Foutcode 2020: zo los je het op

Toon eerste bericht

161 Reacties

Reputatie 2
Badge +1
Trouwens ben zelf auto monteur dit als voorbeeld hebben ook wel eens storing heel vaak helpt het om de desbetreffende regeleenheid te resetten maar dat blijkt altijd een tijdelijke oplossing, want het euvel komt weer terug en na vervanging regeleenheid is probleem opgelost. Ook daar worden idd eerst de kabels, voeding etc etc gecheckt ?
Reputatie 7
Badge +25
Hoi @marcelsan, Zo tv kijken is inderdaad waardeloos. Maar zoals blijkt, bij Anita69 wordt materiaal gebruikt wat niet meer van deze tijd is. Vaak veroorzaakt dat de storing. Ik denk dat als daar een monteur geweest is, de problemen ook over zijn, want de problemen die bij jou spelen, spelen gelukkig bij niet veel mensen!

Na al de monteurs die bij jou geweest zijn, ga ik ervan uit dat je inmiddels hedendaags goed spul hebt, dan blijft er inderdaad weinig meer over wat de oorzaak kan zijn. Toch ben ik ervan overtuigd dat elk probleem opgelost kan worden. Ik hoop dus ook dat aankomende week snel een moderator met je mee kan kijken. Ik zou zeggen, geef het nog een kans :)

edit: Ik ben het met je eens dat een herstart/reset niet de oplossing hoeft te zijn, maar dat het nooit de echte oplossing is, zie ik anders. Heel simpel gezegd, het ligt er net aan waar de oorzaak zit. Ik heb al vaak genoeg gezien dat een herstart een probleem oplost. Echter, foutcode 2020 geeft een signaalstoring aan en in zo'n geval zal een herstart inderdaad niet veel uithalen.
Reputatie 2
Badge +1
Evert96 schreef:

Hoi @marcelsan, Zo tv kijken is inderdaad waardeloos. Maar zoals blijkt, bij Anita69 wordt materiaal gebruikt wat niet meer van deze tijd is. Vaak veroorzaakt dat de storing. Ik denk dat als daar een monteur geweest is, de problemen ook over zijn, want de problemen die bij jou spelen, spelen gelukkig bij niet veel mensen!

Na al de monteurs die bij jou geweest zijn, ga ik ervan uit dat je inmiddels hedendaags goed spul hebt, dan blijft er inderdaad weinig meer over wat de oorzaak kan zijn. Toch ben ik ervan overtuigd dat elk probleem opgelost kan worden. Ik hoop dus ook dat aankomende week snel een moderator met je mee kan kijken. Ik zou zeggen, geef het nog een kans :)

edit: Ik ben het met je eens dat een herstart/reset niet de oplossing hoeft te zijn, maar dat het nooit de echte oplossing is, zie ik anders. Heel simpel gezegd, het ligt er net aan waar de oorzaak zit. Ik heb al vaak genoeg gezien dat een herstart een probleem oplost. Echter, foutcode 2020 geeft een signaalstoring aan en in zo'n geval zal een herstart inderdaad niet veel uithalen.

? ben al een jaar bezig met serkan ( moderator) laatste monteur heeft twee pieken in de kabel gemeten bam heeft kabel buiten voorzien van een nieuw koppelstuk, maar je dat is maar een piek volgens mij gerepareerd is terwijl er twee zijn gemeten heb inmiddels ziggo op de hoogte gesteld, ze komen de kabel nog maar is doormeten denk dat daar ook nog een probleem in zit.
Laat het weten hoe het afloopt, ga nog ff tv kijken nu het nog kan ?.

Gr
Marcel
@Evert96 ik ga Ziggo bellen, maar uit ervaring weet ik dat dit ook wel weer wat stress gedoe is. Hoe leg ik uit dat er een nieuwe wandcontactdoos moet komen? Komt er dan een monteur en betaal ik deze monteur 40 euro!? Of nog meer ?
Reputatie 7
Badge +25
Oef, dat is een lang traject... 😫

Ja, zeker doen, ik ben erg benieuwd naar hoe het afloopt.
Ik durf het haast niet te zeggen, maar toch veel kijk plezier 😬 😉

Evert
Reputatie 2
Badge +1
Evert96
Ja idd dat het bij anita69 snel aan vervanging toe is.
Als dat gebeurt is zijn de problemen wel verholpen
Reputatie 7
Badge +25
@Anita69, alles na het AOP is voor de klant. Komt daar een Ziggo monteur voor, dan moet je inderdaad 40 euro betalen voor het eerste uur. Daarna betaalt u de monteur per kwartier (10 euro). Echter, een nieuw wandcontactdoosje plaatsen en stekkers vervangen, moet zeker binnen een uurtje lukken. Voordeel van een monteur is dat hij veel ervaring heeft, hij meet direct alles door, en er zit garantie op zo'n monteur.
Mocht het probleem in het AOP of in het netwerk van Ziggo zitten, dan hoeft u niets te betalen.

U kunt ook een contactformulier invullen en daar aangeven dat u graag een monteur wilt hebben om alles te optimaliseren en door te meten, werkt misschien iets fijner.

Groet,
Evert
Reputatie 7
@Anita69 & @marcelsan,

Het is zeker een frustrerend probleem! Waar het bij de één nog niet lang speelt heeft de ander er al tijden ergernis van. @Anita69Heeft inmiddels al een afspraak met de monteur staan. Ik ben erg benieuwd wat hier uit komt. In het geval van @marcelsan ligt het gezien de geschiedenis iets anders. Graag kijk ik met jou mee wat er over het hoofd is gezien. Wil je mij een PB sturen met je gegevens? Misschien eigenwijs maar ik wil toch graag een poging wagen!

@Teun & @Evert96,

Bedankt voor jullie positieve bijdrage!
Ik krijg op mijn horizon in de woonkamer de foutmelding 2020.
In de meterkast werkt de horizon Box wel. Als ik de splitter er tussenuit haal.

Ligt de foutmelding aan splitter, de kabel of is er iets verkeerd aangesloten?

Alvast bedankt.
Gr. Zlatanie
Hallo,
Ik ben verhuisd naar een andere Gemeente.
Ook ik krijg de foutcode 2020 in de woonkamer met mijn horizon box.
Rechtstreeks vanuit de meterkast werkt de Horizon box wel.
Zit de fout in de splitter, kabel of in de aansluiting?
Iemand een idee?

Alvast bedankt.
Gr. Zlatanie
Reputatie 7
Badge +31
Ik denk dat deze splitter niet retourgeschikt is, de Horizon box wil heen en weer kunnen communiceren.
Reputatie 7
Badge +31
Zlatanie heeft een eigen topic geopend voor dit probleem:
https://community.ziggo.nl/ziggo-mediabox-xl-154/foutcode-2020-22159
Ik ben zo'n Ziggo gebruiker uit een voormalig Ziggo gebied. Binnenkomende signaal is altijd zwak geweest maar met versterker er tussen heeft het tot nu toe altijd gewerkt. Sinds zaterdag 14 oktober af en toe foutmelding 2020 in beeld. Even de stroom van de mediabox af en weer aan en je kan weer 30-60 minuten probleemloos tv kijken. Voorheen nooit problemen gehad.
Vandaag met Ziggo gebeld en men heeft van afstand een refresh uitgevoerd. Geen idee of dit iets gaat opleveren.
Kabels ben ik enigzins creatief mee geweest dus monteur langs laten komen, heeft voor mij geen nut, daarnaast geeft Ziggo nu zelf ook aan dat het waarschijnlijk in het Ziggo netwerk dan wel Mediabox zit.
Wordt het niet opgelost dan moet ik maar eens over glasvezel na gaan denken.
Reputatie 7
Badge +31
@Joostk
Hoi Joost, kun je hier je signaalsterkte als de box op NPO1 staat plaatsen met een foto of nauwkeurig weergeven?
menu-opties-diagnose OK klikken en even wachten op 2 witte balkjes.
Ook hier in Nieuwegein zuid het zelfde probleem sinds de laatste week met de horizon. Foutcode 2020 en begint ook de interne ventilator als een dolle te draaien. Signaalsterkte voor een derde in goed.
Instellingen en bekabeling zitten al jaren zo en na een reset gaat het ook weer even goed.
Ook merk ik dat het internetsignaal instabiel is. Vooral het starten van een site/app duurt erg lang.
Met de snelheidstest zie je ook dat de snelheid langzaam oploopt naar wel uiteindelijk 170mbit.
Misschien kan Ziggo hier wat mee om het op te lossen.
Reputatie 7
Badge +25
@elber, zou je een foto willen plaatsen van het AOP (eerste punt waar Ziggo je huis binnenkomt) en als de horizon is aangesloten op een wandcontactdoos, daar ook een fotootje van?

Mbt de ventilator, misschienl helpt het om met een stofzuiger langs de zijkanten te gaan, zodat je het stof eruit zuigt.

Groet,
Evert
Evert96 schreef:

@elber, zou je een foto willen plaatsen van het AOP (eerste punt waar Ziggo je huis binnenkomt) en als de horizon is aangesloten op een wandcontactdoos, daar ook een fotootje van?

Mbt de ventilator, misschienl helpt het om met een stofzuiger langs de zijkanten te gaan, zodat je het stof eruit zuigt.

Groet,
Evert

Hierbij de foto van AOP

Het "opstijgen" van de horizon gebeurd dus met de foutcode 2020 dus lijkt me meer software probleem en dat dus de processor van de horizon een beetje veel te doen heeft.
Reputatie 7
Badge +25
Ziet er goed uit! Ik kan uiteraard je horizon niet uitlezen, maar de kans is dus redelijk groot dat je last hebt van de storing. Die ventilator kan daar absoluut mee te maken hebben, maar beter uitsluiten dan gokken toch? 🙂
Evert96 schreef:

Ziet er goed uit! Ik kan uiteraard je horizon niet uitlezen, maar de kans is dus redelijk groot dat je last hebt van de storing. Die ventilator kan daar absoluut mee te maken hebben, maar beter uitsluiten dan gokken toch? :)

In hoeverre is het ubee evw3200 nog op to date?
Of zijn hier tegenwoordig wel betere modellen voor?
Reputatie 7
Badge +25
@elber, dit is eigenlijk off-topic 😉 maar de evw3200 is niet echt up-to-date meer echter dat betekent niet dat hij niet goed meer kan functioneren! Dat modem zendt of de 2.4ghz of de 5ghz frequentie uit. De nieuwe modems zenden beide tegelijkertijd uit.

Niet elk apparaat ondersteund 5ghz, maar als ze dat wel doen, kun je het beste met de 5ghz verbinden. Die is namelijk stabieler, bereik is wel minder ver, maar dan heb je nog gewoon de 2.4ghz :)

Ik zou contact opnemen met Ziggo en zeggen dat je graag een modem wil die beide frequenties uitzendt :)

Groet,
Evert
@Zlatanie, ik heb je topic overgeplaatst naar dit topic. Hier vind je alle informatie over foutcode 2020. Goed dat je al een foto hebt geplaatst van je aansluiting. We helpen je hier graag bij!
Reputatie 7
Badge +11
Even rechtstreeks aansluiten en de kabel met het filter ertussen moet weg, die kan niet meer en kan ook storingen geven! en zit de massa wel goed aangesloten op de tv stekkers? Goede massa is een pre!

Teun
Marianne Ziggo schreef:

Zit je lekker televisie te kijken, krijg je opeens foutcode 2020 in beeld. Dat avondje televisie kijken had je vast anders voor je gezien! Gezien deze foutcode vaak voorkomt, leg ik jullie graag uit wat deze inhoudt en wat je hier aan kan doen.

Wat betekent foutcode 2020?
Foutmelding 2020 geeft aan dat de kwaliteit van het tv-signaal niet goed genoeg is om een foutloos beeld te geven. Misschien zie je ook nog andere verstoringen in beeld, zoals haperingen of blokken. Thijs heeft in dit topic ook uitgelegd waar dit vandaan komt en hoe je dit oplost.

Hoe wordt foutcode 2020 veroorzaakt?
De foutcode wordt veroorzaakt door geen of een slecht tv-signaal. Een gedeelte van de bekabeling tot aan je Mediabox XL wordt verstoord of verzwakt. Deze signaalproblemen ontstaan door een verouderde kabel, wandcontactdoos, slechte connectoren of een probleem in het Ziggo netwerk. Hier gaan we achter komen!

Hoe los ik het op?
Is er een storing bij Ziggo waardoor je signaal wordt verstoord? Zo niet, dan controleren we de hoofdaansluiting. Het is belangrijk dat je hoofdaansluiting in orde is, want dat is de basis van een goede tv-ontvangst. Hoe je daar achter komt, vind je zo:

1. Zoek je hoofdaansluiting. Deze zit in de meterkast of in de wandcontactdoos in de kamer.
  2. Haal vanaf de hoofdaansluiting alle bekabeling weg tot aan de Mediabox XL, zoals de splitter, versterker en coaxkabels. Dit zijn mogelijke stoorfactoren.
  3. Sluit rechtstreeks een nieuwe coaxkabel aan tussen je hoofdaansluiting en de Mediabox XL. Test de rechtstreekse verbinding op de hoofdaansluiting. Werkt het probleemloos, verbeter dan je bekabeling in huis.
  4. Nog steeds foutcode 2020 in beeld? Dan is je hoofdaansluiting niet in orde of is het signaal in ons gedeelte van het netwerk niet goed. En dat is ons pakkie-an! In dat geval is het tijd voor een monteur van Ziggo. Laat in een reactie weten wanneer je hier op uit komt of regel een monteur via onze Klantenservice.

Houd je van plaatjes? Dan is de uitleg op onze website over het controleren van je hoofdaansluiting iets voor jou! Deze vind je hier.

Let op: issue bij Ziggo foutcode 2020
26 oktober: op dit moment speelt er een storing vanuit Ziggo, waardoor je foutcode 2020 zomaar in beeld krijgt terwijl je signaal in orde is. Dit komt alleen voor als je in het voormalige Ziggo gebied woont en is alleen van toepassing wanneer alle bovenstaande mogelijke oorzaken zijn uitgesloten. In de basis dient je aansluiting in orde te zijn. Is je signaal niet in orde, dan krijg je alsnog foutcode 2020. We verzamelen op dit moment voorbeelden en doen ons best om dit op te lossen! Het is belangrijk dat de software van de Mediabox XL up-to-date is. Dit doe je zo:

1. Reset de Mediabox XL door deze minimaal 10 seconden van de stroom te halen met de powerknop achterop.
  2. Reset ook het modem (voor internet/telefonie), wanneer het probleem met stap 1 niet is opgelost.
  3. Wacht tot het internet modem weer online is en reset nogmaals de Ziggo Mediabox XL.

Heb jij ervaring met het oplossen van foutcode 2020 of heb je hier toch wat hulp bij nodig? Laat het ons weten! We staan voor je klaar.

De laatste opmerking (oorzaak in Ziggo netwerk) is niet bekend bij de servicedesk. Ik heb dit probleem en power off en weer power on helpt inderdaad maar is wel heel erg vervelend. Na deze aktie hele avond prima beeld. Volgende avond echter weer het zelfde probleem. De servicedesk medewerker zette zijn eigen box altijd helemaal uit ???
Na de laatste update heeft de box een week probleemloos gefunctioneerd. Sinds eergisteren is het probleem weer terug.
Reputatie 7
Badge +31
@RobF schreef: "De laatste opmerking (oorzaak in Ziggo netwerk) is niet bekend bij de servicedesk."

Ziggo netwerk, kan ook lokaal betekenen, dat hoort ook bij het Ziggo netwerk en kan ook bij je thuis in het AOP zitten en in de kabel naar de straatkast en de straatkast zelf, dat kan de servicedesk niet weten en niet zien als dit een zeer lokaal probleem is.

Kun je hier je signaalsterkte met een foto plaatsen of een nauwkeurige omschrijving als de box op NPO1 staat?
Druk op de Menuknop van je afstandsbediening.
Ga naar Opties.
Selecteer Diagnostiek en druk op OK.
Klik een paar keer op het pijltje naar beneden totdat je de opties Signaalsterkte en Signaalkwaliteit in beeld ziet.
Wacht even een paar seconden totdat de balk achter de opties wit kleurt.
Je ziet nu of de signaalkwaliteit en signaalsterkte Zwak, Goed of Uitmuntend is.

Heb je de box opgenomen in een thuisnetwerk?
Zo nee, prima, zo ja, laat even weten.

Kun je ook een foto plaatsen van het AOP met eventuele splitters en versterkers?
Heel jammer. Twee weken geleden continu de 2020 melding. Alle kabels gecontroleerd, aop nagekeken, tientallen keren opnieuw opgestart, contact met ziggo, uiteindelijk weer werkend.
Maar helaas..... momenteel weer om de haverklap de 2020 melding.
We worden er echt moe van. Via privé bericht van ziggo te horen gekregen dat het een bekend probleem is, waar aan wordt gewerkt. Verder kunnen ze niet helpen en moeten we afwachten tot IT het heeft verholpen.
Ik kan hier niks mee.
Hoe gaan we geholpen worden?
Wanneer gaan we geholpen worden?
Hoe worden we tegemoet gekomen voor alle ongemak?

We willen gewoon tv kunnen kijken.

Reageer