FrankT

Level 1
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Foutcode 1201 daarna 1200.

Ik ben vanavond nadat ik de extra horizonboxen via de coax aangesloten had, begonnen met het aansluiten via UTP kabels. Extra box 1 peace of cakes, no problems. Extra box 2 Foutcode 1201 en als je dan op instellen drukt krijg je foutcode 1200. Wat kan het instellen van zo'n box toch een drama zijn. Dan neem je contact op met Ziggo, wat denk je op dit moment is het drukker dan normaal extra wachttijd. Ruim een kwartier in de wacht gestaan. Ik zeg altijd maar zo, als een bedrijf een goed product levert heeft het niet van die lange wachttijden. Eindelijk heb ik dan iemand aan de telefoon heeft ze de ballen verstand van? Het geijkte protocol van een scherm de 1 t/m 10 vragen af lezen om de oorzaak te zoeken die ook ergens te vinden zal zijn op ziggo.nl, Dit vond ik al verschrikkelijk in de tijd van UPC, zij hebben mij een keer zo gek gekregen dat ik nieuwe kabels ben gaan trekken want het probleem lag bij werd gezegd uiteindelijk nadat het probleem na een aantal bel momenten nog niet was opgelost en opeens wel de juiste probleem aan de telefoon kreeg wist diegene mij te vertelen dat het een probleem van UPC?Ziggo was en dat ze er druk mee bezig waren:rage:
Maar tot heden probleem nog steeds aanwezig en ga morgen weer verder en misschien maar toch weer contact opnemen me Ziggo.
13 Reacties 13
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Hoi FrankT,

Eerst even voor de zekerheid, als je gaat naar menu > Opties > Uitgebreide Instellingen > Mediabox XL > Actieve extra Mediaboxen, staat daar dan bij 'Max aantal extra mediabox(en) toegestaan' een 2? Zo niet, dan staat het niet juist in de systemen van Ziggo.

Als ik je goed begrijp, had je eerst de boxen via coax aangesloten en wil je ze nu juist via utp kabels aansluiten ipv coax? Allebei tegelijk is in ieder geval niet het beste.
Foutcode 1201 geeft aan dat de installatie via coax niet goed gaat en 1200 geeft aan dat de installatie via een internetkabel niet goed gaat.

Wat gebeurt er als je de 2e box tijdelijk op de plek van de 1e zet en hem dan installeert, lukt dat wel? Zo ja, dan zit er waarschijnlijk wat mis in de bekabeling naar de box toe op plek 2.
Lukt dit ook niet, herstel dan de fabrieksinstellingen op deze 2e box en probeer hem dan weer te koppelen, het liefst nog steeds op de plek waar de werkende extra box stond.
Lukt dit ook niet, dan zit er blijkbaar een fout in de 2e box, aangezien de 1e box met exact dezelfde kabels wel gekoppeld kon worden. Wanneer je dit dan tegen de klantenservice verteld, mag ik hopen dat ze of een monteur of een nieuwe box opsturen.

In ieder geval succes! Ik ben benieuwd of het nu wel lukt!

Groet,
Evert
FrankT
Topicstarter
Level 1
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo Evert,

Heb alle stappen gevolgd die jij mij hebt geschreven. De installatie lukte wel met box 2 op plaats 1. Dan lijkt toch de conclusie om de utp-kabel weer te gaan vervangen voor box 2. Heb inmiddels contact vandaag gehad met de mensen van Ziggo, waar ik vandaag mee te maken had heb maar een woord voor dom. Problemen liggen niet bij Ziggo maar dat ligt alleen bij de klant. Daar betaal je elke maand weer bijna 100 euro voor. Als je om een stukje service vraagt dan geven ze zich niet thuis.
Maar toch bedankt voor jou hulp en reactie.

Vriendelijke groet Frank
OBlok

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Heb het zelfde probleem, utp kabel 2x vervangen krijg steeds melding koppeling niet gelukt
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Hoi Frank,

Dan is de box in ieder geval in orde. 🙂
Sja, dat die persoon zegt dat problemen niet bij Ziggo is zeker niet altijd waar, maar het blijkt dat het toch meestal ergens bij ons als klant zelf ligt.. Het zou fijn zijn als ze daar in mee kunnen gaan, maar aan de andere kant, je bent zelf verantwoordelijk voor je eigen spullen. Ze kunnen je wel een andere utp kabel opsturen, maar ik ga er niet vanuit dat ze daar erg lange lengtes hebben..

Wat je in ieder geval nog kunt doen, voordat je een nieuwe kabel gaat kopen, is de kabel in een andere poort doen op de box.. Kan zijn dat de ethernet poort niet goed is, of dat de kabel niet goed contact maakte..

Is de verbinding op plek 2 trouwens rechtstreeks op de Mediabox XL of via een extra wifipunt?

Groeten,
Evert
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Hoi OBlok,

Op de hoofdbox, welk getal staat er dan achter Max aantal extra mediabox(en)?(menu > Opties > Uitgebreide Instellingen > Mediabox XL > Actieve extra Mediaboxen) Daar hoort een 1 te staan als je 1 extra Mediabox XL hebt. Staat daar geen 1, dan is er iets mis gegaan in de systemen van Ziggo. Wanneer je dan contact met hen opneemt, kunnen ze dat in orde maken voor je.

Staat daar wel al een 1, is de verbinding tussen de hoofdbox en de Extra Mediabox XL dan rechtstreeks of zit er nog iets tussen?

Groet,
Evert
OBlok

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Achter max aantal mediabox staat een 1 De hoofdbox en de extra mediabox zijn rechtstreeks met elkaar verbonden
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Misschien heb je iets aan deze stappen.

Je hebt sowieso recht op de installatiegarantie wanneer je binnen 8 weken na ontvangst van de apparatuur een afspraak maakt voor een monteur. Hij komt dan gratis de Extra Mediabox XL aansluiten. Kun je dus ook eventueel voor kiezen. 🙂

Groet,
Evert
OBlok

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Zojuist een onbeschofte medewerker aan de telefoon die de verbinding verbreekt
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Dat is vreemd! Hopelijk is het z'n laatste werkdag 😉
Maar misschien kunnen we je verder helpen hier op het forum 🙂

Wat heb je geprobeerd en wat wilde je bespreken met de klantenservice?
OBlok

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Heb uitgelegd wat het probleem was en gezegd dat ik alles heb geprobeerd wat op het forum is besproken waarop hij zei o u weet het beter en verbrak de verbinding
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Ik zou zeggen, waag een tweede poging. Je krijgt dan iemand anders aan de telefoon.
Nogmaals, heb je de Extra Mediabox XL minder dan 8 weken geleden besteld, vraag dan om een monteur 🙂 Komt die gewoon kosteloos even langs om het op te lossen
FrankT
Topicstarter
Level 1
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Sorry voor een late reactie, mijn probleem is opgelost. Heb een nieuwe kabel elders gekocht en deze deed het wel. Maar ik blijf bij mijn standpunt dat het heel makkelijk is om te zeggen dat het probleem bij de klant ligt en natuurlijk in dit geval lag het aan de draad, maar het is niet zo dat Ziggo geen fouten maakt
.
Evert96 wrote:
Ik zou zeggen, waag een tweede poging. Je krijgt dan iemand anders aan de telefoon.
Nogmaals, heb je de Extra Mediabox XL minder dan 8 weken geleden besteld, vraag dan om een monteur 🙂 Komt die gewoon kosteloos even langs om het op te lossen

Laat dat kosteloos maar weg, dat is alleen als het een Ziggo probleem is ander mag je de prijs uit mijn hoofd gezegd van 49 euro of 65 euro aftikken. En wij hebben al een keer gehad dat een monteur eerst ging kijken of de randverschijnselen goed waren en ging daar dingen lopen vernieuwen en toen ie weg wilde gaan moesten we zelf vragen of hij ook naar het probleem had gekeken. Hadden we we hem niet gecontroleerd had hij niet naar de kern van het probleem gekeken, uiteindelijk moest er nog een andere monteur aan de pas komen nog geen week later want idd hij had het probleem nog niet verholpen de eerste monteur. We kregen wel een rekening gepresenteerd van de eerste monteur. Pluspunt van Ziggo dat de rekening uiteindelijk wel geseponeerd is.
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Fijn dat het opgelost is!

Over de kosten van een monteur, Ziggo is hier heel duidelijk over.
In geval van installatie: Bel je binnen 8 weken, dan is de monteur gratis, na die 8 weken kost ie het eerste uur 40 euro en moet je ook de materiaalkosten betalen.
Bij storing: Ligt het aan de producten van Ziggo (alles buiten tot en met het AOP en de apparaten zelf) dan is zo'n monteur gratis, alle andere dingen zijn voor kosten van ons als klant en betaal je ook die 40 euro voor het eerste uur, plus materiaal kosten. Ook logisch, want waarom zou Ziggo dat moeten gaan betalen? Zie hier voor meer info over de monteurs.

Het is zeker niet zo dat Ziggo geen fouten maakt, uiteindelijk is daar ook veel mensenwerk. Maar wat ik al eerder zei, het blijkt uit de praktijk dat de oorzaak van een probleem vaak in het gebied ligt dat van de klant is. Vandaar dat daar altijd als eerste naar gekeken wordt, door Ziggo personeel aan de telefoon en monteurs, maar ook door de mede-klanten hier op het forum. Heb je het gedeelte waarvoor de klant verantwoordelijk is uitgesloten, dan kun je ook met zekerheid een monteur laten komen zonder dat daar betaald voor hoeft te worden.
Lijkt mij de juiste aanpak, anders lopen zoveel mensen het risico op kosten. Jij ook in dit geval.

En ja, helaas zul je altijd monteurs hebben die nog niet zolang aan het werk zijn bijvoorbeeld en daardoor minder kennis hebben dan andere monteurs. Maar zoals je ziet, Ziggo weet het gelukkig wel op te lossen 🙂

Voor nu in ieder geval veel plezier met je werkende box! Hopelijk blijft hij het lang doen, en anders weet je het forum te vinden!

Fijne dag verder! 🙂
Evert

Uitgelicht topic