Foutcode 2020: zo los je het op

• 26 oktober 2017
  • 161 Reacties
  • 107853x Bekeken

Toon eerste bericht

161 Reacties

Reputatie 7
Badge +30
Balen dat je weer de 2020 foutcode hebt!😓
Staat je signaalsterkte bij NPO1 nog steeds op uitmuntend of heb je de bekabeling aangepast?

Groet,
Evert
Signaalsterkte kan ik nu even niet bekijken (na aantal keer opnieuw de horizon opstarten, klaar mee en vertrokken)
Vrijdag hebben we ons Sonos systeem weer aangesloten. Dus wel iets verandert in huis. Maar dat zal toch geen invloed hebben?
Reputatie 7
Badge +35
@Ikke ook al
Kun je hier je signaalsterkte met een foto plaatsen of een nauwkeurige omschrijving als de box op NPO1 staat?
Druk op de Menuknop van je afstandsbediening.
Ga naar Opties.
Selecteer Diagnostiek en druk op OK.
Klik een paar keer op het pijltje naar beneden totdat je de opties Signaalsterkte en Signaalkwaliteit in beeld ziet.
Wacht even een paar seconden totdat de balk achter de opties wit kleurt.
Je ziet nu of de signaalkwaliteit en signaalsterkte Zwak, Goed of Uitmuntend is.

Heb je de box opgenomen in een thuisnetwerk?
Zo nee, prima, zo ja, laat even weten.

Kun je ook een foto plaatsen van het AOP met eventuele splitters en versterkers?
@Be rt

De box zit niet in een thuisnetwerk.
Ik heb een foto van de AOP en de signaal kwaliteit en sterkte toegevoegd.
Sinds 2-3 dagen krijgen wij de 2020 foutboodschap binnen via de mediabox. Op de andere tv's in huis die via Humaxen zijn aangesloten krijgen we geen foutboodschappen.
Uiteraard volgens de adviezen het modem en mediabox gereset (3x) maar vanmorgen weer een 2020 melding.
De kabel tussen de versterker en horizon is een gekochte Hirsmann kabel omdat de bijgeleverde kabels te kort zijn. De kabel en de rest van de installatie is niet aan geraakt ofzoiets.
Dus geen flauw idee wat er aan de hand is maar tijdens de foutmelding komt er wel een enorm gekraak uit de geluidinstallatie.

De signaalsterkte is staat in het midden van goed
De signaalkwaliteit staat op uitstekend.

Ben reuze benieuwd naar een snelle oplossing.

Groeten
Han
Reputatie 7
Badge +35
@Ikke ook al
Je signaalsterkte is veel te hoog, hoort ergens in het midden van goed te staan.
Uitmuntend geeft oversturing.
Hier kun je meer lezen over de oplossing, sluit je Mediabox XL aan op een lagere versterking op je versterker:
https://community.ziggo.nl/mag-ik-je-een-tip-geven-91/mediabox-xl-allerlei-storingen-bij-gebruik-van-een-versterker-20753
Reputatie 7
Badge +35
@snjve0
Heb je de box opgenomen in een thuisnetwerk?
Zo nee, prima, zo ja, laat even weten.
Ha Bert, Nee de box zit niet in het thuis netwerk. Ik heb de box nu 3 weken en alleen de laatste 2-3 dagen heb ik problemen.
Groeten
Han
Beste,

Veel mensen op de forum zeggen dingen waar ze geen verstand van hebben. Op zich is dit niet erg omdat ziggo community bedoelt is om kennis en ervaring met elkaar uit te wisselen, maar ik merk dat er veel erbij zitten die gefrustreerd reageren naar Ziggo toe.

Een hzn box functioneert eigenlijk als een modem. Heb je een te zwak signaalsterkte of kwaliteit van je signaal is niet goed, dan heb je kans dat de hzn box instabiel draait en een 2020 melding geeft. Veelal geven aan dat de bekabeling goed is. Is dat ook zo? Meeste die zo over denken hebben er geen verstand van, en legt het probleem al snel bij Ziggo neer. Als Ziggo vraagt om je goede kabel rechtstreeks op de hoofdaansluiting wilt aansluiten, en je vindt dit onnodig of je wilt dit niet doen, prima! Laat de monteur maar komen en als die constateert dat dit echter in de binnenhuis bekabeling zit kan je gaan dokken. Logisch!

Puntje bij paaltje, een coax kabel die jaren goed heeft gewerkt wilt nog niet zeggen dat die goed is! Ook is het belangrijk de splitters en wandcontactdozen te checken. Weet degene die zeggen dat de bekabeling goed is ook wat voor wandcontactdoos in je muur zit? 9 van de 10 weet dat niet eens.

P.s. als je de kabel rechtstreeks van de box op de hoofdaansluiting heb zitten om te testen moet je de box een powercycle uitvoeren, want de box onthoudt het vorige signaal.
Reputatie 7
Badge +35
Ha Bert, Nee de box zit niet in het thuis netwerk. Ik heb de box nu 3 weken en alleen de laatste 2-3 dagen heb ik problemen.
Groeten
Han

Kun je hier een foto plaatsen van het AOP met eventuele splitters en versterkers?
Het probleem zit in de Horizon Box. Waar alle door mij gebruikte apparatuur ( 2 TV's - 2 Humax ontvangers) zonder problemen en/of uitval werkt, neemt de Horizon Box slechts genoegen met een optimaal signaal. Alweer een negatief puntje bij de HorizonBox erbij ( buiten vastlopende AB , hoog energieverbruik en trage menu's). Bij mij opgelost door een versterker enkel en alleen voor de Horizonbox te plaatsen, alweer extra energieverbruik . Echter alle lof voor de monteur !!
Reputatie 7
Badge +35
@Hans.Janssen

Gelukkig is het opgelost voor je.

Even voor de duidelijkheid betreffende optimaal signaal voor de Mediabox XL:
Het signaal moet, als de box op NPO1 staat, ergens in goed staan.

In zwak onder de 75% en in goed boven de 25% gaat storingen veroorzaken.
Verder in uitmuntend geeft oversturing.
HA Bert,
Hierbij de foto's
Alvast bedankt voor de moeite,
Groeten
Han

Ik denk dat deze splitter niet retourgeschikt is, de Horizon box wil heen en weer kunnen communiceren.

Hi,

Splitter is retourgeschikt. Als je kijkt op de foto zie je 5-2400 mhz. Retourband zit op 5-65mhz.
Foto van onze AOP. Wij hebben al weken last van een vastlopende mediabox met elke 10 min storing 2020. Wij hebben van het weekend nu maar de oude CI+ module met kaart terug in de tv gestopt, en kunnen nu tenminste npo 1 2 en 3 kijken zonder onderbrekingen.
Onze signaal kwaliteit was steeds uitstekend (streep kwam tot uiterste rechts), en de signaalsterkte matig, streep kwam tot op z'n verst tot onder de i.
Wij hebben de mediabox sinds maart dit jaar, deze is samen met de kabels en splitters door een Ziggo monteur geïnstalleerd.
Wij kunnen geen rechtstreekse aansluiting op de AOP uitproberen, of we moeten een kabel van 30 m kopen, en die zijn behoorlijk duur. Daarom toch maar Ziggo monteur gevraagd, komt wo avond langs, hopelijk heeft hij zo'n lange kabel bij... Wij wonen trouwens in voormalig Ziggo gebied.
Ik vraag me af of we niet beter de Mediabox eruit kunnen gooien en gewoon via de Horizon app moeten gaan streamen naar de tv via onze apple tv... zijn we van de problemen af!
@Be rt,
Ik heb onze versterker bekeken. Die heeft 1 ingang en 1 uitgang. De uitgang gaat naar de splitter. Ik kan dus niet een zwakker kanaal op de versterker kiezen.
De problemen zijn helaas nog steeds niet verdwenen. Foutcode 2020 komt nu zelfs nog vaker...
En na reset krijgen we 'een ogenblik geduld A.u.b.'.... die soms wel 5 minuten in beeld blijft.
Bestaan er andere mediaboxen bij Ziggo?
Ik heb het vermoeden dat de reden van de fouten op de MB XL misschien wordt veroorzaakt door de warmteproductie. Bovendien is het design van de MB XL is ook nog zo dat die warmte niet gemakkelijk onder het apparaat weg kan. Of dat je hem nu op een ander apparaat hebt staan of op een aparte plank/plaat van een TV meubel, aan de onderkant kan de warmte niet makkelijk weg....dus ik dacht laat ik hem eens hoger (ziet er uit als een H-balk) zetten...en ik weet niet of het toeval is, maar ik heb sinds 2 weken, geen stotter/2020/gids problemen meer...."Even Geduld AuB" zie ik voorbijflitsen.
Wel ff één keer MB XL stroom eraf gehaald voor een fresh restart na de plaatsing op H-Balk ☺

Reputatie 7
Badge +35
@Ikke ook al
Hier gaat iets niet goed, kun je Mediabox XL buiten de versterker om aansluiten?
Met zo'n sterk signaal blijf je de problemen houden, het licht niet aan de Mediabox XL, maar aan het te sterke signaal.
Soms is een versterker nodig, maar op het moment dat er in de regio werkzaamheden zijn geweest en het signaal is verhoogd, heb je de versterker niet meer nodig.

'een ogenblik geduld A.u.b.' , daar lijkt een oplossing voor te zijn die werkt, het achterliggende probleem lijkt opgelost.
Modem uit en Mediabox XL van de stroom. Hierna modem aan en wachten tot hij volledig is opgestart, Hierna de Mediabox weer aan.
Reputatie 7
Badge +35
@snjve0
Dit ziet er allemaal goed uit.
Ik weet geen volgende stap meer, maar misschien iemand anders en Ziggo moderators komen hier ook op werkdagen voorbij en kunnen ook dieper in je apparatuur kijken wat er zich afspeelt.

Maar als je deze nog niet geprobeerd hebt, wil wel eens vreemde storingen laten verdwijnen, 30 seconden van de stroom af en weer aan, vergelijk het met opnieuw opstarten van een computer.

Laat even weten hoe het verdere verloop is?
@RobF, heb je nog steeds last van foutcode 2020. Deel het met ons, want we denken graag met je mee naar een oplossing! Kijk ook even naar Be rt zijn opmerking met de tips over hoe je achter de mogelijke oorzaak komt.

@Ikke ook al, sluit de Mediabox XL direct aan vanaf je AOP tot aan de mediabox. Met deze test sluit je alle tussenliggende bekabeling uit. Haal voor deze test ook de SQ601 splitter eruit voor een rechtstreekse verbinding. Kom je er niet uit of blijf je dezelfde problemen houden, stuur mij dan een privébericht met je gegevens. Dan kan ik je mediabox uitlezen. Deze tips gelden ook voor jou, snjve0!

@MarkPat, bedankt voor het delen van jouw situatie. Laat ons weten hoe het is gegaan met de monteur. We zijn benieuwd wat uiteindelijk de boosdoener bij jou is!

@gschmidt, goed dat je de Mediabox XL hoger hebt gezet. Deze heeft inderdaad goede ventilatie nodig. Foutcode 2020 heeft met het signaal te maken die vanaf de coaxkabel wordt aangeleverd. Ik durf niet te zeggen dat een verbetering in de luchttoevoer te maken heeft met dit probleem. Natuurlijk mooi dat alles bij jou weer goed werkt!
Bij mij ook sinds enige tijd de 2020-melding. Ik heb een nieuwe Horizon Box gekregen: zelfde probleem. Had wel de oude HB verbonden met de wifi. En had de laatste dagen, toen we wachtten op de nieuwe HB, geen kuren meer.
Dus ik ga de oude terugzetten, ook omdat hier nog vanalles op de harde schijf staat.
O ja, drie huizen naast mij dezelfde elende met 2020 op de HB.
De oude HB is geinstalleerd. Vooralsnog geen meldingen. Alleen netflix start weer eens niet op.
@Url1976, welkom op de Community! Foutcode 2020 is het gevolg van een ontoereikend signaal. Dit heeft niets te maken met het functioneren van de mediabox zelf. Hierdoor zal je dezelfde problemen ervaren bij het aansluiten van een andere mediabox. Ik kan niet verklaren waarom je de foutcode nu opeens niet meer krijgt. Dit kan door de update komen waarin foutcode 2020 in voormalig Ziggo gebied mee is opgelost of het kan komen doordat de bekabeling bij de omzetting opnieuw is aangelegd.

Bij een omruiling van een nieuwe mediabox, deactiveren we automatisch de oude mediabox na een paar weken. Wil je toch liever de oude mediabox gebruiken, stuur mij dan een privébericht. Dan gaan we dit regelen.

Degene die drie huizen verderop woont raad ik aan aan om contact op te nemen met onze klantenservice. Dan gaan we op zoek naar de oorzaak van foutcode 2020.

Wanneer Netflix niet goed opent, kan je het volgende proberen als reset:
1. Open de app op je smartphone/tablet.
- Ga naar menu/instellingen
- Ga naar account - Je wordt doorgelinkt naar de website van Netflix
- Klik hier op Afmelden op alle apparaten

2. Of ga naar www.netfilx.com via een PC/laptop
- Login
- Klik rechtsbovenin op je naam
- Klik op account
- Klik hier op Afmelden op alle apparaten
Ha Marianne,
Zodra de melding zich weer voordoet zal ik jouw voorgestelde methode uitvoeren. Het probleem is dat je soms uren geen probleem hebt en dan ineens wel weer een paar keer. Ander vervelend punt is dat dan wel internet eruit is en dat vind de rest van de familie niet erg prettig.
In elk geval alvast bedankt. Groeten Han
Dag, we lossen de storing op dit moment op. We verwachten dat deze op vrijdag 24 november 2017 om 18:00 voorbij is. Je hoort snel van ons, Ziggo
Leuk, maar iedere keer valt mijn signaal weg met code 2020. En daar hebben alle buren met Ziggo ook last van Ik heb max internet maar iets lang online doen, wordt lastig. Een film kijken zonder een paar onderbreking is onmogelijk. En heb al een paar keer hier voor bericht gehad dat de storing was opgelost. Het speelt nu al ruim een week en moet blijkbaar nog een week wachten tot het is opgelost. Ben een trouwe klant, maar ik (en mijn gezin) ben nu wel heel erg ontevreden over het gebrek aan informatie dat ik krijg en de service. Overigens heb ik een mediabox XL en een los modem ivm max internet

Reageer