Fijn dat het opgelost is!
Over de kosten van een monteur, Ziggo is hier heel duidelijk over.
In geval van installatie: Bel je binnen 8 weken, dan is de monteur gratis, na die 8 weken kost ie het eerste uur 40 euro en moet je ook de materiaalkosten betalen.
Bij storing: Ligt het aan de producten van Ziggo (alles buiten tot en met het AOP en de apparaten zelf) dan is zo'n monteur gratis, alle andere dingen zijn voor kosten van ons als klant en betaal je ook die 40 euro voor het eerste uur, plus materiaal kosten. Ook logisch, want waarom zou Ziggo dat moeten gaan betalen? Zie
hier voor meer info over de monteurs.
Het is zeker niet zo dat Ziggo geen fouten maakt, uiteindelijk is daar ook veel mensenwerk. Maar wat ik al eerder zei, het blijkt uit de praktijk dat de oorzaak van een probleem vaak in het gebied ligt dat van de klant is. Vandaar dat daar altijd als eerste naar gekeken wordt, door Ziggo personeel aan de telefoon en monteurs, maar ook door de mede-klanten hier op het forum. Heb je het gedeelte waarvoor de klant verantwoordelijk is uitgesloten, dan kun je ook met zekerheid een monteur laten komen zonder dat daar betaald voor hoeft te worden.
Lijkt mij de juiste aanpak, anders lopen zoveel mensen het risico op kosten. Jij ook in dit geval.
En ja, helaas zul je altijd monteurs hebben die nog niet zolang aan het werk zijn bijvoorbeeld en daardoor minder kennis hebben dan andere monteurs. Maar zoals je ziet, Ziggo weet het gelukkig wel op te lossen
🙂Voor nu in ieder geval veel plezier met je werkende box! Hopelijk blijft hij het lang doen, en anders weet je het forum te vinden!
Fijne dag verder!
🙂Evert