eventuele software updates verholpen zou worden, maar helaas heb ik nog steeds dat de mediabox tijdens het kijken ineens foutcode 2020 geeft.

Vaak kan ik het verhelpen door de signaal kabel er even uit te halen...

Met versterker is signaal sterkte is goed, signaal kwaliteit uistekend. (zie ook mijn andere reacties)

Is er nog iets wat ik kan doen, of gedaan kan worden?
Ha Niek, Sinds dat ik ongeveer 15 keer de de boel heb gereset heb ik geen problemen meer. ff afkloppen.
Ik heb wel ook nadat ik de adapter uit de media box had gehaald toch ook nog een paar keer de aan-uit knop op de achter aan en uit gezet om de eventuele rest stroompjes te laten weg vloeien. Wel ook een half uur uit laten staan.

Succes,
Reputatie 7
Badge +35
@NiekH87

Kun je hier een foto van je AOP plaatsen met eventuele splitters en versterkers?
Bert, bedankt voor je reactie, in mijn vorige posts heb ik dat al eens gedeeld. Zag er allemaal goed uit, ik heb zelfs nog een oudere connector vervangen voor een nieuwerwetse 😉

Valt wel op dat de mediabox om de dag zo een beetje een update krijgt...
Reputatie 7
Badge +35
@NiekH87

Wat bedoel je met een update, hoe reageert de Mediabox XL dan of wat zie je waar?
Als het goed is krijgt je Mediabox XL iedere dag een nieuwe update als hij op stand-by hoog staat.
Er wordt hier aangegeven dat er een storing in de Ziggo omgeving zit. Los dat dan op!
Bij mij gebeurt het heel vaak dat er spontaan een 2020 melding verschijnt. Soms is het voldiende om de Mediabox even uit- en asn te zetten. Vaak moet de stroom er echt af.
Het kan niet aan de bekabeling liggen, want vorig jaar is alles vanaf de verfeelkast helemaal nieuw aangelegd.
Reputatie 7
Badge +29
@koossolo, ik heb begrepen dat die storing mbt de 2020 foutcode verholpen is, waarschijnlijk daarna vergeten de tekst in dit topic aan te passen, of ik zit er naast natuurlijk ;)

Maar als je nu nog steeds 2020 foutmeldingen krijgt, zit er toch iets wat niet goed is.
Hopelijk kan een moderator je er snel mee helpen!

Voor de zekerheid: Heb je de Mediabox XL opgenomen in het thuisnetwerk? Zo ja, lees dan dit topic, zo niet, dan kun je dat het beste zo laten.

Groet,
Evert
Evert96,
Het probleem is op te lossen, maar keert steeds terug. Ziggo moet gewoon het probleem in de software oplossen!
Reputatie 7
Badge +29
Zelf denk ik niet dat het een software fout is, maar ik kan het niet met je uitdiepen. Vandaar dat ik hoop dat een moderator je snel komt helpen.
Thanks anyway!
Reputatie 7
Badge +35
@koossolo

Kun je hier je signaalsterkte met een foto plaatsen of een nauwkeurige omschrijving als de box op NPO1 staat?
Druk op de Menuknop van je afstandsbediening.
Ga naar Opties.
Selecteer Diagnostiek en druk op OK.
Klik een paar keer op het pijltje naar beneden totdat je de opties Signaalsterkte en Signaalkwaliteit in beeld ziet.
Wacht even een paar seconden totdat de balk achter de opties wit kleurt.
Je ziet nu of de signaalkwaliteit en signaalsterkte Zwak, Goed of Uitmuntend is.

@Evert96 vroeg het al:
Heb je de box opgenomen in een thuisnetwerk of met een UTP kabel aangesloten aan je modem?
Zo nee, prima, zo ja, laat even weten.
@Bert,
Diagnostiek levert op: Signaalsterkte Goed en Signaalkwaliteit Uitmuntend.
De box is met UTP-kabel aangesloten op het modem.
Alle werkzaamheden zijn door Ziggo uitgevoerd bij de aanleg van mijn aansluiting vorig jaar juli.
Reputatie 7
Badge +29
@koossolo, je signaalsterkte en -kwaliteit is helemaal goed!
Wel ben ik benieuwd of je van je probleem af bent als je je box uit het thuisnetwerk haalt en de utp kabel tussen het modem en de box verwijdert.
Zie hier waarom en hoe :)

Groet,
Evert
Ook hier sinds gisteren spontaan de 2020. Gisteravond bijv. een 2020 en zonder iets te doen was er na 1 minuut weer beeld en geluid. De hele avond geen problemen meer en voor het slapen de tv op standby gezet. En ja hoor, vanmorgen blijft de box weer hangen na het aanzetten en wederom verschijnt de 2020. Aan / uit met de ab werkt niet en pas na een harde restart (dus de stroom er even af) start de horizon box weer normaal op en is er niets aan de hand. Diagnose op de box laat niks vreemd zien en ook de andere tv's in huis (met humax of interactieve card) kennen geen problemen. De oude bekabeling en aansluitingen zijn bij de installatie van de horizon box door een Ziggo monteur vervangen door kwalitatief hoogwaardig materiaal. Er is ook niets veranderd en het heeft altijd keurig gewerkt. Het lijkt er sterk op dat het probleem toch echt door Ziggo en/of de box wordt veroorzaakt. En ik ben kennelijk niet de enige met dit probleem ...
Reputatie 7
Badge +35
@TJB

Kun je hier je signaalsterkte met een foto plaatsen of een nauwkeurige omschrijving als de box op NPO1 staat?
Ga naar Opties.
Klik een paar keer op het pijltje naar beneden totdat je de opties Signaalsterkte en Signaalkwaliteit in beeld ziet.
Je ziet nu of de signaalkwaliteit en signaalsterkte Zwak, Goed of Uitmuntend is.

Heb je de box opgenomen in een thuisnetwerk of met een UTP kabel aangesloten aan je modem?
Zo nee, prima, zo ja, laat even weten.
Signaalsterkte is goed en de signaalkwaliteit is uitmuntend (ik had overigens al aangegeven dat deze diagnose niets vreemds laat zien) ...

Thuisnetwerkmodus: verbonden (en niet via utp).

Zoals gezegd, hier is niets gewijzigd en tot gisteren ook nog nooit op bedoelde aansluiting / box een dergelijke foutcode gezien.
Reputatie 1
Heb gister en eergisteren die melding gehad, via de achterkant uit en aangezet en niets meer aan de hand.
Vandaag geen last van gehad.
Reputatie 7
Badge +35
@TJB schreef: "Thuisnetwerkmodus: verbonden (en niet via utp)."

Dat maakt niet uit, door een bug ziet nu de TV kant ook de modemkant van je box met een DHCP server actief en gaat daar ook kijken en heeft geen verbinding, dus code 2020 = een signaalprobleem.
Het kan een tijdje goed gaan, maar het gaat eens weer fout, meestal treed dit soort meldingen op na een update van de software van de Mediabox XL met een schone startup.

Voor de oplossing: https://community.ziggo.nl/mag-ik-je-een-tip-geven-91/thuisnetwerk-storing-of-werkt-niet-of-niet-te-installeren-op-mediabox-xl-20580
Kort na de kerst voor de eerste keer een 2020 foutmelding gehad. De medewerkers van Ziggo schuiven het in dit forum steeds af op de eind gebruiker. En men lijkt niet bereid, als je de treds leest pro actief te werken aan een oplossing. Dit vooraf gezegd
De parameters: Signaalsterkt goed kwaliteit uit muntend laatste software upate 29-11-17. (dat is als je beeld hebt)

Het probleem er verschijnd steeds een 2020 melding na reset komt de melding terug dat kan zijn met 9 minuten maar ook drie kwartier of langer duren.
Binnens huis zijn tot het optreden van de eerste melding geen wijzigingen geweest. Na het lezen van de ze feed alle kabels los gehad en gecontroleerd.
Voorbeeld oudejaars avond tussen en 18:55 uur en 20:06 5 keer de melding daarna heeft de tv probleemloos gedraaid tot de volgende morgen 1:45 uur
De dagen erna heb ik geen problemen ervaren. Echter op 05-01-2018 begon het gedonder weer na de eerste melding de boel uitgezet en weggegaan voor het weekend.
Dus wat is de oplossing als de oorzaak niet intern zit?
Reputatie 7
Badge +29
@Ouwe Seun 66, daar kunnen we als medeklanten weinig in helpen. Ziggo zal dat dan moeten onderzoeken.

We kunnen echter wel een begin maken. Zou je hier een foto willen plaatsen van het AOP? Dat is de plek waar Ziggo je huis binnenkomt.
Als dat niet goed is, zal een monteur die moeten vervangen.

En verder ben ik benieuwd of je de box opgenomen hebt in het thuisnetwerk. Zo ja, lees dan dit topic

Groet,
Evert
Reputatie 7
Badge +35
@Ouwe Seun 66 2020 is echt een signaal probleem, binnen of buiten je huis, dat kan ook nog, maar om binnen uit te sluiten een foto van je AOP, zoals @Evert96 vroeg en kun je hier je signaalsterkte met een foto plaatsen of een nauwkeurige omschrijving als de box op NPO1 staat?
Ga naar Opties.

Waarom binnen uitsluiten, als er een monteur komt en de storing zit binnen, dan kost dit geld, als binnen goed is en er komt een monteur en het zit in je AOP = Abonnee Overname Punt = eerste plaats waar Ziggo binnenkomt of verder in de straat, zijn de kosten voor Ziggo.
We zijn momenteel bezig met een onderzoek om er achter te komen waarom foutcode 2020 relatief gezien veel voorkomt. Heb jij nog last van foutcode 2020? Stuur mij dan een privébericht met je postcode en huisnummer. Dan stuur ik je gegevens door naar de mensen die hiermee bezig zijn. Ben je nieuw hier, laat het dan in een reactie in dit topic weten. Dan zorg ik er voor dat je mij een privébericht kan sturen met je gegevens. Alvast bedankt!
Hallo Marianne,

Een aantal maanden geleden ook dit probleem gehad. Alle aansluitingen en kabels zijn in orde.
Maar net zo spontaan dat de foutcode 2020 kwam verdween hij ook na een aantal dagen weer.
Nu weer het zelfde probleem helaas.
Vanaf 4 dagen geleden weer deze foutmelding.

Mvrgr,

Paul
@Marianne Ziggo
Je vraagt een PM te sturen.
Als ik dat zou willen dan lukt mij dat niet.
En ik denk @Skywalker ook niet.
Je moet de boel open zetten voor iedereen &
niet alleen voor mensen die je volgt.
Of is het mogelijk dat alleen bij voorbaat te doen voor klanten die reageren in dit topic?
Gr Han

Reageer